Sinteza planului de afaceri
S.C. Gastronomica SRL. este o firma a carei principala afacere este in sectorul tertiar (servicii),respectiv un restaurant. Acesta se doreste a fi deschis in orasul Alba-Iulia si va oferi servicii de o calitate deosebita de cele ale restaurantelor concurente. La atmosfera restaurantului, unul din punctele de atractie, va concura designul interior distingandu-se prin mobilerul deosebit si modul de decorare.
Meniul propus va fi variat, incluzand toate preparatele oferite de restaurantele direct concurente.
Preturile practicate vor fi similare cu cele ale competitorilor. Ceea ce va distinge meniul vor fi „specialitatile casei, in general, specifice bucatariei franceze. Ele vor contine ingrediente naturale si de cea mai buna calitate.
Clientii cu disponibilitate de a cheltui vor constitui piata tinta si vor oferi o imagine de prestigiu restaurantului.
O alta caracteristica proprie afacerii va fi personalul de deservire, acesta evidenTiindu-se prin comportament, tinuta si”eticheta”.
Toate acestea vor conduce la formarea unei imagini pozitive despre afacerea firmei, concretizandu-se in castigarea unei clientele fidele, daca nu frecvente, dispusa sa cheltuiasca pentru a-si oferi un serviciu diferentiat.
Frecventarea acestui restaurant distinct prin atmosfera, meniul si personalul sau va da clientilor sai certitudinea unui serviciu deosebit.
Descrierea afacerii
S.C. Bucatarul S.R.L se doreste a fi o firma care prin serviciile pe care le va oferi sa schimbe imaginea despre restaurantele din Alba-Iulia, prin aparitia unuia „mai altfel” decat celelalte. Principalul scop al afacerii este de a reusi atragerea unei clientele fidele, si mai ales deosebite, chiar daca aceasta necesita timp si investitii ridicate.
Strainii, functionarul „cu dare de mana”, micii sau marii proprietari, intreprinzatorii desucces, intelectualii sau oamenii de cultura, toti acestia trebuie sa formeze in mare clientela restaurantului. Acest restaurant ar trebui sa fie un restaurant select prin el insusi, select prin ceea ce ofera, prin atmosfera sa, prin clientii sai.
Capitalul necesar initierii afacerii este evaluat la 453.000.000 lei(cheltuieli de lansare, costul utilajelor, a echipamentelor, a mobilierului si mijlocului de transport si cheltuielile previzionate a fi facute in prima luna de desfasurare a activitatii.
Forma juridica – SRL- a fost considerata cea mai potrivita din urmatoarele motive:
- raspundere limitata a asociatilor;
- capitalul social al firmei este distinct de cel al asociatilor;
- formulare simple la constituire;
- capital social redus.
Dezavantajul principal prezentat de o astfel de forma juridica: obiect limitat de activitate nu constituie un impediment pentru scopul propus.
Activitatea vizata prin constituirea societatii este in sectorul tertiar respectiv servicii, concretizat in deschierea unui restaurant cu specific francez si nu numai.
Produsele oferite, asa cum s-a precizat, vor avea in general specific francez fara a fi insa exclusiv. Se vor avea in vedere si alte preparate de bucatarie selecta, deosebita prin calitate, aroma si savoare.
Restaurantul prin care se vor oferi serviciile, numit ,, La Classe”, va fi pe cat posibil amplasat in zona centrala a orasului. Calitatea, modul de prezentare al preparatelor, serviciul si amabilitatea personalului si nu in ultimul rand amplasarea vor fi atuurile acestui restaurant.
Ca perspective se va incerca, in principalele orase ale tarii (Constanta, Bucuresti, Brasov) dezvoltarea unui lant de restaurante. Ele vor avea aceeasi fatada exterioara, aceeasi firma (nume, tip de scris, culoare) si decoratiuni interioare.
