Model plan de afaceri pentru infiintarea unei firme de furnizare servicii internet

1

PLAN24Sinteza planului de afaceri

SC ONLINE SRL va fi o firma furnizoare de servicii de internet pe o piata locala, concomitent cu prestarea de servicii legate de realizarea de pagini WEB pentru firmele din judetele Alba si Mures si altor judete limitrofe. Sediul acestei firme va fi in orasul Aiud, iar livrarea serviciilor de internet se va face in zona centrala a orasului.

Acest plan de afaceri se vrea a fi prima componenta a unei planificari regulate a proceselor din cadrul firmei ce se va infiinta.

Cheile noastre de succes vor fi:
* viteza de accesare in cadrul Internetului (calitate crescuta)
* costuri sub nivelul concurentei
* calitatatea crescuta a paginilor de web realizate
* ambientul in care clientii vor consuma serviciile oferite
* serviciile auxiliare de calitate furnizate clientilor

Firma va beneficia de un management performant, fiindca intreprinzatorul va fi un viitor absolvent al Facultatii de Management.

Descrierea afacerii

Scopul principal al firmei este acela sa se permanentizeze ca o firma furnizoare de servicii de Internet, concomitent cu prestarea de servicii legate de realizarea de pagini WEB, straduindu-se sa fie in masura sa ofere servicii si produse necesare, care sa satisfaca clientii si sa asigure castiguri optime si profituri pe termen lung.

Domeniile principale de activitate al firmei sunt furnizarea de servicii de internet pentru populatie si realizarea de pagini WEB indeosebi pentru firme. Pentru realizarea acestor scopuri fundamentale si de a dispune de atuuri puternice firma se va angaja in colaborarea cu firme mari care furnizeaza servicii de Internet. Toate activitatile firmei vor fi in concordanta cu responsabilitatile sale, vizavizi de investitori, clienti, salariati si opinia publica.

Livrarea serviciilor de Internet se vor face pe piata locala a orasului Aiud (serviciile fiind destinate si populatiei din localitatile limitrofe). Serviciile referitoare la realizarea paginilor WEB vor fi destinate in special firmelor din judetele Alba si Mures, precum unor firme din judetele limitrofe. Binenteles ca firma nou creata va servi orice client din orice zona a tarii daca vor exista solicitari.

Obiectivele firmei sunt stabilite pe o perioada de trei ani:
1. realizarea unei cifre de afaceri de cca 50.000 usd in anul 3 de functionare
2. realizarea unei cote de piata de cel putin 50% in primul an, cu posibilitati de crestere anuala de 3%, pentru seviciile de Internet furnizate in orasul Aiud
3. crearea unei clientele fidele, care sa fie multumita de serviciile oferite de firma noastra
4. cresterea permanenta a calitatii serviciilor oferite clientilor
5. realizarea unui grad de ocupare a calculatoarelor de 50% in anul 1 si 60% in urmatorii doi ani

Cheile de succes pentru aceasta afacere vor fi:
* viteza crescuta a ratei de transfer a datelor pe circuitele de net
* pretul redus per ora utilizare serviciu Internet
* ambianta placuta unde se ofera serviciile de Internet
* oferirea de servicii auxiliare de calitate crescuta
* calitatea la standarde ridicate a paginilor de WEB realizate
* pretul redus al realizarii paginilor de WEB comparativ cu concurenta

Firma va fi amplasata in zona centrala a orasului Aiud. Aceasta amplasare prezinta o importanta deosebita pentru firma, deoarece faciliteaza accesul populatiei la serviciile oferite de firma. Ca element suplimentar se poate preciza ca singura firma concurenta este situata intr-o extremitate a orasului, fapt ce constuie un element pozitiv pentru firma noastre.

Definirea pietei

Firma noastra se va focaliza pe un anumit segment de consumatori. Astfel serviciile de Internet se vor adresa tinerilor si copiilor, cu varste cuprinse de la 8 ani pana la 25 ani, iar serviciile de proiectare a paginilor web firmelor din judetul Alba si judetele limitrofe.

Pentru realizarea paginilor web se tinteste un grup de circa 1000 de firme mijlocii si mari din judetul Albaa si judetele limitrofe. Firmele tinta nu au in prezent publicate in prezent pagini web, dispunand de resurse financiare relativ limitate pentru a apela la firmele de prestigiu din tara pentru realizarea acestor pagini web.

Pentru serviciile de interne exista un sigur competitor pe teritoriul orasului Aiud.

Acesta dispune de o retea de 12 calculatoare, avand un provider ce-i furnizeaza o rata de transfer mult inferioara firmei noastre. Datorita faptului ca cererea este destul de crescuta acesta are aproape tot timpul calculatoarele ocupate, in ciuda amplasarii destul de deficitare a firmei. Firma functioneaza de 1 an si 3 luni (de la data deschiderii oficiale).

