Cum descriem afacerea din planul nostru (de afacere)?

0

2Scriam in acest articol despre elementele pe care ar fi bine sa le contina un plan de afacere.

Ca o scurta recapitulare mentionez: o introducere, detalii despre activitatea firmei sau a persoanei care doreste pornirea respectivei afaceri, detalii despre afacere, un punct de plecare in proiect, o zona de plan de marketing, detalii despre piata, servicii si produse, vanzari, management, si neaparat detalii financiare.

Vreau sa ne oprim astazi putin asupra descrierii afacerii pe care o prezentam in respectivul plan de afacere.
Am selectat cateva intrebari-cheie la care, cei care doresc realizarea unui plan, pot raspunde, si vor avea astfel, elemente esentiale care sa ajute la clarificarea planului si la intelegerea rolului acestuia si al business-ului in esenta.

  • In ce tip de afacere vrei sa intri? Care este rolul tau in ea?

Majoritatea companiilor au o scurta descriere a activitatii lor, a misiunii lor. De cele mai multe ori in 30 de cuvinte ele pot explica de ce exista pe piata si care sunt principiile de ghidare pe care le folosesc. Poti incepe facand si tu acest lucru, iar aceasta scurta descriere sa o adaugi in planul tau.

  • Care sunt tintele/obiectivele pe termen scurt si mediu?

Descrierea de mai sus trebuie urmata de prezentarea obiectivelor si pragurilor afacerii. Obiectivul este, putem sa-i spunem si asa, destinatia unde vrei sa ajungi, unde vrei sa ajunga afacerea ta. Pragurile sunt etape pe care le parcurgi pana sa-ti atingi obiectivul. De exemplu, un obiectiv poate fi, sa ajungi sa deti o afacere sanatoasa si de succes, care sa fie lider in serviciile oferite clientilor. In acest caz, pragurile pot fi tinte anuale de vanzari si anumiti indicatori care masoara satisfacerea clientilor.

  • Ce este important pentru tine la aceasta afacere?

Fie ca te axezi pe satisfactia clientilor tai, sau pe cresterea organica a afacerii, sau poate, intr-o prima faza doar pe a-ti face afacerea cat mai vizibila, trece aceste aspecte in planul tau de afacere.

  • Cui ii sunt adresate produsele/serviciile tale?

Incearca sa raspunzi cat mai detaliat la aceste intrebari. Descrie segmentul de piata pe care iti vei desfasura activitatea. Acesta are un ritm de crestere? Ce schimbari prevezi ca se vor intampla pe piata, pe o perioada scurta de timp, dar pe o perioada lunga de timp? Ce vei face pentru a profita de ele?

  • Cine e cu adevarat concurenta?

Analizeaza competitia si descrie punctele lor tari si competentele lor de baza. Care sunt factorii care le fac pe aceste firme sa reuseasca? Care crezi ca sunt principalele tale atu-uri in raport cu competitia? Ai experienta in acest domeniu, anumite abilitati de adaptabilitate ridicate, esti destul de puternic sa rezisti acestei aventuri?

  • Cine ce va face?

Pornesti in aceasta afacere: singur, cu alti parteneri, asociat cu o corporatie, etc? De ce ai ales aceasta forma?

Dand raspunsuri la aceste intrebari, descrierea afacerii tale capata sens si poate fi inteleasa cu usurinta de catre cei care iti vor fi viitori clienti/parteneri/furnizori.

Articol semnat de Iulian Serban, fondatorul Think Business, un proiect al STEPS Business Consulting, companie creata pentru a oferi pachete complete de servicii: consultanta, dezvoltarea carierei, training, evenimente. Think Business a aparut din nevoia reala de a fi legatura dintre cel care dezvolta sau va dezvolta o afacere si resursele, oamenii si serviciile, de care este nevoie pentru a atinge potentialul maxim.

ddddddd

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.