In ceea ce priveste meniul oferit va fi identic in toate orasele, fara diferente notabile. Se va evita oferirea de specialitati culinare care nu exista in planul de productie al vreunuirestaurant echivalent aflat in alt oras. Intr-un cuvant, meniul va fi acelasi pentru intreglantul de restaurante tinand cont de gusturile consumatorilor din fiecare oras si incercand o cat mai buna satisfacere a cerintelor generale indiferent de zona de provenienta.
Dezvoltarea unui lant de restaurante este o politica necesara pentru atingerea unor scopuri pe termen mediu si lung( formarea unei clientele fidele, selecte, marirea profitului societatii). Prin aceasta strategie se evita fluctuatiile in nivelul general al vanzarilor societatii, aplatizand nivelurile minime si maxime generate de perioadele estivale.
Concretizand, in cazul unui restaurant ampasat in orasul Iasi maximul incasarilor se va inregistra in trimestrul I(luna martie), II(luna iunie) sI V(luna octombrie) al anului; in schimb maximul profiturilor inregistrate intr-un restaurant din Constanta se va observa in trimestrul III(lunile iulie-august). Aceasta stare de lucruri se explica prin fluctuatia populatiei, respectiv o deplasare a consumatorilor in perioada estivala din orasul Iasi catre litoralul romanesc, inclusiv Constanta. Analizand in continuare restaurantele aflate in orasele Timisoara, Brasov, Bucuresti vor inregistra cele mai inalte rate ale profiturilor pe intreaga perioada a anului, fara fluctuatii semnificative, datorita ampasarii in zonele vestice si sudice, cele mai dinamice din punct de vedere al dezvoltarii economice.
Pe plan local nu se vad posibilitati de extindere si nici nu se va urmari acest lucru. In Iasi firma va detine un singur restaurant pentru a asigura exclusivitatea si unicitatea serviciului. Un alt motiv pentru aceasta optiune il constituie marimea relativ mica a segmentului de piata caruia i se adreseaza oferta. Se vor incerca doar imbunatatirea pe cat posibil a serviciilor, a meniurilor, dotarea cu noi utilaje, echipamente (noi anexe pentru bar) daca toate aceste investitii duc la cresterea productivitatii muncii, scaderea consumurilor energetice si prezinta un nivel ridicat de fiabilitate avand ca rezultat sporirea profiturilor.
Definirea pietei
Clientii vizati de afacere au varsta de peste 18 ani, o pondere ridicata detinand-o cei cuvarsta cuprinsa intre 30-40 de ani.Si cei de 20-30 ani formeaza o parte importanata, dar mai ales pe termen lung acestia facand parte dintr-un segment de consumatori in formare,care in viitor pot deveni fideli.
Consumatorii vizati de afacere se deosebesc prin comportament si ocupatie (oameni deafaceri, intelectuali, functionari). Calitatea acestor clienti potentiali este data deposibilitatile lor financiare si de disponibilitatea lor de a cheltui pentru a-si oferi un serviciu de buna calitate.
Motivatiile cumpararii serviciului-produs oferit de restaurantul X ar putea fi urmatoarele:
- Petrecerea unei seri placute in compania persoanei/persoanelor care ii insotesc;
- Servirea unei mese bune intr-o atmosfera linittita;
- Discutii/intalniri intre oameni de afaceri;
- Oferirea unei seri romantice persoanei iubite.
Concret produsul afacerii este din sfera serviciilor, respectiv serviciu de alimentatie publica, acesta satisfacand nu doar necesitati vitale dar si morale.
Punctele de atractie care pot influenta decizia potentialilor clienti in vederea cumpararii serviciului sunt: calitatea deosebita a preparatelor, comportamentul placut si amabil al personalului, curatenia, lumina si designul interior, atmosfera aparte.
Specialitatile culinare si bauturile oferite se individualizeaza prin calitate simod de prezentare. Asocierea serviciului oferit cu decoratiile interioare, atmosfera si profesionalismul personalului constituie un portofoliu de avantaje in raport cu restaurantele deja existente.
