Model plan de afaceri pentru consiliere dezvoltare personala

8

Sinteza planului de afaceri

In conditiile imbunatatirii perceptiei romanilor cu privire la necesitatea ingrijirii sanatatii mentale, psihice si autodezvoltarii personale si pe fondul dezvoltarii reflexelor de utilizare a serviciilor oferite prin Internet, inclusiv cele legate de platile electronice, apreciem ca oportuna dezvoltarea unui serviciu online de consultanta in domeniul dezvoltarii personale si autocunoasterii, consiliere ocupationala si comunicare interumana, utilizand elemente teoretice si practice din psihologie, sociologie si etologie, disponibil non-stop si instant („live”). Acest serviciu va permite, contra cost, conectarea imediata a clientului ce doreste sa obtina o forma sau alta de suport/sprijin de natura psihica, sociala, sau pur comunicationala, cu un operator cu pregatire in domeniul psiho-social dispus sa asculte, sa analizeze si sa consilieze (nu neaparat intr-o forma terapeutica stiintifica, ci intr-o forma adaptata modalitatilor expuse de relationare client-operator).

Tinem cont in evaluarea ca „oportuna” a acestei afaceri de faptul ca un astfel de serviciu nu exista in prezent pe piata din Romania si de faptul ca Romania traverseaza o perioada marcata de pulsiuni sociale (nu ne referim la cele datorate saraciei) care la anumite categorii de persoane (mentionate mai jos) pot determina orientarea spre un astfel de serviciu.

Pentru a nu limita in vreun fel viziunea si deschiderea acestui serviciu si in afara cadrului strict al psihoterapiei, respectiv pentru a nu creste costurile si dificultatea implementarii sale, vom evita sa sustinem ca oferim consiliere psihologica sau psihoterapie, deoarece acesti termeni sunt definiti in mod strict si restrictiv din punct de vedere legal, firma sau pshioterapeutii implicati avand obligatia de a fi acreditati de Colegiul Psihologilor din Romania fapt ce incorseteaza drastic posibilitatile de a face din aceasta viziune una deschisa, inedita, complexa si atractiva.

Descrierea afacerii

Afacerea propusa trebuie sa prevada si sa anticipeze motivele si motivatiile pentru care clientii vor fi dispusi sa plateasca pentru un asemenea serviciu in conditiile in care el nu-si asuma vreo forma de autoritate stiintifica. O parte din aceste motivatii rezultate din viziunea integrata si unitara a serviciului vor fi prezentate mai jos, iar altele vor fi identificate si ulterior valorificate pe masura dezvoltarii afacerii. Aceasta lipsa de claritate in detaliu a viziunii este insurmontabila in conditiile caracterului inedit al ideii si in conditiile in care piata romaneasca nu ofera cazuri sau modele similare pe baza carora sa putem trage concluzii certe si sa identificam pattern-uri de comportare a grupurilor-tinta aplicabile in propria afacere. Acest fapt constituie pentru noi o provocare in plus, clarificarea, nuantarea, exploatarea oportunitatilor identificate pe parcurs, reorientarile si adaptarile serviciului la cererile si nevoile pietei urmand a fi realizate ulterior demararii afacerii si avute in vedere permanent.

Avantajul serviciului oferit este acela ca si in situatia in care anumite elemente nu vor functiona la fel de bine ca si altele (exemplu: clientii sa manifeste un interes mai scazut pentru latura de autocunoastere decat pentru cea de consiliere ocupationala), acestea nu trebuie eliminate, iar, pe de alta parte, eventualele elemente noi pentru care clientii si-ar manifesta interesul pot fi adaugate pe parcurs, fara probleme, tocmai datorita viziunii deschise si suficient de generale asupra serviciului. Aceasta flexibilitate crescuta a subiectelor concrete ale consultantei si consilierii oferite prin acest serviciu este posibila tocmai datorita elementului inedit care le leaga: oferirea serviciului in mod direct, instant si non-stop.

Subliniem faptul ca desi nu ne vom asuma vreo forma de autoritate stiintifica, operatorii implicati vor avea pregatirea necesara – cel putin la nivel de licenta sau master – si vor utiliza elementele stiintelor socio-umane in relatia cu clientii.

Practic proiectul de fata vine plasat exact in spatiul dintre cresterea/constientizarea nevoii de consiliere de specialitate in domeniul psiho-social si persistenta reticentei fata de cabinetele autorizate de psihoterapie, confundate in continuare cu cele medicale, psihiatrice si care limiteaza modalitatile de intampinare a respectivei nevoi.

