Primul pas in a incepe o afacere: ideea!

0

idee-antreprenor-afacere

O parte din antreprenori sunt obisnuiti sa creada ca intregul proces de incepere a unei afaceri e inconjurat de mister. Sunt convinsi ca vor sa inceapa un startup, dar nu stiu ce pasi sa urmeze pentru ca intregul proces sa se termin cu succes.

Un aspect important pe care antreprenorii il considera o piedica este timpul. Dupa opinia mea, nu exista un timp potrivit pentru a lansa un proiect, precum un startup. Cand economie e puternica, aparitia unui startup nu ar trebui sa surprinda pe nimeni, deoarece oamenii au bani si sunt dispusi sa ii cheltuie. Totodata, atunci cand economia este zguduita de probleme de deficit, dezvoltarea unui startup este la fel de potrivita. Pe scurt, daca esti pregatit, afacerea ta se poate dezvolta in orice mediu economic. Iar datorita faptului ca majoritatea antreprenorilor se feresc de mediile economice incerte, ideea ta de afacere are o sansa mult mai mare sa se faca observata. Totodata ca un plus, intr-o economie instabila, resursele necesare deschiderii unei afaceri sau chiar afacerea in sine sunt un chilipir.

Inevitabil, fiecare antreprenor va intampina dificultati in deschiderea unei afaceri, iar din acest motiv, acestia prefera sa amane primul pas. Majoritatea persoanelor care doresc sa inceapa o afacere le este frica de insesi inceperea ei. Motivele pot fi diferite de la antreprenor la antreprenor, insa cele mai des intalnite frici sunt frica de esec si necunoscut sau chiar frica de succes.

Cea mai gresita perceptie in legatura cu deschiderea unei afaceri este aceea care presupune ca pentru a te apuca de un proiect de succes, trebuie sa incepi totul de la zero si sa vii cu o idee/serviciu sau produs la care nu s-a gandit nimeni inainte.

In schimb, daca nu esti Steve Jobs sau Mark Zuckerberg, toata aceasta procedura poate fi o pierdere de timp. In loc sa te ingrojorezi daca produsul tau va revolutiona lumea, gandeste-te la aspecte precum: imbunatatirea unui produs sau serviciu deja existent, abilitatea ta de a face lucrurile mai rapide si mai eficient decat competitia ta, sau daca mai este loc pentru o alta afacere in domeniul tau.

Citeste tot articolul (in limba engleza) pe Entreprenoria.com

Share.

Leave A Reply