Sinteza planului de afaceri
Prezentul plan de afaceri este intocmit de catre firma S.C. ECO S.R.L. Ocna-Mures in vederea obtinerii unui credit bancar necesar achizitionarii a patru utilaje auto.
Aria de activitate a firmei noastre este cea ecologica. Activitatea desfasurata de noi consta intr-un nou mod de colectare si valorificare a deseurilor, asemanator cu cel din Occident.
Firma noastra si-a propus ca prin activitatea desfasurata sa diminueze poluarea si sa sporeasca curatenia orasului. Am impus locuitorilor un nou model de educatie ecologica am moderniza aspectul orasului si am creat noi locuri de munca.
Serviciile prestate de firma noastra sunt urmatoarele:
- colectarea deseurilor zilnic de la domiciliul abonatilor
- curatenia in scara si in jurul blocului si a sediului firmelor de trei ori pe saptamana
Piata de desfacere urmarita este colectivitatea cetatenilor si societatile comerciale pentru colectare si alte firme pentru valorificarea deseurilor.
Descrierea afacerii
In activitatea desfasurata firma noastra urmareste sa ii faca pe cetateni sa se gandeasca la protectia mediului inconjurator si inclusiv a vietii lor si ca este nevoie de o dezvoltare si modernizare a societatii noastre pentru integrarea in Uniunea Europeana, societatile comerciale alimentare si celelalte ca este nevoie de un plus de curatenie pentru atragerea viitorilor clientilor si pentru protectia lor; iar firmele de valorificare a deseurilor vor economisi timp si bani, deoarece noi vom transporta aceste deseuri direct la sediul firmelor, sortete de la sursa. Pentru a ne atinge toate aceste scopuri am apelat la cele mai eficiente si mai sigure procedee. Am utilizat pentru colectarea gunoiului de catre abonati, cosuri speciale pentru diferit tipuri de deseuri, am actionat cu seriozitate si am folosit materiale ecologice: cosuri, pungi, manusi, solutii dezinfectante pentru curatarea masinilor si a celorlalte unelte.
Firma noastra este a doua firma de salubrizare din orasul nostru. Noutatile aduse de noi sunt: colectarea deseurilor de la domiciliul abonatilor, oferirea cosurilor si pungilor speciale, curatenia in scara blocurilor, precum si valorificarea deseurilor.
Mentionam ca dorim sa ne extindem achizitionand patru utilaje auto, iar intrega investitie necesita un fond de 200 000 lei RON. Pentru aceasta dorim sa contractam un credit de la B.R.D. Alba-Iulia, pe o perioada de 3 ani, cu o dobanda de 10%, rata lunara aferenta creditului contractat este de 6.111,11 lei.
Firma noastra si-a propus sa aduca in orasul nostru un model mai nou de salubrizare. Asadar, serviciul prestat de noi este cel de colectare al gunoiului de la domiciliul abonatilor. Noi oferim cetatenilor si persoanelor juridice (societatile comerciale) cosuri si pungi speciale pentru diferite tipuri de deseuri: metale, material plastic, sticla, hartie, textile, produse alimentare. Colectarea se face cu masini speciale de catre angajatii firmei noastre zilnic. Aceste deseuri merg direct la fimele de reciclare astfel: reciclarea metalului la compania „Robinson Brothers”, reciclarea materialului plastic la firma ” Marks”, reciclarea sticlei „Amicii planetei” care mai recicleaza hartia si materialele textile, iar deseurile menajere de natura animala si vegetala (resturi de mancare) sunt reciclate de firma „SB Chemicals” care le transforma in ingrasaminte naturale. Deseurile toxice cum ar fi: resturile de vopsele, lacuri, uleiuri, parfumuri, produse de dezinfectie, detergenti, vor fi distruse de firma „Marks” care pe langa echipamentul de reciclare materialului plastic este dotata si cu un incinerator. Din veniturile obtinute prin reciclarea deseurilor ne vom mari numarul de camioane, deoarece credem ca va creste si numarul abonatilor.
