Model plan de afaceri pentru infiintarea unei firme de producere si livrare pizza la domiciliu

4

plan18Sinteza planului de afaceri

Activitatea intreprinderii firmei SC Prosciuto SRL se va axa pe producerea de pizza si livrarea acesteia la domiciliul clientului.

Scopul intreprinderii este satisfacerea necesitatilor populatiei cu produse alimentare (pizza) si prestarea de servicii prin activitatea de antreprenoriat pentru realizarea intereselor sociale si economice ale membrilor asociati pe baza beneficiului obtinut.

Pentru realizarea scopurilor propuse intreprinderea va practica urmatoarele genuri de activitate:
• producerea si realizarea la comanda a pizzei
• livrarea pizzei la domiciliu.
Pretul pizzei, precum si pretul livrarii va fi acceptabil.

Descrierea afacerii

Firma noastra va produce si comercializa mai multe feluri de pizza dintre care principale vor fi:
Pizza Casei – cu sunca, cascaval, ciuperci, masline, ardei, ceapa si rosii;
Pizza Exotica – cu ananas, ciuperci, masline;
Pizza Vegetala – cu ciuperci, ceapa, ardei, masline si piper verde;
Pizza Ton – cu peste, usturoi si cascaval;
Pizza Tomato – cu sos din rosii proaspete, cascaval, costita si masline;
Pizza Quatro Fromaggio – cu 4 feluri de branza, rosii;
Pizza Spinachi – spanac, cascaval si ou ochi.

Pizza va fi produsa si livrata in asa mod incat sa-si pastreze gustul si calitatea pana la consumator.

Piata potentiala este reprezentata, de persoane de toate varstele, incepand cu copiii de la 5 ani pana la oameni in varsta. Totusi piata tinta a intreprinderii o constituie persoanele cu varsta intre 15-40 ani.

Conform studiilor intreprinse, piata pe care va activa intreprinderea este o piata in crestere, caracterizata printr-o cerere puternica la astfel de produse.

Avantajul competitiv il constituie raportul calitate – pret, rapiditatea de servire si livrare, diversificarea produselor.

Aspecte financiare: investitia necesara este de 25.000$. Acestia vor fi folositi pentru procurarea utilajelor de productie si materiei prime necesare. In primii ani intreprinderea va utiliza o capacitate de productie de numai la 60%. In urmatorii anii se planifica marirea volumului vanzarilor si ridicarea gradului de utilizare a capacitatii de productie pana la 80%.

Profitabilitatea firmei: estimand rezultatele financiare viitoare obtinem un profit anual de aproape 30.000$ (media pe primii 4 ani), in conditiile de venituri minime si cheltuieli maxime, regimul de lucru fiind de 16 ore pe zi.

Echipa manageriala este formata din 2 manageri.

Definirea pietei

Produsul fabricat si oferit de firma fiind un produs final, va fi realizat pe piata consumatorului si este orientat persoanelor de toate varstele.

Piata aleasa de intreprindere este o piata in crestere. In viitorul apropiat, daca veniturile de la activitate vor spori, se asteapta deschiderea a noi filiale in alte sectoare ale orasului, precum si in alte orase.

Pentru pastrarea si largirea pozitiei pe piata intreprinderea va adopta o strategie indreptata spre:

  • ridicarea calitatii produsului;
  • largirea asortimentului produsului;
  • ridicarea nivelului de deservire post-vanzare;
  • stabilirea unui pret convenabil pentru toate categoriile sociale.

Clientii potentiali ai intreprinderii sunt persoanele de toate varstele, incepand cu copiii de la 5 ani pana la oamenii in varsta. Totusi piata tinta a intreprinderii constituie persoanele varsta carora este intre 15-40 ani.

Pentru ai determina pe clientii sa cumpere produsele fabricate de intreprindere, conducerea va pune accentul, in primul rand, pe calitatea deosebita a serviciilor prestate, pretul convenabil, amabilitatea la indeplinirea comenzii, noutatea serviciului si produsului. La toate acestea se mai adauga faptul ca produsele vor fi fabricate din materii prime ecologic pure.