Nu dispune de tehnologie de ultima ora (accesare greoaie a datelor pe internet) si nu dispune de periferice pentru jocuri (periferice ca joystick-uri, volane multifunctionale pentru jocurile cu masini etc., periferice pe care firma noastra le va achizitiona), care sunt puncte de atractie pentru copii care vin la firma noastra.

Pentru realizarea paginilor web nu exista firme concurente pe plan local, existand insa firme concurente pe plan national, care insa practica preturi destul de ridicate pentru ca firmele din segtul de piata tinta pentru firma noastra.

Asa cum s-a prezentat la inceput obiectivele firmei sunt stabilite pe o perioada de trei ani si cuprind:
1. realizarea unei cifre de afaceri de cca 50.000 USD in anul 3 de functionare
2. realizarea unei cote de piata de cel putin 50% in primul an, cu posibilitati de crestere anuala de 3%, pentru seviciile de Internet furnizate in orasul Aiud
3. crearea unei clientele fidele, care sa fie multumita de serviciile oferite de firma noastra
4. cresterea permanenta a calitatii serviciilor oferite clientilor
5. realizarea unui grad de ocupare a calculatoarelor de 50% in anul 1 si 60% in urmatorii doi ani

Pentru realizarea acestor deziderate se va actiona pe un segement de clienti slab satisfacuti (atat din punctul de vedere al serviciilor de internet si web), din cadrul localitatii Aiud, respectiv judetele Alba si limitrofele, se vor utiliza resursele disponibile (financiare, corporale, umane) la cel mai inalt nivel posibil. Coroborat cu axearea pe pret redus, obiectivele de mai sus au toate sansele sa se realizeze.

[buton_vrei_plan]

Strategia de marketing

Elemente cheie care vor crea fundamentul realizarii unei eficiente si eficacitati crescande sunt surprinse in strategia de marketing:

Strategia de marketing se va axa pe doua elemente fundamentale pentru firma noastra, anume strategia de pret si cea de promovare.

Firma se va baza pe o strategie de pret minim, in sensul ca serviciile de internet vor fi livrate la pretul de 0.4 $ per ora utilizare (spre deosebire de tariful concurentului de 0.62 $ per ora. De sigur ca o data cu crearea unei clientele fidele li se va putea pune la dispozitia acestora a unor carduri de acces, care vor contine un anumit numar de ore de acces la internet, avand inclus un discount considerabil.

Pentru serviciile de proiectare pagini web se va practica un tarif mediu de 250 $ per pagina medie realizata (tarif variind de la 100 $ la 400 $ in functie de complexitatea paginii web realizate). Comparativ cu firma noastra firmele de renume practica preturi incepand de la 200 $ pana la cateva mii de dolari in functie de complexitatea paginii realizate.

Strategia de promovare se va axa pe crearea unei bune reputatii atat din punct de vedere a calitatii serviciilor de net furnizate, cat si din punct de vedere a calitatii paginilor web realizate.

Astfel pentru promovarea Internet-cafe-ului firmei se vor utiliza „fluturase” si anumite pliante. Acestea vor fi „distribuite” intensiv chiar inainte ca firma sa-si inceapa activitatea, pe urma urmand distribuirea lor lunara (intr-o zi prestabilita) Pentru promovarea serviciilor de realizarea a paginilor web se va crea un site pentru firma noastra in care ne vom prezenta domeniul de activitate si realizarile pana in acel moment (clienti avuti, preturi practicate etc.)

Prognozarea si planificarea vanzarilor

Pentru realizarea prognozei si planificarii vanzarilor se vor utiliza cateva date initiale.

Astfel se vor utiliza pretul per ora al accesarii internetului de 0.4 $, gradul de ocupare al calculatoarelor care va fi estimat a fi in cazul pesimist de 50-60%, iar serviciile vor fi livrate non-stop, 24 de ore din 24; pretul mediu per pagina web realizata de 250$, la o cadenta de minim 5 pagini web per luna in primii 2 ani, cadenta crescand la o medie de minim 6 pagini per luna. Incasarile lunare se vor situa peste valoarea de 3400 $.

Pentru realizarea previziunii vanzarilor va recomandam sa utilizati template-ul Previziunea vanzarilor.

Descrierea produselor si a serviciilor

Produsele si serviciile firmei cuprind serviciile de Internet si realizare de pagini de Web, concomitent cu desfacerea unor produse alimentare (racoritoare, dulciuri) pentru clientii serviciului de Internet.

