Profilul unui intreprinzator de succes

0

om_afaceri_profilNotiunea de intreprinzator este una des intalnita in momentul actual si orice persoana a avut in viata sa un moment in care s-a gandit ca ar putea deveni un intreprinzator de succes. Exista insa un secret care lipseste tuturor celor care demareaza o afacere pentru a avea succes?

Pentru tinerii intreprinzatori este foarte important sa detina informatiile complete inainte de a demara o afacere. Niciodata nu este indicat ca un intreprinzator sa lanseze o afacere doar pentru ca suna promitator sau returneaza un profit mare intr-un timp scurt. Acestia trebuie sa aibe motive intemeiate pentru a-si justifica intrarea intr-un anumit domeniu. Sa faca ceea ce le place si in acelasi timp sa le placa ceea ce fac.

De asemenea este important sa isi mentina gandirea deschisa catre idei noi si sa nu se opreasca in a cauta sa invete si sa detina informatii. O afacere pornita pe baza abilitatilor, cunostintelor si punctelor tari are mai multe sanse de reusita fata de cea bazata pe obtinerea de profit. La inceput pare a fi usor sa pretinda ca stiu totul, insa este important ca echipa, mentorii, consilierii sa fie persoane care detin suficienta cunoastere si experienta pentru a sustine antreprenorul.

In principal, trebuie sa fie un bun evaluator. Evaluator al propriei personalitati si anume sa stie de ce are nevoie pentru a nu cadea in capcana esecului. Viziunea si ideea de afaceri sunt intr-adevar extrem de importante, insa la fel de importante sunt calitatile de lider al intreprinzatorului. Daca reuseste sa se adapteze si sa faca fata noilor provocari, sau dimpotriva, sa se dea batut la prima piedica.

Pe de alta parte povestile intreprinzatorilor care se bucura de succes sunt unice asemeni lor. Putem spune chiar ca gandirea acestora e mereu logica, calculata si cu obiective bine stabilite chiar daca comportamentul lor ar putea arata contrariul.

Principalele calitati de dorit in aceasta situatie sunt, in opinia celor mai multor specialisti, urmatoarele:

1. Determinare. Dorinta inflacarata de a reusi ce isi propune un intreprinzator prin orice metode este cea mai importanta. Avand dorinta, va depune asiduu eforturi care sa il duca in acel punct al succesului.

2. Atractie fata de risc. Acest lucru nu inseamna ca persoana se va arunca in orice actiune fara a analiza situatia inainte. Orice inceput presupune un oarecare risc, insa inceputul trebuie facut cu pasi marunti. Nu trebuie sa mearga prea departe intr-un timp foarte scurt.

3. Introspectia. Analiza cauzelor si ale efectelor. Dupa ce a efectuat acel prim pas in demararea afacerii, trebuie sa se opreasca si sa analizeze cum a fost posibil acel lucru. Daca a luat o decizie nefavorabila, sa se gandeasca ce a cauzat acel esec si care ar fi solutiile pentru remediere. De asemenea, este foarte important sa aiba puterea de a putea vedea mai departe si ramificatiile actiunilor sale.

4. Ciclicitatea. O data ce antreprenorul si-a dat seama cu adevarat ce isi doreste sa faca, va mai face un pas, il va analiza, si va merge mai departe cu succes.

Comunicarea eficienta este cheia reusitei. Atat cu angajatii, cat si cu managerii este foarte important ca intreprinzatorul sa transmita un mesaj clar, concis, care sa evite ambiguitatile care pot conduce la performante neadecvate si neintelegeri. Anagajatii trebuie mentinuti la un nivel de motivatie si armonie ridicat. Cand este cazul, angajatorul va aprecia un angajat sub diferite forme, si va trebui sa ceara feedback de fiecare data, pentru a putea afla daca mesajul sau si-a atins tinta sau exista o deficienta in comunicare.

Onestitatea si obiectivitatea sunt de asemenea importante. Onestitatea in relatiile cu diferiti clienti si furnizori vor atrage dupa sine o reputatie demna de dorit sau, dimpotriva, daca lipseste, de ocolit. Respectul in afaceri trebuie sa vina din ambele parti contractuale.Trebuie avut in vedere faptul ca este greu sa se mentina la un nivel ridicat de obiectivitate cand este vorba de proiectul lor. Proiect in care au investit poate toate eforturile si sperantele. Feedback-ul este si in acest caz extrem de important, deoarece permite aflarea informatiilor necesare pentru a analiza produsul. Mintea trebuie mentinuta deschisa catre imbunatatiri, catre nivelul de satisfacere a nevoii clientilor prin produsul sau serviciul respectiv. Daca nevoia acoperita de produs nu exista in randul clientilor, aceasta este cea mai mare eroare, inca din startul afacerii care este menita esecului.

Puterea de a recunoaste momentul oportun de retragere este un alt punct de importanta majora. Cei mai multi intreprinzatori stiu cand este momentul de lansare insa uita sa recunoasca cand este suficient. Daca ideea de afaceri nu da rezultatele scontate, trebuie analizat ce a condus la acest rezultat, ce ar fi putut fi facut diferit si ce a mers intr-o directie gresita. Esecul este inevitabil de cele mai multe ori, insa un antreprenor modest, care isi recunoaste puterile, va prevala asupra obstacolelor.

Actioneaza, analizeaza, imbunatateste, repeta. Cam in aceste patru cuvinte se rezuma secretul succesului.

Intreprinzatorii isi vor lansa ideea sau produsul atunci cand vor simti ca se apropie de ceea ce isi doresc. Nu vor astepta „perfectiunea”. Aceasta este aproape imposibil de atins. Pe cand o idee este mai usor de modificat pe parcurs.

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.