Pentru inceput frecventa comenzilor produsului va fi mica, aceasta din urma majorandu-se odata cu afirmarea pe piata. De asemenea frecventa cumpararii se va deosebi de la o perioada a zilei la alta, fiind mai mica in perioada zilei, apoi marindu-se la sfarsitul zilei.

Produsele firmei vor fi distribuite direct consumatorului, in urma unei comenzi care poate fi data prin telefon. Distribuirea in raza pietei alese va fi efectuata in circa 20-25 min., produsele fiind livrate in conditii speciale, pastrandu-se calitatile specifice.

Odata cu largirea activitatii si pietei de desfacere, se preconizeaza de a desface produsele si prin intermediul unei retele de magazine de firma.

Preturile la produsele livrate vor fi constituite din elementele proprii lor, reiesind din costurile de productie si din alte cheltuieli. Se preconizeaza de a stabili preturile la un nivel mai jos, 4-9% in zilele de sarbatori etc.

Reclama produselor si serviciilor prestate va fi efectuata prin intermediul retelei mass-media, afise, pe automobilele care livreaza produsele firmei si pe Internet.

Dupa ce produsele au fost fabricate la comanda clientului, in obligatiile firmei intra livrarea produsului pana la locul de destinatie. Clientilor care comanda peste un numar stabilit de produse, li se va acorda un mic cadou.

In raza orsului Aiud exista producatori de pizza (Pizza Spring, Jerry’s Pizza). Pizza Spring produce un asortiment destul de variat de pizza, preturile fiind foarte mari si nu livreaza produsul la domiciliu. Jerry’s Pizza, produce un asortiment nu prea variat de pizza, de asemenea livreaza pizza la domiciliu, dar calitatea produselor este in permanenta scadere.

Prin combinatia pret-calitate, asortiment-noutate speram sa cucerim un segment mai mare de piata.

Analiza punctelor forte si a punctelor slabe ale concurentilor

Puncte forte Puncte slabe 
Pizza Spring
  • experienta mare; 
  • amplasament favorabil; 
  • asortiment variat.
  • preturi ridicate;
  • nelivrare la domiciliu.
Jerry’s Pizza
  • retea de comercializare; 
  • retea de livrare;
  • calitatea produsului.
  • timp mare de asteptare; 
  • asortiment scazut. 

Instrumente utile in realizarea unei analize a concurentilor sunt Matricea de analiza comparativa a concurentilor si Analiza competitivitatii.

Descrierea produselor si a serviciilor

Produsul care va fi fabricat de societate si anume pizza va satisface cele mai rafinate gusturi ale celor mai alintati gurmanzi. Produsul este orientat spre satisfacerea nevoilor de zi cu zi, fie zi de lucru, fie zi de sarbatoare.

Pizza propusa de firma va avea gusturi diferite si specifice. Acest gust se va datora condimentelor proaspete si neobisnuite, de obicei neutilizate de alti producatori de pizza.

Denumirea pizzei va fi la fel diferita, aceasta depinzand de materia prima si condimentele folosite la fabricarea produsului finit.

Vor exista urmatoarele denumiri italiene originale:
Pizza Casei – cu sunca, cascaval, ciuperci, masline, ardei, ceapa si rosii;
Pizza Exotica – cu ananas, ciuperci, masline;
Pizza Vegetala – cu ciuperci, ceapa, ardei, masline si piper verde;
Pizza Ton – cu peste, usturoi si cascaval;
Pizza Tomato – cu sos din rosii proaspete, cascaval, costita si masline;
Pizza Quatro Fromaggio – cu 4 feluri de branza, rosii, sunca;
Pizza Spinachi – spanac, cascaval si ou ochi.

Se preconizeaza de a produce pizza de diferite marimi si, respectiv, de diferite greutati. Pe viitor se propune producerea pizzei cu greutate si marime speciala, comandata de client.