Serviciul online in timp real de consultanta in domeniul dezvoltarii personale si autocunoasterii, consiliere ocupationala si comunicare interumana va fi prezentat sub forma unui site pe Internet cu extensia „.RO”, in cadrul caruia utilizatorul va fi informat cu privire la:

  • ceea ce ofera site-ul – si anume posibilitatea de a discuta aproape orice probleme de natura umana cu specialisti ce pot fi perceputi si ca „prieteni” in functie de nevoile clientului;
  • faptul ca serviciul este disponibil „live” si permanent;
  • costul redus al acestui serviciu;
  • exemple cu privire la modul concret de utilizare al serviciului;
  • studii, analize, dezbateri, link-uri relevante legate de subiecte psiho-sociale.

Ulterior crearii unui cont personal in cadrul site-ului si al efectuarii platii, clientul poate intra direct in legatura online cu un operator care va discuta cu el orice probleme de natura psiho-sociala pe care acesta le are si ii va oferi sfaturi sau solutii, puncte alternative de vedere, ori pur si simplu recomandari cu privire la locul sau modul in care solutiile trebuie cautate.

Definirea pietei

Analiza pietei
a. Aria de acoperire a serviciului
Tinand cont de faptul ca serviciul este oferit prin Internet, singura restrictie a ariei de acoperire este data de folosirea limbii romane. Asadar serviciul va fi disponibil la nivelul intregii Romanii si al comunitatilor romanesti din afara granitelor tarii.

b. Clienti potentiali
Grupul-tinta al serviciului este format din persoane care doresc sa-si amelioreze starea negativa (pesimista, depresiva etc.) provocata de stresul zilnic in multiple planuri, oameni cu educatie medie si peste medie care doresc sa se perfectioneze in plan personal, persoane care au probleme de natura psihica dar care nu doresc sa si le rezolve interactionand direct cu un terapeut din diverse motive (Ex. nevoia de anonimat), persoane care intampina probleme majore de viata si pe care anturajul personal nu le sprijina/directioneaza in luarea unor decizii concise/concrete si toate persoanele care viziteaza cabinete psihologice si prefera sa faca acest lucru (si) online.

c. Analiza stadiului actual al pietei – nevoi si tendinte
La nivelul Romaniei, examinand, pe de o parte, revistele de specialitate (Ex. „Psihologia Azi”), revistele care contin rubrici de „sfaturi” in diverse domenii (medical, psihologic, juridic), programele TV care contin segmente centrate pe nevoia oamenilor de a comunica/discuta cu persoane avizate despre problemele lor, respectiv, in mai mica masura, activitatea cabinetelor psihologice autorizate si interesul romanilor pentru diverse forme de training, si, pe de alta parte, serviciile de consiliere psihologica existente pe Internet, au putut fi desprinse urmatoarele concluzii:

  • cultura investitiilor in dezvoltarea personala este tot mai stabila, bine definita si acceptata in randul persoanelor cu educatie medie si peste medie interesul pentru diverse forme de cultivare organizata a sanatatii mentale, psihice si sociale (inclusiv cele inspirate de diverse filosofii orientale) in afara refugiilor religioase sau empirice este in crestere
  • nu exista in Romania servicii similare disponibile online si „live” (cu o singura exceptie, dar conceptul de interactiune „live” psiholog-pacient nu este autentic in acel caz, deoarece aceasta se face pe baza de programare)
  • nu exista in Romania un serviciu similar care sa iasa din rigorile impuse de psihoterapia stiintifica, pastrand totusi un caracter de seriozitate si responsabilitate cu privire la consilierea oferita (adica operatorii nostri nu vor avea toti acreditari de la Colegiul Psihologilor, dar vor avea pregatire – cel putin licenta sau master – intr-un domeniu psihosocial/uman).

[buton_vrei_plan]

Descrierea produselor si a serviciilor oferite

a. Descrierea viziunii asupra serviciului din perspectiva clientului

1. Clientul descrie neimpliniri in plan personal, dezamagiri legate de propria persoana si de propria evolutie, conexate sau nu cu varsta, sexul, religia, ocupatia, statutul social. Operatorul solicita date relevante pentru intelegerea personalitatii clientului, a calitatilor si defectelor sale, sugerandu-i oportunitati de valorificare a acestor calitati si defecte si incurajanu-l totodata in directia cresterii capacitatii sale adaptative in societate si a refacerii/imbunatatirii imaginii de sine.