Segmentul de piata vizat este situat cu preponderenta in orasul Iasi. Marimea acestui segment pe care afacerea urmeaza a se concentra este estimat la 15% din populatia totala a orasului.
Tendintele pietei tinta arata o crestere usoara. Se previzioneaza ca in urmatorii 2-3 ani sa cunoasca ritmuri de crestere rapida fiind influentata de situatia economica a zonei si a Romaniei.
Pe langa previziunile optimiste in privinta dezvoltarii pietei tinta si numarul consumatorilor considerat destul de confortabil pentru a avea certitudinea ca exista o piata de desfacere asigurata, un alt motiv pentru deschiderea unui astfel de restaurant il constituie numarul si marimea competitorilor.
Concurentii principali potentiali ii reprezinta restaurantele cu specific frantuzesc, grecesc, chinezesc si arab. Faptul ca ele deja exista(deci sunt cunoscute), si-au format o oarecare reputatie(destul de buna in lipsa de altceva), au o clientela oarecum fidela, sunt cateva din avantajele concurentiale pe care aceste afaceri le prezinta.
Cu toate acestea, lipsa unui segment de piata propriu stabil ca si nivelul calitativ al serviciului care a scazut odata cu trecerea timpului, formeaza puncte slabe ce pot fi, si trebuie, atacate printr-o buna strategie de marketing.
Afacerea se va confrunta cu un competitor foarte puternic. Chiar daca nu va fi un concurent direct restaurantul MacDonalds acapareaza o parte a clientilor, datorita faptului ca are un nume de marca foarte cunoscut, preturi relativ rezonabile in raport cu calitatea produselor.
Cu toate acestea, atragerea acestor clienti nu va reprezenta pentru afacerea firmei „o lovitura”. De exemplu in perioada decembrie-ianuarie, clientela restaurantului X fiind preconizata a fi formata numai din acei consumatori cu mari resurse financiare, nu se va orienta spre un local cu caracter specific, diferit, ce nu corespunde gusturilor si obisnuintelor culinare.
Partea de piata „furata” de MacDonalds este constituita din tineri (maxim 30 de ani) si studenti cu o putere de cumparare mai ridicata decat media. Aceasta „pierdere”, practic nu este observabila, aceasta fiind estompata de ritmul de crestere firesc de la inceputul anului.
Efectul pozitiv al existentei afacerii MacDonald va fi intarirea concurentei, si cum concurenta stimuleaza competitia, cei care vor avea cel mai mult de castigat sunt clientii, a caror satisfactie finala este urmarita in fapt. Consider ca existenta unui restaurant cu un serviciu si o calitate foarte ridicata (X) si un puternic concurent cum este MacDonald, va duce in fapt, la „impartirea” consumatorilor ieseni intre aceste doua afaceri. Asa cum am mai aratat, segmentul de piata al lui MacDonald si X nu coincide in intregime dar se adreseaza celor cu o putere financiara mai ridicata si care au gusturi sI exigente mai mari privind produsele si serviciile cumparate.
[buton_apeleaza_consultant]
Strategia de marketing
Tinand cont de cateva din aspectele implicate de acest tip de afacere: produs-serviciu de inalta calitate, castiguri reduse in primul an de activitate si de alti factori care pot influenta negativ mersul afacerii(inflatie, rata dobanzii) este deci obligatorie analiza atenta si conceperea unei foarte eficiente strategii de marketing si de promovare a serviciului oferit. Politica firmei in domeniul marketingului si reclamei va pune accent pe unicitatea serviciului prestat. Echipa manageriala (proprietari si administrator) trebuie sa conceapa o strategie de marketing care sa contina metode si elemente specifice fiecarei etape din viata restaurantului.
