Sfaturi pentru a planifica si gestiona sarcinile intr-o echipa

0
echipa2Gestioneaza-ti echipa cu multa intelepciune pentru a realiza tot ce ai planificat. Momentele cruciale pe care trebuie sa le iei in considerare pentru a face acest lucru cu succes sunt enumerate mai jos.

Echipa complexa

In echipa ta trebuie sa aduni oameni diferiti, cu aptitudini si competente diverse, pentru a obtine cat mai multe idei pentru proiectul tau. Acestia vor avea pareri diferite si cateodata chiar vor avea conflicte, dar asta e cea mai buna cale pentru a lua cele mai bune decizii: auzi diferite puncte de vedere si alegi ce se potriveste.

Bineinteles, in aceste conditii, exista riscul aparitiei problemelor de comunicare, insa, ca si manager, iti revine rolul de a stimula cooperarea in munca. Spre exemplu, poti organiza evenimente sau activitati unde oamenii tai isi pot petrece timpul intr-o atmosfera degajata. Investeste in construirea si mentinerea unor relatii sociale. De asemenea, este recomandat sa iti alegi oamenii astfel incat cel putin 20-40% dintre acestia sa se cunoasca deja intre ei.

Obiectivele si valoarea lor

Tot o chestiune legata de comunicare este si asigurarea ta ca echipa isi urmareste indeaproape obiectivele stabilite. Aceasta este una dintre activitatile care te va provoca dar si multumi cel mai mult. Accentueaza importanta atingerii obiectivelor. Valoarea obiectivelor trebuie sa fie, de asemenea, impartasita de catre toata lumea. Acesta reprezinta unul din momentele cruciale in care membrii echipei tale sunt entuziasmati de faptul ca fac ceva bun, interesant si util. Este cunoscut faptul ca cel mai de dorit lucru este ca echipa ta sa isi doreasca sa vina la birou si sa se simta bine aici. Astfel, in ciuda muncii depuse, nu vei deveni extenuat deoarece esti constient de faptul ca faci lucruri mici pentru un proiect mare. Inspira-ti echipa. Asigura-te ca nu esti bun doar ca manager de proiect, dar si ca ai umor din cand in cand, lucru care te poate ajuta sa faci fata momentelor mai dificile.

Vizibilitate

Un alt lucru pe care trebuie sa te asiguri ca il oferi prin toate mijloacele necesare: comunicarea si organizarea procesului. Nu ajungi nicaieri daca doar tu cunosti care e cel mai bun lucru de facut si care este directia eforturilor echipei tale. Evita micromanagementul: in cazul in care nu stii ce face fiecare om in cadrul proiectului, acest management este probabil cel mai rau mod de a trata situatia. Arata-le membrilor echipei tale care iti sunt planurile si cere feedback de la ei prin organizarea de sedinte, scrierea de rapoarte etc.

Software pentru automatizarea fluxului de lucru

Mai sus s-a vorbit despre vizibilitate si comunicare si despre cat de importante sunt acestea. Sunt mai multe instrumente care pot sa le asigure, insa iti recomand sa apelezi la ultimele aplicatii din domeniu. Automatizarea fluxului de lucru se refera la faptul ca detii diferite template-uri pentru procese, dar si softul necesar pentru urmarirea activitatii echipei si trimiterea de notificari pentru a fi tinut mereu la curent cu tot ce se intampla: in acest fel vezi ce face fiecare, fara a mai fi nevoie de rapoarte prea dese.

In concluzie, dupa ce iti alegi echipa potrivita, pregateste atmosfera de lucru cea mai buna si apoi stabileste ordinea proceselor. Asigura-te ca se comunica prin toate caile posibile. Si nu uita sa folosesti instrumente noi din tehnologie care sa te ajute sa iti atingi obiectivele.

Sursa: pmtips.net
Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.