Sinteza planului de afaceri
In conditiile unei cresteri exponentiale a pietei romanesti in tot ce inseamna o alimentatie sanatoasa si a reglementarilor tot mai exigente in domeniu, intreaga activitate a societatii comerciale mai sus mentionata este subordonata misiunii de producere si valorificare a legumelor si a fructelor de padure de o calitate impusa de standardele europene in domeniu. Principiile dupa care societatea comerciala isi doreste sa se ghideze sunt respectul si increderea, atat fata de angajatii, cat si fata de clientii nostri.
Misiunea societatii comerciale are in vedere producerea si comercializarea legumelor si a fructelor de padure, prin perfectionarea continua a tehnologiei care sa se incadreze in normele europene, dar in acelasi timp sa ofere solutii de calitate clientilor nostri.
Descrierea afacerii
Descrierea produselor si a serviciilor oferite
- Producerea culturii de tomate si ardei in solarii si rasadnite
- Cultura timpurie de castraveti prin rasaduri: fie in ghivece, fie in brazde
- Plantare rasadului de varza
- Plante din familia leguminoase: fasolea (Aurie de Bacau)
- Sparanghel – o leguma considerata o delicatese(obtinerea puietilor de sparanghel)
- O gama foarte variata de fructe de padure (mure, zmeura, coacaze, capsuni, afine, trandafir de dulceata, catina)
Strategia de dezvoltare a societatii comerciale se concentreaza pe urmatoarele trei domenii principale:
1) dobandirea de know-how adaptat tehnologiilor performante
2) dotarea cu echipamente si tehnologii performante
3) extinderea catre noi piete
Aceste obiective vizeaza cresterea competitivitatii pe piata serviciilor din domeniul agricol. In acest fel se urmareste oferirea unor solutii clientilor nostri, caracterizate prin calitate si eficienta la standarde europene. Obiectivele noastre sunt detaliate in tabelul de mai jos:
1. valorificarea produselor noastre catre un public de larg consum, dar si cofetarilor, patiserilor, restaurantelor, fabricilor de produse cosmetice, de sucuri si siropuri
2. reducerea timpului aferent unei lucrari.
3. incheierea de parteneriate cu potentiali clienti din afara tarii noastre cu unitati de profil alimentar.
4. cresterea numarului de clienti de la an la an prin extinderea valorificarii produselor noastre pentru clienti din afara judetului Cluj.
5. cresterea profitului procentual cu fiecare an
Echipamentele si tehnologia performanta reprezinta motorul acestui plan de crestere pe urmatorii ani. Aceasta pentru ca ofera o precizie in timp real, care inseamna economisirea timpului firmei si clientilor, dar si reducerea costurilor de prestare a serviciilor.
Analiza de risc
In proiectarea afacerii au fost identificate urmatoarele surse de risc:
I. Factorii macroeconomici
II. Piata
III.Tehnologia
IV. Factori interni
I. Factorii macroeconomici – reprezinta influenta pe care parametrii economici generali, mediul de afaceri si legislatia o pot avea asupra afacerii. Din previziunile economice pentru anii 2012 si 2013, desi se preconizeaza o crestere economica scazuta, oscilatiile inflatiei si a regimului taxelor nu vor influenta negativ afacerea din urmatoarele motive:
– firma va avea o strategie de guerila fata de concurenta in ideea de a atrage clienti deja existenti respectiv acapararea pietei deja formate prin furnizarea unui produs respectiv serviciu premium.
– Produsele firmei sunt produse de prima necesitate in alimentatie
II. Piata – reprezinta un risc relativ scazut pornind de la premiza ca firma va acoperi o nisa neabordata de ceilalti furnizori – produse bio de calitate premium; In eventualitatea in care va aparea o firma concurenta pe aceasta nisa, firma va avea avantajul primului intrat.
III.Tehnologia, poate reprezenta un risc in masura in care firma nu va tine pasul la nivel mondial cu inovarea in privinta produselor si tehnologiei lansate pe piata. Totusi, consideram ca acest risc este scazut datorita faptului ca firma acorda o atentie speciala inovarii si s-a impus pe piata cu produse cu un grad ridicat de inovare si certificare internationala.
IV. Riscul factorilor interni este legat in principal de personal si de capacitatea manageriala a initiatorilor firmei. Numarul redus de persoane programate pentru gestiunea si dezvoltarea afacerii, usurinta utilizarii tehnologiei respectiv curba invatarii reduse, denota un risc redus legat de personal si o capacitate de adaptare ridicata la situatii de criza si remontarea acesteia in timp util pentru a nu afecta servirea clientilor.
Definirea pietei
Aria geografica de acoperire a serviciului
Firma isi va incepe activitatea in orasul Ocna-Mures, cu dorinta de extindere in judetul Alba.
Clienti potentiali
- Persoane fizice sau juridice care sunt dornici de a colabora cu noi:
- Restaurante, pensiuni, cantine
- Patiserii, cofetarii
- Fabrici de produse cosmetice
- Fabrici de sucuri si siropuri
- En-gros
- Supermarket
Analiza stadiului actual al pietei – nevoi si tendinte
Exista o nevoie acuta a serviciilor in domeniul agricol deoarece toata piata este invadata de produse din import. Tendinta noastra este de a aduce pe piata produse cat mai naturale si mai ales de a dezvolta domeniul serviciilor. Adaptarea productiei din punct de vedere calitativ si cantitativ la cerintele consumatorilor.
