Provocarile angajarii unui consultant in managementul proiectelor

0
angajare_MPCand managerul de proiect este angajat ca si consultant (fiind preferat unui om din interior), exista cu siguranta un set de reguli si de asteptari diferite si un proces special de folosire a acestei noi resurse. Fiind angajat ca si consultant in managementul proiectelor, vei avea parte de unele provocari.

In primul rand, managerul de proiect consultant a fost angajat de un client pentru ca a demonstrat ca are capacitatea necesara de a gestiona proiecte. In al doilea rand, acest manager de proiect trebuie sa se adapteze la organizatia clientului si la oamenii care lucreaza acolo, iar acest lucru poate lua timp.

Mai jos sunt cateva dintre provocarile la care managerul de proiect trebuie sa se astepte si cu care trebuie sa se confrunte in locatia clientului.

Provocari

Adaptarea la metodologie. Adaptarea la metodologia si procesele prescrise deja in proiectul clientului poate lua ceva timp si necesita modificari ale practicilor si proceselor de gandire ale consultantului. Daca esti obisnuit sa faci lucrurile intr-un anumit mod, nu este atat de simplu sa faci rapid modificari. Dar daca devii managerul proiectelor pentru un client, trebuie sa urmezi procesele lui macar la inceput, cel putin pentru o perioada, inainte de a sugera schimbari drastice.

Intelegerea culturii organizationale. Intelegerea modului in care functioneaza compania si a zonelor sale cheie este esentiala. Este foarte important ca managerul desemnat sa se familiarizeze cu procesele de afaceri ale clientului, structura organizatiei, fluxul de lucru pentru proiectele mari si cunoasterea oamenilor cheie din firma.

Intelegerea politicilor organizatiei
. Intelegerea politicilor organizatiei (de exemplu, cine controleaza proiectul) reprezinta un aspect important in procesul de invatare, pentru a sti si intelege cum se conduc cu succes proiectele in cadrul companiei clientului tau.

Vei fi cel „din afara”. Venind din exterior poate fi un lucru bun sau un lucru rau. Nu numai ca trebuie sa te confrunti cu toate lucrurile de mai sus, insa trebuie sa fii constient de faptul ca nu ai apucat sa dezvolti nicio relatie cu personalul care va lucra la proiect sau cu oamenii cheie din alte departamente care te-ar putea ajuta sa duci lucrurile la un bun sfarsit.

Beneficii

Obiectivitate. Avand o privire obiectiva de consultant asupra proceselor, tehnicilor, metodelor folosite la proiect, nimic nu iti poate limita miscarile si astfel poti face lucrurile mult mai repede si poti lua decizii mult mai usor. Parerile si implicatiile personale nu te tin pe loc.

Libertatea de a pune intrebari. Avand puterea, in calitate de consultant independent, de a pune intrebari altor oameni din staff-ul permanent, este un mare avantaj. Nu exista intrebari stupide atunci cand vii de afara si doresti sa cunosti. In plus, ei stiu ca tu esti platit ca sa inveti si ca trebuie sa acumulezi cat mai multe intr-un timp relativ scurt.

Perceptia de „guru”. Aceasta perceptie o vor avea majoritatea angajatilor despre tine. Te pot iubi, te pot desconsidera, insa ei stiu ca esti „scump” si ca esti adus aici pentru a conduce un proiect. Atata timp cat nu le dai motive sa isi schimbe parerea, vei avea probabil acces gratuit si oamenii iti vor spune ce doresti sa stii si iti vor da ceea ce ai nevoie. Li s-a comunicat oricum in prealabil ca trebuie sa procedeze in acest fel si de aceea ei nu vor incetini procesul de adaptare si invatare, punand compania la plata pentru orele tale suplimentare.

Sursa: pmtips.net
Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.