Studiul de piata in cadrul planului de afacere

0

market-analisysStudiul de piata trebuie sa reflecte imaginea de ansamblu a pietei din care afacerea ta face parte. Acest capitol deosebit de important al planului tau de afacere trebuie sa cuprinda atat rezultatele cat si concluziile cercetarii tale de piata. Partile detaliate ale cercetarii precum raportul final, chestinarul, graficele si analizele trebuiesc si ele incluse in partea de anexe a planului tau de afacere.

Scopul principal al cercetarii este acela de a-ti oferi informaii relevante ce te for ajuta sa rezolvi problemele departamentului de marketing  ce vor putea sa apara pe parcurs. Aceasta activitate este foarte utila mai ales pentru inceput deoarece o analiza temeinica si detaliata este fundamentul oricarei afaceri de succes deoarece datele obtinute astfel iti vor influenta deciziile.

In mod normal, studiul de piata, in cadrul planului de afacere, trebuie sa urmeze dupa sectiunea serviciilor si produselor. De asemenea, o mare parte din informatii vor veni ca urmare a analizei SWOT, care face parte din procesul de planificare a ideii tale de afacere.

Ce elemente ar trebui sa includa studiul de piata?

Descrierea industriei

Ai grija sa oferi o descriere completa a industriei din care urmeaza sa faci parte: marime, rata de dezvoltare, tendinte generale dar si alte detalii pe care le consideri tu a fi importante ca de ecemplu ciclul de viata al produselor sau previziunile de crestere. Dupa aceasta, prezinta schematic tipurile de consumatori (companii, adminstratii publice, persoane fizice).

Informatii despre publicul tinta

Seteaza-ti un public tinta astfel incat sa le puteti furniza clientilor dumneavoastra servicii de cea mai buna calitate. Ofera informatii complete despre publicul tau tinta, o multime de companii gresesc in acest stadiu deoarece incearca sa extinda mult prea mult pierzand din concentrarea pe adevaratul obiectiv. Odata ce ai determinat grupul, asigura-te ca ai indeajuns de multe informatii despre acesta. In plan trebuie sa mai incluzi urmatoarele caracteristici:

1. Caracteristicile principale: Cine sunt potentialii cumparatori? Ce parte din nevoile lor sunt acoperite? Care sunt caracteristicile socio-demografice ale lor? Exista perioade mai bune pentru vanzarea produselor tale? Unde este localizat grupul tau tinta si cum poti ajunge la acesta?

2. Marimea publicului tinta

In aceasta sectiune trebuie sa oferi date privind numarul de potentiali clienti, numarul comenzilor, frecventa cumpararii si cresterea potentialului in aceasta piata.

Citeste continuarea acestui articol (in limba engleza) pe Entreprenoria.com 

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.