Serviciul nostrum le ofera cetatenilor modalitati de economisire a timpului si a banilor deoarece noi le oferim pungi si cosuri si ridicam gunoiul de la scara blocului, a casei, a societatii.
In viitor, daca totul va merge asa cum a fost programat dorim sa ne extindem serviciile si in ceea ce priveste curatenia strazilor, parcurilor, locurilor de joaca pentru copii, costurile fiind stabilite in functie de cele existente le serviciile de acum, plata fiind facuta de primaria orasului, iar alta investitie este cea a unei fabrici de reciclare.
Pentru desfasurarea afacerii sunt necesare camioane cu containere speciale, cosuri si pungi ecologice, maturi si lopeti. La inceput vom utilize patru masini, cate 14000 de cosuri pentru fiecare tip de deseuri, 1 400 000 pungi, 20 de maturi si 20 de lopeti.
Serviciul nostru se va extinde si in localitatile invecinate, daca va fi nevoie, la cererea abonatilor se va intensifica curatenia in scara si in jurul blocului, precum si a sediilor firmelor.
Definirea pietei
Numarul abonatilor este de 14.000 de contracte cu aproximativ 4 persoane pe contract. Abonatii sunt personae fizice si societati comerciale. Contractele incheiate sunt pe 1 an, vanzarile fiind de 3 360 000 lei RON din care vor fi platiti si cei 28 de angajati.
In present lider de piata este compania Salubritas.
Abonatii vor creste cel putin la 20 000, iar noi ne vom extinde serviciul oriunde vom avea cereri, cu mai multe echipamente si muncitori.
Potentialii clienti
Clientela noastra se imparte in doua categorii:
1) Pentru activitatea de colectare a gunoiului, clientela va fi formata din:
a) Cetatenii orasului in jur de 115 000 din care in present sunt abonati 13 940
b) Societatile comerciale in jur de 60
2) Pentru activitate de reciclare a gunoiului, clientela va fi formata din:
a) Compania „Robinson Brothers” pentru reciclarea metalului
b) Firma „Marks” pentru reciclarea materialului plastic si pentru incinerarea materialelor toxice.
c) Compania „Amicii Planetei” pentru reciclarea sticlei, hartiei si materialelor textile.
d) Firma „SB Chemicals” pentru reciclarea deseurilor menajere de natura animala si vegetala
Dupa sondajele efectuate de noi, clientii cheie ai afacerii noastre sunt persoanele care lucreaza in invatamant, deoarece din cauza programului incarcat sunt foarte incantati de serviciile oferite; cei ce lucreaza in administratia publica si persoanele din sectorul medical.
Studii de piata
Sondajele de opinie, efectuate in diferite zone ale orasului, arata ca 81,25% dintre cei supusi sondajului cunosc activitatea societatii in timp ce 18,75% nu stiu cu ce se ocupa aceasta.
75% dintre intervievati au apelat la serviciile societatii S.C. ECO S.R.L. iar 25% nu au beneficiat de acest serviciu.
Dintre cei 75%, 83% sunt multumiti de serviciile prestate in timp ce 17% considera ca in mare masura. Dintre cei 25% intervievati care nu au beneficiat de acest serviciu considera in procent de 75% ca ar fi interesati sa apeleze la acest serviciu de salubrizare in timp ce 25% denota dezinteres. Abonatii societatii S.C. ECO S.R.L. considera ca pretul mic, curatenia, micsorarea gradului de poluare, reciclarea ecologica, seriozitatea, eficienta, profesionalismul si economia de timp, sunt principalele avantaje ale beneficierii a acestui serviciu, in timp ce sortarea gunoiului la domiciliu si ocuparea unui spatiu mai mare sunt considerate a fi dezavantaje.
[buton_vrei_plan]
Planul de marketing
Pentru ca firma noastra sa isi atinga obiectivele, respectama programul cu care au fost informati clientii, executam misiunea asa cum s-a prevazut in pliantele oferite clientilor, angajatii nostri au pregatire, cursuri, cu privire la protectia madiului, impartim pliante despre cat de important este sa traiesti intr-un mediu nepoluat, dar in primul rand ne adaptam la cerintele clientilor.