Serviciul de Internet

Serviciul de Internet va utiliza o retea de 15 calculatoare care vor fi legate la un computer de mare performanta (pe post de server). Acest computer va fi conectat la un Internet provider mare, care va furniza o rata de transfer de 128 kbps. Aceasta viteza crescuta este posibila datorita introducerii unor linii de transfer a datelor prin fibra optica, linie introdusa recent de Romtelecom. Astfel viteza de transfer a datelor este foarte mare, viteza care coroborata cu pretul scazut de utilizare per ora sa genereze un flux crescut de clienti.

Proiectarea paginilor web

Se vor proiecta pagini web pentru firmele doritoare. Aceste pagini vor avea ca scop promovarea firmelor respective, prin intermediul unui „canal de publicitate imens”, asa cum este adesea descris Internetul. Aceste pagini se vor realiza la cele mai inalte standarde posibile la ora actuala.

Utilizatorilor de servicii net li se pun la dispozitie o serie de produse de consum alimentar (racoritoare, cafele, dulciuri etc.).

Conform unor studii realizate de revista Capital piata Internetului tinde sa devina o piata matura ca si cea a pietei realizarii de pagini web. Aceasta concluzie este generalizata la nivelul intregii tari si intregului mapamond.

Se vor utiliza licenta pentru sistemul de operare pentru cele 15 computere si server (acesta din urma are inclus in pretul de achizitie si pretul licentei) oferite de catre Microsoft Company, prin intermediul firmei Best Computers. Pretul per licenta (retail) este de 189$ (S.O. Windows Me), pe cele 15 licente platindu-se suma de 2.835 $.

Aceasta suma se poate micsora datorita numarului mare de licente cumparate. Se va mai achizitiona si o licenta de Microsof Office Professional Romanian in valoare de 419 $, acest program cuprinzand si programul Front Page necesar realizarii paginilor web.

Furnizorii

Se vor realiza contracte cu firma IDILIS care ca Internet provider furnizeaza serviciile la un cost lunar de 8 $. De asemenea se va inchiria o linie telefonica de la Romtelecom, la pretul de 100 $ per luna.

Pentru aprovizionarea cu calculatoarele „satelit” se vor contacta furnizori de computere second-hand, a caror pret va oscila in jurul valorii de 300 $ per computer (sistem complet). Pentru computerul server se va apela la firma Best Computer care va furniza un computer „Manager P4″ de mare putere, inclusiv un monitor de 17” (costul computerului si monitorului=total 855 $, conform anexei).

Firma va apela la un furnizor local de mobilier complet pentru calculatoare, cuprinzand 16 mese de lucru si scaune ergonomice la un pret de cca 50 $ per set (masa plus scaun) si o comoda, 2 fotolii si o masuta pentru cei ce asteapta eliberarea unui calculator, la un pret de 250 $.

In plus firma se va aproviziona cu materiale necesare reconditionarii spatiului inchiriat de la furnizori locali.

Organizarea firmei si managementul acesteia

Pentru serviciul de internet se va utiliza pe post de server un computer de mare capacitate (CPU Intel Pentium 4, 1,5 GHz, 256 Mb Ram, 20 Gb HDD). Acest calculator va fi folosit si pentru proiectarea paginilor WEB. Calculatoarele satelit vor avea o configuratie mai slaba decat serverul fiind calculatoare Pentium II, la 300 Mhz procesorul, 64 Mb memoria interna si 4,2 Gb hard disk-ul, fiind suficient de puternice pentru a se realiza un transfer de date rapid de pe Internet. Se va utiliza programul Front Page cuprins in pachetul de programe Microsoft Office pentru realizarea paginilor web.

Managementul firmei va fi asigurat asociatul unic, care va avea preocuparea de a dezvolta firma creata si de ai asigura profitabilitatea prin intermediul unui management performant.

Firma va avea un numar de 4 angajati permanenti si un colaborator (contabilul firmei). Acestia vor fi subordonati managerului firmei. Se va practica un management informal, menit sa asigure un feedback crescut privitor la schimbarile ce pot afecta desfasurarea activitatilor.

Cheltuielile lunare pentru personal, incluzand si taxele si cotizatiile aferente se vor ridica la 100 $ per supravegetor/luna (300 $ lunar pt cei 3 supraveghetori), 300 $ dolari pe luna pentru informatician si 50 $ pentru contabil pentru realizarea bilantului contabil si a contului de profit si pierderi (incluzand si alte activitati, ca cele de evidenta a Registrului Jurnal etc.)

Managementul firmei va fi asigurat de asociatul unic. Acesta va utiliza un pachet motivational incluzand in principal salariile acordate, climatul de munca creat in firma. Informaticianul va fi remunerat suplimentar si in functie de capacitatea acestuia de a spori prestigiul firmei prin realizarea unor pagini web de calitate inalta.

Se vor utiliza modalitati flexibile de angajare.

Pentru a descarca materialul integral accesati linkul de mai jos:

Model plan de afaceri Firma de furnizare servicii internet

Share.

Un comentariu

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.