Astfel, in chiar ziua deschiderii localului vor fi invitate personalitati publice ale orasului Bucuresti, oameni de cultura, oameni de afaceri de succes care se bucura de o buna reputatie. Reclama in aceasta perioada va fi bine orientata, tintind segmentul de piata urmarit. Acest lucru se va realiza prin intermediul:
- Cartilor de vizita trimise pe adresa societatilor comerciale, a firmelor, sau institutiilor publice, culturale si de invatamant;
- Difuzarii de brosuri in cazul sosirii unor delegatii straine sau desfasurarii unor conferinte sau comunicari stiintifice;
- Un mediu de comunicare im masa, radioul va fi o alta cale de a face reclama; insa acest procedeu va fi folosit doar pe perioade scurte si intermitente;
- Inainte de lansarea afacerii, pentru a informa potentialii clienti de intentia de a se deschide un nou restaurant cu un anumit specific si diferentiat prin calitate;
Data inaugurarii localului va fi si ea atent aleasa. Este recomandabila perioada propice unor astfel de actiuni si in care volumul cheltuielilor populatiei pentru bunuri de larg consum sau de lunga durata este cea ridicata. Aceasta corespunde primului trimestru al anului, respectiv sfarsitul lunii februarie si inceputul lunii martie. Datorita acumularii in aceasta perioada a unor sarbatori traditionale (Martisor, 8 Martie), inaugurarea restaurantului X ar putea fi receptionata de catre consumatori drept un „cadou” cu ocazia acestor evenimente iar noutatea ofertei ar putea fi un motiv de a vizita localul.
In ceea ce priveste mesajul si continutul reclamei: indiferent daca aceasta se face prin posta, difuzare de brosuri sau radio ea se va axa pe ideea oferirii unui serviciu deosebit.
Ideea centrala pe care mesajul trebuie sa o transmita este aceea a existentei unui restaurant select prin el insusi, ce se evidentiaza mai ales prin atmosfera, aspect interior(mobilier, lumina), calitatea personalului(comportament, tact). textul mesajului va remarca varietatea meniului, originalitatea si calitatea acestuia. Se vor evita specificatii de pret, folosindu-se aluzii fine, subtile cu privire la nemultumirea generala ca exista putine restaurante de calitate la un pret rezonabil.
Oricum, pretul specialitatilor culinare va fi in functie de preturile preparatelor echivalente oferite de concurenta; in acest caz pretul va fi asemanator. Diferentierile de pret vor apare la „specialitatile casei”, acestea prevazand un pret mai ridicat ce trebuie sa demonstreze calitatea deosebita a produselor ce ofera siguranta unui serviciu receptionat ca unic.
Furnizorii de materii prime
Principalii furnizori ai restaurantului se gasesc in imediata apropiere.
Aprovizionarile se vor face cu propriul mijloc de transport pentru a obtine economii de timp si resurse financiare.
Gestiunea stocurilor s controlul acestora se va realiza de catre proprietar(i) in colaborare cu managerul firmei.
Se va asigura, pe cat posibil, o aprovizionare optima cu materii prime si diminuarea stocurilor la un nivel ce implica cheltuieli minime de intretinere si inventariere fara a afecta negativ desfasurarea normala a activitatii. Pentru aceasta se va folosi procedeul: JUST IN TIME: sosirea stocurilor se face la momentul potrivit si in cantitatile strict necesare. Introducerea acestui sistem se va aplica chiar de la inceputul activitatii pentru a nu fi necesare schimbari majore in optica personalului, dar mai ales a furnizorilor.
Un alt motiv de aplicare a metodei JUST IN TIME este dat de natura stocurilor formate in mare parte din produse perisabile care au un termen de garantie limitat la 3-7 zile pentru carnuri si semipreparatele din carne, si maxim 24 ore pentru legume si fructe.
