Pasi spre obtinerea unei finantari nerambursabile

0

AVENSA CONSULTING

Obtinerea unei finantari nerambursabile este o strategie de crestere a activitatii unei organizatii pe termen mediu. In cele mai multe cazuri, obtinerea acestei finantari trebuie sa reprezinte un „salt inainte” pe un fond de dezvoltare si o situatie financiara ale organizatiei pozitive.


Procesul prin care managementul unei organizatii se implica in obtinerea unor finantari nerambursabile trebuie sa fie unul paralel activitatilor operationale ale organizatiei bazate pe resurse proprii. In vederea pregatirii pentru a aplica la diferite fonduri de finantare nerambursabila, o organizatie trebuie sa treaca prin doua faze de pregatire.

Prima faza consta intr-un proces managerial prin care sa se asigure ca organizatie indeplineste conditiile de eligibilitate generale pentru
diverse fonduri de finantare. Astfel, trebuie sa se asigure urmatoarele situatii:
– cel putin pe un an inainte de aplicare, organizatiile sa fi obtinut profit conform datelor din bilant (conditie speciala in cazul organizatiilor orientate spre profit);
– sa fie la zi cu plata datoriilor fiscale, asigurarilor sociale si a asigurarilor de sanatate;
– sa nu fie in stare de faliment si nu are activitatea in administrare judiciara;
– activitatea principala sa fie orientata spre productie sau servicii;
– scanare continua a surselor de finantare (de catre un angajat sau prin colaborare cu o agentie de consultanta).

In momentul in care apare programul de finantare la care se poate aplica, se trece in faza a doua care consta in:
– obtinerea si analiza atenta a ghidului de finantare, pentru a se vedea obiectivele si prioritatile specifice (in cazul finantarilor Uniunii Europene, acest ghid de finantare apare cu aproximativ 2 luni inainte de data limita de depunere a documentatiei de finantare;
exceptie face programul FEADR in cadrul caruia sunt sesiuni lunare de depunere a proiectelor);
– realizarea unei paralele intre nevoia de dezvoltare a firmei si specificul programului;
– identificarea obiectului si sumei solicitate in cadrul documentatiei de finantare si identificarea surselor de cofinantare;
– alcatuirea echipei care va realiza documentatia de finantare sau apelarea la o agentie de consultanta;
– realizarea propriu-zisa a documentatiei de finantare.

Vezi textul integral

Sursa: Finantare.ro

Share.

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.