Impozitare microintreprinderi in 2017

0

Impozitarea microintreprinderilor in 2017 Reinvent ConsultingDe la 1 februarie 2017 se va implementa un nou tip de impozitare, iar plafonul pentru microintreprinderi se va mari. Conform OUG nr. 3/ 2017 pentru modificarea si completarea Legii nr 227/ 2015 privind Codul fiscal, persoanele juridice care in anul fiscal precedent au obtinut un venit sub 500.000 euro vor fi considerate microintreprinderi, plafonul crescand de 5 ori fata de 2016 (100.000 euro).

Pentru anul 2016 calcularea venitului din euro in RON se va face dupa valoarea de 1 euro = 4,5411 lei, suma plafonului in lei fiind de 2.270.550 de lei.

La fel ca si anul trecut, calculul se realizeaza astfel: daca o firma va realiza venituri mai mari de 500.000 euro sau ponderea veniturilor realizate din consultanta si management in veniturile totale va fi de peste 20%, atunci aceasta va achita un impozit pe profit de 16%.

Acelasi act normativ vine si cu o noua cota de impozitare de 1% pentru microintreprinderile cu minim 1 salariat, modificare fata de impozitul de 2% aplicat acelorasi firme in 2016.

Asadar, noile cote de impozitare a microintreprinderilor cu venitul sub 500.000 euro sunt urmatoarele:

•    1%  – microintreprinderile cu minim 1 salariat;
•    3% – microintreprinderile fara salariati ( la fel ca in 2016).

Tot aceste persoane juridice care au avut un venit de pana la 500.000 euro in anul fiscal precedent, vor trebui sa isi modifice sistemul de impunere si sa se transforme in entitati platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, conform noii legi.

O societate este considerata microintreprindere, daca la sfarsitul anului 2016, a indeplinit urmatoarele conditii, prezentate in art. 47 din Codul Fiscal:

•    a realizat venituri, altele decat cele din activitati desfasurate in domeniul bancar, in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, in domeniile jocurilor de noroc sau activitati de explorare, dezvoltare, exploatare a zacamintelor petroliere si gazelor naturale;
•    a realizat venituri, altele decat cele din consultanta si management, in proportie de peste 80% din veniturile totale;
•    a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 500.000 euro;
•    capitalul social a fost detinut de persoane, altele decat statul si autoritatile locale;
•    nu se afla in dizolvare cu lichidare, inregistrata in Registrul Comertului sau la instantele judecatoresti.
De asemena, declaratia de impozit pe profit (D101) se depune pana cel tarziu la 25 februarie (pentru perioada 1-31 ianuarie 2017).

O alta modificare importanta privind microintreprinderile este adusa de  OUG 84/2016. Astfel, din acest an, doar societatile care au un capital social mai mic de 45.000 de lei au obligatia sa achite impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Daca acestea isi completeaza capitalul social pe parcursul activitatii pana la 45.000 lei ar putea fi platitoare de impozit pe profit. In plus, o societatea abia creata care la data inregistrarii are un capital social de cel putin 45.000 lei, poate sa alega sa plateasca impozit pe profit.

Baza impozabila a veniturilor microintreprinderilor, conform Codului Fiscal, o constituie veniturile din orice sursa, din care se vor scadea:

•    veniturile aferente costurilor stocurilor produse;
•    veniturile aferente costurilor serviciilor in curs de executie;
•    veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale;
•    veniturile din subventii;
•    veniturile din provizioane si ajustari pentru depreciere sau pierdere de valoare;
•    veniturile rezultate din restituirea sau anularea unor dobanzi si/ sau penalitati de intarziere care au fost cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil;
•    veniturile realizate din despagubiri, de la societatile de asigurare/ reasigurare, pentru pagubele produse bunurilor de natura stocurilor sau a activelor corporale proprii;
•    veniturile din diferente de curs valutar;
•    veniturile financiare aferente creantelor si datoriilor cu decontare in functie de cursul unei valute, rezultate din evaluarea sau decontarea acestora;
•    valoarea reducerilor comerciale acordate ulterior facturarii;
•    veniturile aferente titlurilor de plata obtinute de persoanele indreptatite, potrivit legii;
•    despagubirile primite in baza hotararilor Curtii Europene a Drepturilor Omului;
•    veniturile obtinute dintr-un stat strain cu care Romania are incheiata conventie de evitare a dublei impuneri, daca acestea au fost impozitate in statul strain.

De asemenea, tot aceasta baza impozabila presupune ca unele venituri sa se adauge:

•    valoarea reducerilor comerciale primite ulterior facturarii;
•    in trimestrul IV sau in ultimul trimestru al perioadei impozabile, diferenta favorabila dintre veniturile din diferente de curs valutar/veniturile financiare inregistrate ca urmare a decontarii creantelor si datoriilor in lei in functie de un curs valutar diferit de cel la care au fost inregistrate initial si cheltuielile din diferente de curs valutar/ cheltuielile financiare aferente, inregistrate cumulat de la inceputul anului.
•    rezervele, cu exceptia celor reprezentand facilitati fiscale, reduse sau anulate, reprezentand rezerva legala, rezerve din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, care au fost deduse la calculul profitului impozabil si nu au fost impozitate in perioada in care microintreprinderile au fost si platitoare de impozit pe profit;
•    rezervele reprezentand facilitati fiscale, constituite in perioada in care microintreprinderile au fost si platitoare de impozit pe profit, care sunt utilizate pentru majorarea capitalului social, pentru distribuire catre participanti sub orice forma, pentru acoperirea pierderilor sau pentru oricare alt motiv.

Daca ai nevoie de un ajutor in evidenta financiar-contabila sau doresti asistenta in completarea diverselor situatii si declaratii fiscale, Reinvent Consulting iti sta la dispozitie cu o oferta speciala:

•    295 lei/ luna, pentru maximum 20 de documente si 2 salariati;
•    215 RON/ luna, pentru maximum 20 de documente si 2 salariati, pentru plata anticipata pe 6 luni;
•    165 RON/ luna, pentru maximum 20 de documente (fara salariati), pentru plata anticipata pe 6 luni.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting activeaza de peste 10 ani pe piata de consultanta juridica, fiscala si comerciala, oferind servicii complete de business : infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM,  serviciul de gazduire de sedii sociale. si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail  [email protected]. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

Website: www.reinventconsulting.ro

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.