2. Clientul descrie dificultati legate de relatiile personale si profesionale de la locul de munca si de ridicarea la standardele impuse de locul sau de munca. Operatorul evalueaza personalitatea clientului si eventual a colegilor sai, identificand tipurile de personalitate implicate (Ex. histrionica, paranoica etc.), sugerand modalitatea optima de comportament pentru fluidizarea si detensionarea relatiilor respective. (Mentiune: aceste exemple nu trebuie tratate ca acoperind toata paleta de comportamente posibile ale clientilor si operatorilor. Ele sunt relevante doar pentru modul de interactiune client-operator)
Clientii vor fi atrasi prin oferirea unei prime „sedinte” gratuite si vor fi fidelizati prin sublinierea – la sfarsitul fiecarei sedinte – a importantei urmaririi in timp a evolutiei ameliorative a problemei/problemelor cu care s-au confruntat/se confrunta.

b. Descrierea componentelor/resurselor tehnice si umane necesare implementarii serviciului

i. Achizitionarea unui domeniu pe Internet si gazduirea lui pe un server cu o capacitate suficienta scopurilor propuse
Vor fi utilizate serviciile oferite in aceste scopuri de catre ROTLD RoWebHosting. Numele domeniului va fi ales dupa criterii de simplitate, recognoscibilitate, reprezentativitate in raport cu scopul propus si, evident, in functie de disponibilitatea in spatiul „.RO”.

ii. Crearea paginilor web continand descrierea serviciului si facilitatile oferite
Continutul paginilor va urmari inducerea unei senzatii de simplitate, eficienta si relaxare. Vor fi utilizate culori, modele si fonturi cu impact moderat din punct de vedere al excitabilitatii psihice, emotionale, atractivitatea si interesul pentru continutul site-ului urmand a fi stimulat prin imagini si cuvinte (expresiile folosite vor fi de genul: „Daca te preocupa relatiile tale personale sau profesionale, daca intampini dificultati in viata de zi cu zi, daca treci prin diverse stari pe care nu le intelegi sau de care te-ai saturat si ai dori sa scapi, sau daca pur si simplu vrei sa stai de vorba cu o persoana care are mari sanse sa te inteleaga si sa te sustina , poti discuta aici si acum cu unul din specialistii nostrii”, Vor fi prezentate cu claritate, conform legislatiei in domeniul comertului online, urmatoarele informatii: pretul, modul de utilizare, garantiile oferite, termenii si conditiile de utilizare.

Designul si implementarea paginilor (in format html si/sau php) va fi realizat de catre o persoana ce va fi cooptata in proiect (aceeasi care va si administra in continuare site-ul).
iii. Implementarea in cadrul site-ului a unei platforme personalizate de discutii online accesibila simultan de mai multi clienti si operatori din orice locatie pe baza unui username si a unei parole

Platforma va perimte comunicarea in timp real dintre operator si client, comunicarea simultana a unui operator cu mai multi clienti, gestionarea datelor privind clientii (IP, sistem de operare utilizat, browser Internet utilizat etc.).
iv. Implementarea in cadrul site-ului a unui sistem de plata electronica cu cardul
Va fi utilizat serviciul oferit de GECAD.
v. Cooptarea in proiect (pe baza de contract de colaborare, urmand a obtine un procent din venituri) a unor operatori cu pregatire in domenii socio-umane (numarul acestora va fi de 1-2 in faza initiala urmand a creste in functie de necesitati)
vi. Cooptarea in proiect a unei persoane care sa gestioneze din punct de vedere informatic site-ul.

Strategia de marketing

a. Punctele tari ale afacerii, avantajele fata de competitori
Faptul ca serviciul va fi disponbil non-stop, „live”, vine in intampinarea comportamentului cunoscut al utilizatorilor de servicii electronice care doresc sa beneficieze instant de acesta (nu pe baza unei programari).
Faptul ca serviciul nu este incorsetat in rigorile pshioterapiei stiintifice il face atat superior la nivelul gamei de subiecte abordabile, cat si neafectat de persistenta perceptiilor si asocierilor negative dintre conceptele de „cabinet psihologic” si „boala psihica, nebunie”.
Fiind un serviciu disponibil exclusiv prin Internet, are un avantaj net fata de cabinetele psihologice clasice care si-au dezvoltat, in secundar fata de activitatea lor principala, o pagina web.
Lucrand cu operatori pregatiti in stiinte socio-umane, serviciul va fi superior oricaror alte forme de relationare interumana de genul forumurilor de discutii.
Faptul ca se percepe o taxa pentru acest serviciu este de natura a creste impresia de autoritate, seriozitate si credibilitate a acestuia.