Pentru unele produse(fructe exotice, condimente) stocurile pot fi mai mari. In cazul bauturilor alcoolice scumpe(romanesti si straine) se pot face stocuri mai ridicate, aceasta pentru a evita fenomenul des intalnit de crestere a preturilor acestor produse in preajma sarbatorilor legale si religioase.
Organizarea si managementul firmei
Strategia organizationala vizata va trebui sa mentina organizatia activa, dinamica si cu un nivel ridicat al fortei competitionale. Aceasta strategie va avea ca obiectiv dezvoltarea produsului sau, respectiv imbunatatirea serviciului sau si a meniurilor. O alta strategie va consta in patrunderea in domenii de afaceri furnizoare, realizandu-se o integrare in amonte(vezi subcapitolul Perspective). Se va incerca in acelati timp o strategie de diferentiere a produsului serviciu, pentru a putea fi perceput ca unic.
Strategia de diferentiere permite, prin oferirea unui produs de o calitate net superioara, posibilitatea de a practicapreturi mai mari, realizand profituri mai ridicate si o mai larga flexibilitate cu furnizorii.
Conducerea firmei va fi asigurata de un manager angajat care va administra firma si care va prezenta periodic un raport de activitate si care va fi selectat in special dupa trasaturile sale „umane”:
- asumarea responsabilitatii;
- puterea ridicata de munca;
- placerea de a lucra in domeniu;
- pricepere organizatorica;
- originalitate in gandire;
- sinceritate si loialitate;
- spirit inovator.
Pentru acest post este cea mai potrivita o persoana cu o varsta cuprinsa intre 25-30 de ani,dinamica, capabila sa asimileze rapid cunostintele si sa invete din greseli; sa aiba un caracter deschis, prezinta de spirit si sa prezinte, de ce nu, o infatisare placuta.
Profesional nu este absolut necesar sa fie absolvent(a) al unei scoli, al unor cursuri de specialitate sau a unei institutii cu caracter economic, dar este recomandabil.
Ca importanta, al doilea dupa administrator va fi bucatarul-sef al restaurantului. Experienta va fi caracteristica sa principala, care va cantari in luarea hotararii de a fi angajat. Acesta va trebui sa fie absolvent al unor unor cursuri de specialitate si sa faca dovada priceperii sale in arta culinara.
Postul de economist, al treilea in piramida ierarhica, va fi ocupat de o persoana cu experienta, absolvent de Stiinte Economice.
Restul posturilor nu necesita personal cu o pregatire inalta, bucatarii si chelnerii trebuind sa fie, totusi absolventi ai unui liceu de profil sau ai unor cursuri de specialitate. Suprafetele de depozitare propuse de circa 3 m2 (spatiu frigorific) si 7.5 m2 (spatiu la temperatura constanta de 200) sunt considerate a fi suficiente pentru desfasurarea normala a activitatii restaurantului.
Procesul de deservire va avea loc pe o suprafata de 122.5 m2, va contine 15 mese si maximum 40 de locuri, cei trei ospatari si un barman reusind, in cazul in care localul este ocupat 100% sa-si indeplineasca indatoririle in mod eficient.
Procesul de productie va avea loc pe o suprafata de 36 m2, bucataria fiind dotata cu urmatoarele utilaje: cuptor clasic, cuptor cu microunde, roboti de bucatarie, spalator vase,mese de lucru, rastele, dozatoare si masina de inghetata.
Servirea si procesul de productie va fi realizat de un numar diferit de angajati in functie de orarul zilnic si zilele de sarbatori.
Aprovizionarea va fi previzionata si se va realiza in functie de fluctuatiile si diferentierile anuale ce apar in preferintele consumatorilor. In trimestrul I sI IV primeaza meniurile ce au in componenta materii prime consistente. Incepand cu trimestrul II preparatele vor avea la baza ingrediente proaspete, usoare. Sub aspect valoric(al pretului meniurile ieftine vor fi cel mai mult cerute in lunile iulie, august(minim al incasarilor) si ianuarie.
