Profesionalismul si managementul proiectelor

0
om_de_afaceriCu totii ar trebui sa luptam pentru a fi considerati profesionisti, nu-i asa? De obicei, ne dorim admiratia celor din jurul nostru (sau cel putin acceptarea lor). Afectiunea pe veci a supraveghetorului nostru si a echipei executive de management. Si devotamentul de neclintit si de necontestat al angajatilor nostri – daca avem de a face cu o raportare a personalui. In final, asta e ceea ce ne dorim cu totii, corect?

Managerii de proiect nu reprezinta o exceptie. E posibil sa nu aiba un personal direct, dar ei isi doresc acelasi lucru de la personalul implicat in managementul pe proiect, de la clienti, de la PMO (daca au unul) si de la echipa executiva de management. Managerii de proiect doresc sa fie ascultati, respectati, acceptati, apreciati si admirati. Vor sa fie vazuti ca niste profesionisti desavarsiti in lumea managementului de proiect.

Intr-adevar, statutul lor afecteaza calitatea vietii tuturor persoanelor implicate in proiect, in spre bine sau spre rau. Asadar, este vital ca un manager de proiect sa isi organizeze munca intr-o maniera profesionista, cu scopul de a castiga si mentine increderea membrilor echipei, colegi, angajati, clienti si public.

Mai jos este un cod de etica pe care managerii de proiect ar trebui sa il foloseasca pentru a-si mentine standardele inalte de profesionalism:

  • ca si manager de proiect, voi lupta pentru a mentine standarde inalte de profesionalism in pregatirea si livrarea proiectelor mele, si voi fi tras la raspundere pentru succesul sau esecul acestor proiecte;
  • in ceea ce priveste modul efectiv de lucru, voi lupta sa ofer leadership, incredere, instrumente si sprijin pentru a ma asigura ca proiectele sunt gata la timp, respectand costul, specificatiile si cerintele clientilor mei.

Profesionalismul se refera la curajul de a adopta un comportament plin de respect si onestitate in toate aspectele afacerii si in decursul oricarui proiect. Este important ca managerii de proiect sa se asigure ca toate informatiile cu privire la clienti si angajati raman confidentiale si nu duc la conflicte de interese. Este crucial ca managerul de proiect sa fie mereu constient atat de nevoile clientilor cat si ale membrilor echipei sale pe proiect. E posibil ca el sa nu poata rezolva fiecare nevoie in parte, dar poate fi constient de ea si poate ajuta in toate modurile posibile la rezolvarea anumitor probleme.

Nimeni din echipa proiectului – sau chiar asociat cu proiectul in vreun mod – are o perspectiva mai buna sau mai apropiata de acele nevoi sau probleme. Si cam asa trebuie sa stea lucrurile … managerul de proiect trebuie sa fie mereu un profesionist si un catalizator pentru rezolvarea problemelor si nevoilor, construirea increderii cu echipa si clientii, si sa fie vazut ca persoana potrivita pentru a duce la bun sfarsit un proiect.

Sursa: pmtips.net
Share.

Leave A Reply