Previzionarea cresterii pietei
In scurt timp cerintele pietei in domeniul alimentar vor fi din ce in ce mai pretentioase datorita infuziei mari de produse provenite din export care sunt de o calitate inferioara produselor noastre traditionale. Este o nevoie acuta pe piata de produse care sa satisfaca gustul oricarui client. Piata este dinamica si chiar daca criza inca persista, domeniul alimentar este o investitie prospera.
Descrierea produselor si a serviciilor
Investitiile vizate de acest proiect se axeaza pe achizitionarea unor echipamente moderne si tehnologii performante, absolut necesare pentru realizarea unor produse conform exigentelor standardelor europene.
In acest fel, se vor achizitiona:
- Sere cu schelet din metal – cel mai utilizat fiind aluminiu
- Materiale de acoperire a serelor
- fire electrice, sisteme de irigatie si tevi de incalzire
- aparate pentru controlul temperaturii (incalzire-racire), o ventilatie corespunzatoare este importanta nu numai pentru controlul temperaturii cat si pentru inlocuirea cantitatii de dioxid de carbon si controlul umiditatii.
Folosirea tehnologiilor moderne
- Materiale de acoperire- avantaje si dezavantaje:
- Sticla: este cea mai grea dar deseori cea mai buna, mai ales cand sunt folosite geamuri suprapuse
- Acrilul: este usor si aproape incasabil, dar deseori se ingalbeneste in timp
- Fibra de sticla: lasa mai greu lumina sa treaca, si nu se curata foarte usor.
- Folie de plastic: are o viata scurta si trebuie inlocuita frecvent
- Serele cu pereti de plastic au cateva avantaje fata de cele de sticla, cel principal fiind legat de costuri
- Policarbonul rezista mai bine la impact si este mai flexibil, mai usor si mai ieftin decat acrilul
- Colturile serei si acoperisul trebuie intarite cu grinde – asta le va face destul de rezistente la vant, mai ales primavara
- O ventilatie corespunzatoare este importanta nu numai pentru controlul temperaturii cat si pentru inlocuirea cantitatii de dioxid de carbon si controlul umiditatii.
Calitati/avantaje fata de competitori
Echipamentele, produsele si calitatea serviciilor reprezinta cheia acestui plan:
- Calitatea ridicata a produselor deoarece se foloseste o fertilizare a solului cu balegar si compost;
- Folosim tehnologii noi de lucru, investim in utilaje moderne, ne imbunatatim in permanenta activitatea pentru a impune standardul calitatii produselor noastre pe piata.
Extinderea gamei de produse
Pe viitor avem in vedere extinderea gemei de culturi in sera: salata, castraveti lungi, conopida, morcovi.
[buton_vrei_plan]
Strategia de marketing
Punctele tari ale afacerii, avantaje fata de competitori
Echipamentele si tehnologia performanta reprezinta motorul acestui plan:
Calitatea ridicata a produselor deoarece se foloseste o fertilizare a solului cu balegar si compost
Folosim tehnologii noi de lucru, investim in utilaje moderne, ne imbunatatim in permanenta activitatea pentru a impune standardul calitatii produselor noastre pe piata.
Politica de pret
Firma doreste sa practice preturi care sa fie intr-un raport optim cu calitatea produselor. Strategia preturilor noastre este una flexibila, care permite acordarea de discount-uri clientilor fideli, dar fara mari oscilatii, tinand cont de modificarile ce pot surveni intre cererea si oferta de pe piata. Totodata se au in vedere costurile de prestare ale serviciilor in cele mai bune conditii astfel incat calitatea sa nu fie afectata.
Promovarea serviciului
Promovarea produselor noastre se va realiza in principal prin distribuirea materialelor publicitare (pliante, brosuri), prin canale electronice si un in ultimul rand recomandarile clientului multumit. Firma va beneficia de un website, care va promova pe piata, imaginea si produsele firmei. Recomandarile clientilor, multumiti de produsele noastre, vor determina noi clienti. Am adoptat aceasta strategie de distributie a produselor deoarece ea asigura o crestere lenta, dar sustinuta a cifrei de afaceri, si mentine o profitabilitate ridicata.
Organizarea si managementul firmei
Scurta descriere a echipei de coordonare, management, resurse umane implicate.
Organigrama:
Organigrama firmei cuprinde: departamentul economic si tehnic, fiecare fiind coordonate de catre un director, cu specializare pe domeniul pe care activeaza.
Top managementul firmei este asigurat de directorul general, care este si administratorul firmei. Departamentul economic, gestioneaza fluxurile financiare ale firmei si este un serviciu externalizat. Directorul tehnic, este persoana care coordoneaza si productia. Pentru inceput in departamentul productie se poate incepe cu o echipa, cel mult doua.
Un alt departament important al firmei este departamentul vanzari, in subordinea caruia pentru inceput va fi o persoana.
Pentru a descarca materialul integral accesati linkul de mai jos:
2 comentarii
super plan
Super!!!