Pentru o afacere mica este dificil sa concureze cu marile companii, indiferent daca este la inceput sau daca si-a creat deja un nume. Lupta este si mai grea in cazul micilor magazine online, care trebuie sa lupte cu gigantii din ecommerce, acestia ocupand cea mai mare parte din piata.
Cum poate deci concura un shop online mai mic? Sunt cateva trucuri, care nu se refera neaparat la celebra optimizare pentru motoarele de cautare (SEO), ci mai degraba la conectarea cu viitorii consumatori. Numele domeniului poate fi cea mai importanta valoare sau cea mai mare slabiciune. Un nume de domeniu gandit din punct de vedere este SEO important. Nu este greu de gasit, cu conditia ca altcineva sa nu-l fi cumparat deja. Din ce in ce mai importanta devine insa si atingerea personala, numele usor de retinut, brandul asociat cu un logo pe masura.
Cuvintele cheie
Mai mult decat pentru numele domeniului, SEO este important pentru design-ul intregului site. Fiecare pagina trebuie scrisa cu SEO in minte, de la descrierea si denumirile produselor, pana la sectiunea „despre noi”. Trebuie deci sa stiti care sunt expresiile cele mai cautate in domeniul tau, si, mai ales, cat este de mare concurenta pe acele expresii. Pentru ca daca folosesti expresii cheie prea generale, sau pe care concureaza brandurile mari, va fi dificil sa ocupi pozitii suficient de bune in rezultatele de cautare. Cele mai bune sunt expresiile cheie mai lungi, mai specifice, care se refera cat mai precis la produsele sau serviciile tale. Nu trebuie decat sa-ti gasesti nisa si s-o folosesti in favoarea ta.
Creare de continut
Pentru a profita la maxim de munca de optimizare, pentru un site de e-commerce este intotdeauna o idee buna sa creeze continut nou, pe care sa-l publice intr-o sectiune de blog asociata site-ului. Este cat se poate de simplu: cu cat mai mult continut ai pe site-ul tau, cu atat sunt mai mari sansele ca site-ul tau sa apara in rezultate.
Este important sa-ti promovezi site-ul nu doar consumatorilor care cauta in mod direct produsele pe care le vinzi, dar si celor care cauta informatii, care au o problema pe care trebuie sa o rezolve. Creaza articole de blog sau video-uri care sunt relevante pentru clientii tai tinta si publica-le regulat pentru a aduce potentialii clienti pe site-ul tau.
Activitatea pe retelele sociale
In timp ce SEO este mai degraba un algoritm pentru computer, o alta metoda de a-ti promova afacerea in mediul online este sa impresionezi si sa relationezi cu potentialii clienti.
Pentru consumatori este importanta compania de la care cumpara. Daca nu esti activ in social media, nu dezvolti o relatie cu consumatorii tai, esti deja mult in spate fata de competitie. Conturile sociale trebuie insa folosite inteligent; nu promova doar ceea ce vinzi, ci si lucrurile care iti identifica brandul si stilul de viata.