[buton_vrei_plan]
Motivele sunt diverse:
- In perioada calda segmentul de piata caruia i se adreseaza restaurantul X se va micsora prin plecarea consumatorilor in alte zone ale tarii pentru petrecerea concediilor.
- Luna ianuarie inregistreaza o diminuare a vanzarilor datorita micsorarii disponibilitatilor banesti acestea fiind destinate, in mare parte, cheltuielilor ocazionate de sarbatorile de iarna.
Procesul de productie-deservire
Procesul de productie va fi variabil in timp si va folosi in realizarea produsului final diferite materii prime. In principiu acestea vor fi de origine animala si vegetala, exceptie facand bauturile alcoolice ce nu necesita un timp de productie, ci doar de desfacere. Ca timp, procesul de productie va dura 15 min.(salate de legume si fructe) si 1h si 45 min. de ex. fripturile). Procesul de productie va necesita diferite utilaje si se va realiza intr-o incapere de circa 36 m2.
Procesul de desrvire cu preparatele culinare va avea loc intr-o sala cu suprafata de 122.5 m2; va avea 15 mese si maxim 40 de locuri. Barul va avea 7m. lungime si poate deservi simultan noua clienti. Cei trei ospatari si un barman vor reusi in conditiile in care restaurantul este ocupat 100% sa-si indeplineasca responsabilitatile cu eficienta.
Personalul
Afacerea necesita 18 angajati din care 3 nepermanenti. Ca pregatire acestia vor avea cunostinte de economie, contabilitate, specifice fiecarui post. In afara de initiatorii afacerii, economist (contabil autorizat sau expert), bucatar-sef(absolvent al unei scoli sau cursuri de specialitate), restul angajatilor nu necesita pregatire speciala; soferul va avea carnet de sofer profesionist.
Personalul necesar va fi identificat si recrutat de la agentiile de recrutare-plasare a fortei de munca, sau prin intermediul anunturilor de mica publicitate. In cazul ajutorilor de bucatar si a ospatarilor, ei vor fi identificati dintre absolventii cei mai bine pregatiti ai liceelor economice.
Este necesar a se evidentia ca adminisratorul si economistul vor fi primii angajati.
Impreuna cu acestia initiatorii afacerii vor urma a recruta bucatarul-sef si ospatarul-sef. In continuare administratorul, bucatarul si ospatarul-sef vor recurge la selectionarea candidatilor pentru celelalte posturi: bucatari, chelneri, barmani, garderobiera.
Testarea solicitantilor se va face cu scopul masurarii abilitatii ti cunostintelor acestora prin demonstrarea practica a capacitatii indeplinirii sarcinilor. Pe langa testul de performanta, candidatii vor tebui sa indeplineasca si conditii de comportare, tact, tinuta si infatisare fizica.
Candidatii vor fi supusi unor examinari medicale amanuntite pentru a se verifica daca sunt apti pentru munca solicitata si pentru a se asigura protectia celorlalti angajati, a clientilor si a produselor realizate in cadrul restaurantului.
Instruirea personalului admis, daca este necesara, va fi efectuata de fiecare dintre responsabilii de „sectie”, respectiv bucatarul-sef si ospatarul-sef.
Indatoririle si responsabilitatile fiecaruia dintre angajati vor fi prevazute in fisa postului astfel:
- administrator:
- executa aprovizionarea;
- primeste si receptioneaza marfurile;
- pune la punct cu bucatarul-sef planul-meniu;
- initiaza introducerea unor sortimente noi;
- executa prezenta si efectueaza instructajul profesional;
- verifica tinuta zilnica si vestimentatia;
- controleaza zilnic aparatele de casa, obiectele de inventar;
- intretine discutii cu consumatorii, recomanda unele preparate;
- solicita parerea acestora asupra calitatii preparatelor;
- serveste personal in unele cazuri consumatorii.