Serviciile oferite de sociatatea noastra se adreseaza tuturor cetatenilor orasului Alba-Iulia, precum si societatilor comerciale (persoane juridice), din mediul urban.
Pozitionarea pe piata
S.C ECO S.R.L. este singura societate de acest gen, asa ca partial nu avem concurenta din partea S.C. SALUBRITAS S.R.L., iar in viitorul apropiat ne vom dezvolta afacerea, incluzand si curatenia strazilor si locurilor publice, localitatile din vecinatate, vom pastra seriozitatea in munca, angajand muncitori cu unele cursuri in protectia mediului.
Politica de preturi
Pretul stabilit este de 20 lei /luna pentru personae fizice si de 35 lei/luna pentru persoane juridice, in comparatie cu cel practicat de firma concurenta de 25 lei/luna.
Politica de preturi va cuprinde abonamente la care se vor oferi reduceri.
Politica de preturi si distributia
Pretul standard este de 20 lei/luna pentru fiecare abonat. Se achita la sediul firmei la sfarsitul lunii pentru luna urmatoare. Daca nu se achita abonamentul timp de o luna se percep penalizari in procent de 2%, iar in cazul neplatii pe o perioada de 2 luni serviciul nu va mai fi efectuat. Zilnic clientii vor fi nevoiti sa depoziteze sacii de gunoi in pubelele aflate la scara blocului.
Tinte pentru vanzari si politicile de credite si reduceri
Serviciul societatii va fi prestat tuturor abonatilor, oferindu-le urmatoarele reduceri:
- Abonament pe o perioada de 2 ani______________17 lei/luna/abonat
- Abonament pe o perioada mai mare de 2 ani______15 lei/luna/abonat
La sfarsitul anului vor fi tombole pentru abonati, premiile constand in bani si abonamente pentru anul urmator.
Sprijinul dupa vanzare si garantiile
Serviciile prestate de angajatii nostri sunt cele mai bune, in cazul plangerilor asupra activitatii acestora, clientii vor fi despagubiti prin returnarea sumei platite pentru luna in cauza.
Metode de vanzare
Agentii firmei noastre merg pe teren pentru a incheia contracte cu abonatii, dar putem fi contactati telefonic cat si la sediul firmei. Pentru reciclarea deseurilor avem contracte incheiate pe o perioada de 5 ani cu societatile enumerate in „Potentiali clienti”.
Modalitati de promovare
Postul de televiziune „TV NET” prezinta un clip publicitar de 2 minute cu o demonstratie a serviciilor noastre, in ziarul local apar anunturi despre serviciile prestate de societatea noastra, agentii impart pliante realizate de tipografia „Grafic Art”, postul de radio difuzeaza un anunt publicitar de 40 secunde, alta modalitate de promovare sunt asociatiile de locatari.
Organizarea si managementul firmei
Locatia fabricilor
Suprafata totala detinuta de societate este de 380 m din care:
- Sediul_______________80 m
- Garaj_______________200 m
- Depozit_____________60 m
- Spatiu neutilizat______30 m
Pentru viitor vom achizitiona un spatiu si se vor construi alte garajuri pentru inca 4 masini. In acest moment avem achizitionate 4 utilaje.
Forta de munca calificata existenta in regiune
Pentru locurile de munca oferite de firma noastra au fost necesare cursuri pentru cunoasterea mediului inconjurator, moduri de protectie ale mediului, iar cei ce au fost alesi pentru ocuparea posturilor sunt instruiti in permananta de specialistii nostri, in ceea ce priveste colectarea diferitelor tipuri de deseuri. In cazul achizitionarii celor 4 utilaj, va fi necesara angajarea a 18 persoane: 12 muncitori salubrizare, 4 soferi si 2 agenti de vanzari, oferindu-le astfel noi locuri de munca.
In prezent, angajatii firmei sunt in numar de 28 persoane.
Pentru a descarca materialul integral accesati linkul de mai jos:
Un comentariu
un plan bun si util!