b. Politica de pret
Costul serviciului va fi unul suficient de redus astfel incat sa nu descurajeze potentialii clienti. Prima „sesiune” a fiecarui client inregistrat va fi gratuita, ulterior fiind taxata in functie de intervalul de timp in care clientul interactioneaza efectiv cu operatorul (5 RON / 30 de minute).

c. Promovarea serviciului
Serviciul va fi promovat pe trei coordonate:
– canalele electronice de comunicare (motoare de cautare, forumuri, grupuri de discutii, blog-uri, mesaje electronice etc.) – in vederea informarii cu privire la exsitenta serviciului;
– prezentarea serviciului in reviste de specialitate si in publicatii citite de grupul nostru tinta, respectiv valorificarea oricaror oportunitati de mediatizare radio, tv sau in cadrul unor conferinte, reuniuni, cursuri etc.
– autopromovarea, in interiorul sau in afara site-ului, prin prezentarea unor cazuri relevante din activitatea proprie si a aprecierilor pozitive ale utilizatorilor/clientilor.

Planul operational

Faza I
– crearea site-ului, platformei de chat, platformei de plata cu cardul, achizitionarea domeniului, contractarea serviciului de hosting
– cooptarea unei persoane care sa gestioneze site-ul
– cooptarea a unu-doi operatori
– realizarea primelor activitati de promovare a serviciului.
In prima faza serviciul va fi disponibil intre orele 17:00 si 24:00 de luni pana vineri, acest lucru urmand a fi specificat pe site.
In aceasta faza, preconizam un numar mediu de 500 de vizitatori si 1-2 clienti platitori pe saptamana. Aceasta faza poate dura una-trei luni, perioada in care activitatile principale vor fi orientate cu predilectie spre promovarea serviciului. La final vom realiza o analiza a nevoilor clientilor, a solicitarilor si observatiilor acestora, deducand metodele de eficientizare a activitatii.

Faza II
– cresterea graduala a numarului de operatori la 8-10, astfel incat serviciul sa devina
disponibil 24/7
– adaptarea/ajustarea/extinderea serviciului, in special a subiectelor propuse/abordate si, pe cale de consecinta, a tipului de pregatire pe care trebuie sa-l aiba operatorii, pe baza rezultatelor si concluziilor desprinse din activitatea anterioara.
In aceasta faza, preconizam un numar de minimum 30 clienti platitori pe zi. Aceasta faza poate dura un an de zile, cu derularea continua a procesului ciclic de evaluare-adaptare a serviciului.

Faza III
Aceasta faza este ipotetica, nefiind inclusa efectiv in structura prezentului plan. Ea presupune extinderea serviciului in alte limbi, incepand cu cele minoritare din Romania (maghiara) si continuand cu limbi de circulatie internationala (engleza, franceza, germana), concomitent cu modificarea aferenta a continutului site-ului, achizitionarea de noi domenii si angajarea de operatori cu astfel de cunostinte lingvistice.

Pentru a descarca materialul integral accesati linkul de mai jos:

Model plan de afaceri Consiliere dezvoltare personala

Share.

8 comentarii

  1. Intr-adevar o idee excelenta, si corect argumentata oportunitatea! Din cate stiu exista o linie telefonica gratuita pentru copiii abuzati, ma intreb daca se poate afla gradul de solicitare!?

  2. Link-ul furnizat la sfarsitul articolului nu este functional.
    Sunt foarte interesat in a citi intregul material.
    Multumesc!

    • PlanDeAfacere.ro on

      Buna ziua!

      Va multumim pentru vigilenta!
      Am refacut link-ul care nu functiona si acum poate fi folosit.

      O zi frumoasa!
      Echipa PlandeAfacere.ro

  3. Buna ziua, link-ul de la sf articolului trimite catre un plan de afaceri al unei firme de furnizare servicii internet. M-ar interesa sa citesc planul de afaceri pentru consiliere si dezvoltare personala. Multumesc!

Reply To Simone Cancel Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.