Dimensiunile si greutatile pizzei propuse de societatea noastra sunt urmatoarele:
Pizza normala cu un diametru de circa 15 cm si o greutate de 300g.
Pizza medie cu un diametru de 20 cm si o greutate de 350g.
Pizza mare cu diametrul de 25 cm si o greutate de 400g.
Pizza cu marimi si greutati speciale, la dorinta clientului.

Produsul original al firmei va satisface gusturile fiecarei persoane, gratie posibilitatilor pe care le oferim clientilor. Viitorii clienti ai firmei vor putea comanda pizza continand diferite produse si condimente specifice.

Intreprinderea preconizeaza sa foloseasca un ambalajul original, in care va fi livrata pizza. Acesta va consta din foaie de carton presat, avand imprimate pe fata emblema intreprinderii si date ce caracterizeaza intreprinderea, adresa juridica, numerele de telefon.

De asemenea intreprinderea va primi comenzi de livrare a pizzei la consumator pentru zile de nastere, sarbatori si alte ocazii speciale.

Organizarea firmei si managementul acesteia
Procesul de productie consta in urmatoarele etape:

  • aprovizionarea cu materie prima a intreprinderii;
  • pregatirea aluatului;
  • coacerea pizzei in cuptoare;
  • livrarea pizzei la domiciliu.

Materia prima va fi procurata de la producatorii autohtoni. Condimentele si alte produse ce nu se produc la noi vor fi aduse din alte tari.

Pentru coacerea pizzei va fi utilizat un cuptor special in componenta caruia intra forme de diferite marimi (mici, medii, mari). In componenta acestui bloc exista 12 despartituri – 7 pentru formele din aluat si 5 pentru produsele alterabile unde va fi o temperatura constanta (0-20°C). Cuptorul este echipat cu functii suplimentare.

Realizarea pizzei va fi efectuata de 2 bucatari si de cele 2 ajutoare de bucatar.

Toate produsele pizza vor fi ambalate, ceea ce va permite pastrarea gustului si calitatii. Livrarea va fi efectuata de catre cele 2 persoane angajate. In caz ca automobilul este ocupat cu o comanda, sau clientul se gaseste nu departe de pizzerie comanda va putea fi realizata cu bicicleta. Se preconizeaza ca intreprinderea va lucra 16 ore in fiecare zi a saptamanii.

Inca un element cheie a activitatii este faptul ca clientul va putea comanda orice combinatie de componente constituitoare ale pizzei, pretul depinzand de ele.

Firma va fi condusa de cei 2 asociati, in egala masura, fiecare ocupandu-se de o alta latura a afacerii. Asociatii vor coordona intreaga activitate, se vor ocupa direct de problemele de aprovizionare, productie si desfacere, de asemenea vor angaja si controla personalul.

Procesul de producere a pizzei va fi efectuat de 2 bucatari experimentati si 2 ajutoare ale bucatarului. Procesul de livrare va fi efectuat de 2 persoane angajate. Salariul asociatilor, cat si personalului va fi alcatuit din salariu fix.

Astfel, pentru inceput asociatii vor primi un salariu de 500 euro lunar. Salariul bucatarului va fi de 200 euro, iar a ajutorului de bucatar 125 euro. Persoanele angajate pentru livrarea pizzei vor incasa de asemenea cate 100 euro. Se vor practica modalitati flexibile de angajare.

Pentru a descarca materialul integral accesati linkul de mai jos:

Model plan de afaceri Livrare Pizza

Matricea de analiza comparativa a concurentilor
Matricea de analiza comparativa a concurentilor

Matrice-de-analiza-comparativa-a-concurentilor.xlsx
19.3 KiB
Details...

Analiza competitivitatii
Analiza competitivitatii

Analiza competitivitatii.docx
1.2 MiB
Details...

Share.

4 comentarii

  1. Mihailescu Gina on

    Interesant………..Cum vedeti infiintarea unui azil de batrani intr-o localitate langa Bucuresti dar care sa scoata profit cat mai repede.Cu stima

Leave A Reply