- bucatar-sef
- indruma, supravegheaza si controleaza intreaga activitate profesionala;
- organizeaza activitatea de productie culinara in baza planului de productie culinara;
- raspunde de calitatea si cantitatile preparate;
- supravegheaza modul in care se monteaza preparatele in vesela de servire;
- verifica personalul din sectia de productie;
- livreaza preparatele culinare.
- ospatar-sef
- organizeaza si raspunde de intreaga activitate din procesul de servire;
- verifica prezenta si tinuta personalului;
- verifica starea de curatenie si de igiena a salonului de servire;
- verifica si intocmeste meniul cu administratorul si bucatarul-sef;
- primeste consumatorii la intrarea in sala si ii conduce la masa;
- primeste comanda si serveste consumatorii mai importanti;
- supravegheza modul in care ospatarii si barmanul isi executa serviciul;
- efectueaza demonstratii de pregatire, prezentare si servire a diferitelor specialitati culinare;
- rezolva operativ sesizarile clientilor;
- instruieste personalul
- ospatar
- executa activitatea de pregatire a salonului de deservire;
- verifica starea de curatenie a salonului;
- executa aranjarea meselor;
- serveste consumatorii.
- barman
- efectueaza operatiile de servire a clientilor cu bauturi specifice sectiei;
- verifica stocul zilnic si valoric al gestiunii;
- se aprovizioneaza cu toate sortimentele de bauturi;
- se doteaza cu toate tipurile de pahare.
Politica de salarizare va avea la baza o analiza a factorilor ce influenteaza nivelul salariilor: cererea si oferta de munca, legislatia (valoarea minima a salariului), fluctuatia costului vietii), posibilitatile de plata ale firmei, salarii acordate de concurenta.
Pentru a-si forma o imagine pozitiva si a-si pastra prestigiul, firma va adopta o politica de salarii ridicate, peste nivelul mediu de salarizare. Fondul de salarii nu va fluctua in functie de profitul obtinut si se va garanta un salariu de baza, corectat in functie de inflatie, de costul vietii, salariu corectat indiferent de veniturile firmei.Planul de salarizare va prevedea si adaugarea unor prime, stimulente, plati suplimentare.
Pe langa nivelul salariului motivarea personalului se va realiza si prin garantarea locului de munca(contracte de 5 ani) si in viitor, placerea de a lucra intr-un restaurant de marca.
Situatia economico-financiara a firmei
Valoarea totala a afacerii este estimata la 100.000 euro, acesti bani acoperind in totalitate cheltuielile presupuse de lansarea afacerii, rezervele, costurile cu eventualele remodelari ale spatiilor pentru desfasurarea activitatii.
Veniturile lunare sunt comparabile cu cele ale celorlalte afaceri din acest domeniu. In urmatorii ani veniturile realizate de pe urma acestor activitati vor acoperi in totalitate cheltuielile generate de lansarea afacerii, la sfarsitul celui de-al II-lea an de activitate estimandu-se realizarea unor profituri reale.
Profitul estimat pe primul an se ridica la circa 20.000 euro (in cazul in care nu se contracteaza nici un credit).
Pentru a descarca materialul integral accesati linkul de mai jos:
3 comentarii
Strategia de Marketing ar trebui sa includa si fidelizarea clientilor. Multe restaurante s-au dezvoltat datorita clientilor fideli.
In general, cele mai multe companii raporteaza o crestere a cifrei de afaceri si a profitului dupa introducerea unui sistem de fidelizare bazat pe carduri. Cardurile de fidelizare, cardurile de reduceri, cardurile de membru, sunt mai mult decat niste „produse din plastic”.
Zile tu ma bossule
Vorbeste frumos mai asta, vezi ca se scrie zi-le.
Acest site este facut pentru a obtine informatii referitoare la domenii importante, frecventate de oamenii ce vor sa se informeze.
Mai invata carte si poate vei vedea cu ce ai gresit.