Model plan de afaceri pentru producerea si comercializarea de sculpturi

0

plan23Sinteza planului de afaceri

Intreprinderea „SC Brancusi SRL” este o societate de productie si comercializare a sculpturilor.

Activitatea firmei se va axa pe producerea de sculpturi si comercializarea acestora in magazinele proprii, targuri si oboare si in magazinele specializate si pe internet.

Sculpturile vor fi produse si livrate in asa mod in cat acestea vor ajunge la client prompt si in cele mai bune conditii.

Scopul elaborarii planului de afacere reprezinta obtinerea de credit in suma de 8500 RON pentru o perioada de 3 ani pentru procurarea materiilor prime si a materialelor consumabile.

Nevoile pe care firma noastra vrea sa le satisfaca sunt: valorile estetice prin oferirea unor obiecte de arta decorativa care raspund nevoii de frumos. Credem ca prin aceste produse asiguram o diversitate pe o piata europeana in care traditiile si obiceiurile sunt deosebit de importante.

Descrierea afacerii

Clientii vor cumpara produsele noastre pentru ca sunt de o calitate superioara si reprezinta un element de noutate pentru acest judet, firma noastra fiind singura de acest gen, iar oamenii sunt atrasi de tot ce este nou.

Produsele vor fi realizate in cadrul societatii noastre, produse care vor satisface si cele mai rafinate gusturi ai celor mai pretentiosi consumatori.

Produsul nostru -sculpturi- va fi obtinut din aceleasi materiale cu forme diferite in functie de dorintele clientilor.

In perspectiva se prevede extinderea intreprinderii si in strainainatate. Regimul de lucru al societatii noastre va fi de L-V 10-18 iar S-D se pleaca la targuri si oboare.

Firma va activa pentru inceput in judetul Alba. In urma unor studii si cercetari sa ajuns la concluzia ca judetele cele mai potrivite sunt: Alba, Mures si Cluj.

Analizand judetele date putem afirma ca acestea:

  • sunt relativ compacte
  • venitul mediu al locuitorilor in general este mediu
  • infrastructura este in curs de dezvoltare
  • inexistenta unor oferte largi de goblenuri
  • conditii de lucru normale
  • existenta unui numar mare de turisti in judetul Alba, de camine studentesti, institutii de invatamant, in general persoane de toate varstele care doresc sa pastreze cultura poporului roman.

Definirea pietei

Produsul fabricat de firma fiind un produs final va fi realizat pe piata consumatorilor si este orientat persoanelor de toate varstele.

Piata aleasa de intreprindere este o piata in crestere fiind relativ noua. In viitorul apropiat daca veniturile din activitate vor spori se astepta deschiderea de noi filiale in alte cartiere ale orasului precum si in alte orase.

Dat fiind faptul ca nu exista concurenta reala firmei pe piata, cota pe piata va fi majora acesta marindu-se o data cu pozitionarea pe alte piete.

Pentru pastrarea si largirea pozitiei pe piata intreprinderea va avea in o strategie indreptata spre:

  • ridicarea calitatii produsului
  • largirea motivelor utilizate si a modulelor
  • stabilirea unui pret convenabil pentru toate paturile sociale

Pentru a-i determina pe clienti sa cumpere obiectele noastre se pune accent deosebit pe calitatea produsului,pret convenabil, amabilitate la indeplinirea comenzii si estetica modelului ales.

Pentru inceput frecventa vanzarilor produselor va fi mica, aceasta majorandu-se o data cu ridicare si afirmarea firmei pe piata.

O data cu largirea activitatii si pietei de desfacere se preconizeaza desfacerea produselor printr-un lant de magazine; preturile produselor vor fi constituite din elemente proprii, reiesind din costuri de productie si alte cheltuieli.

Reclama va fi efectuata prin intermediul retelei mass-media, foi volante, standuri luminoase.

Dupa ce produsele au fost fabricate se mentioneaza ca a acelor clienti care comanda peste un numar stabilit de produse li se va acorda un cadou promotional.

Planul de marketing

STRATEGIA PRETURILOR

Modalitatile de stabilire a preturilor se realizeaza in functie de costuri pentru produsele destinate publicului larg iar pentru publicul cu venituri ridicate stabilirea pretului se realizeaza in functie de raport-calitate-pret

Pentru a stimula vanzarile conducerea firmei are in vedere sa acorde cumparatorilor rabatul pentru plata in numerar in cazul in care se depaseste cantitatea de produse stabilita; se mai acorda rabaturi sezoniere mai ales in perioada sarbatorilor; si bonificatii care au drept scop promovarea produselor.

DISTRIBUIREA SI VANZAREA PRODUSELOR

Distribuirea si vanzarea produselor se realizeaza in mod direct ajungand la consumator prin magazinele proprii sau prin raioanele magazinelor de specialitate; se mai distribuie prin vanzari cu ridicata apeland la angrosisti mai ales din alte judete pentru a putea satisface nevoile artistice si a altor clienti care nu au inca acces la magazinele proprii.

CONCURENTA

In raza judetului Alba nu avem concurenti directi.

Am identificat un concurent puternic in judetul Mures „TOP FORMES”si unul in Focsani, „TOTAL DESIGN” .

Analiza punctelor forte si slabiciunilor concurentilor

PUNCTE FORTE SLABICIUNI
TOP FORMES Amplasament favorabil, publicitate pe internet Lipsa experientei, originalitate
TOTAL DESIGN Sortiment variat, calitate, popularitate Retea de livare, timp mare de asteptare

Organizarea si managementul firmei

Procesul de productie consta in urmatoarele etape:

  • aprovizionarea cu materii prime
  • repartizarea materiilor prime
  • realizarea produsului
  • comercializare

Utilajele folosite vor fi urmatoarele: dalta, ciocanel ,cadre de lemn,menghina, abrig.

Produsele vor fi realizate de catre cei doi angajati din Galati in atelierul propriu in numar de 15 exemplare pe luna.

Firma va fi condusa de catre toti asociatii in dependenta de cota fiecaruia la capitalul satutar al intreprinderii. Asociatii vor coordona intreaga activitate,se vor ocupa direct de problemele de achizitionare, productie si desfacere. De asemenea vor angaja si controla personalul. Salariul personalului va fi alcatuit din salariul fix. Vor primi salariul minim pe economie care va oscila independent de valorile vanzarilor.

Situatia economico-financiara a firmei

Vor exista mai multe tipuri de sculpturi, clientul avand posibilitatea sa comande oricare din aceste produse la un pret mediu de 400 RON. Pretul produselor noastre va fi mai mic sau egal cu pretul de pe piata insa calitatea produselor noastre va fi net superioara.

Pentru a descarca materialul integral accesati linkul de mai jos:

Model plan de afaceri Producere si comercializare sculpturi

Share.

Leave A Reply