Ghidul managerului nesuferit

0
manager.jpgCa sa devii nesuferit, trebuie sa stii ce anume sa transmiti subordonatilor tai. Sau mai degraba ce anume nu trebuie sa transmiti.Cu cat pastrezi mai multe informatii doar pentru tine, cu atat vei avea mai mult succes ca si manager-nesuferit. Nu este dificil de invatat, ba chiar unii sunt nascuti pentru postul asta.

Ca sa vin in ajutorul tinerilor aspiranti, proaspeti promovati in pozitii in middle management, ca team leaderi sau  project coordinators, iata o lista cu omisiuni de baza si efectele pe care le pot avea:1. Un manager-nesuferit nu spune angajatilor CE trebuie sa faca. In acest fel, subordonatii vor putea face de foarte multe ori ceea ce nu trebuiau sa faca si vor omite de foarte multe ori sa faca ceea ce trebuiau sa faca. Suna confuz, si exact asa este si pentru angajatul in cauza.

Ocazional se vor simti frustrati, mai ales cand managerul ii atentioneaza, mustra sau sanctioneaza pentru ne-efectuarea activitatii pentru care sunt platiti. Productivitatea va fi scazuta, tensiunile ridicate iar managerul a castigat prima runda in obtinerea titlului de manager-nesuferit.

2. Un manager nesuferit nu spune niciodata angajatilor CUM trebuie sa faca ceea ce trebuie sa faca. In acest fel, angajatul poate sa foloseasca sistemul incercare-eroare de suficient de multe ori incat sa consume o cantitate foarte mare de energie, timp, si resurse ale companie pentru a face o treaba… de un nivel foarte scazut calitativ.

Angajatul poate fi usor sanctionat pentru lipsa de productivitate, lipsa de initiativa, lipsa de creier (uneori). Motivatia pentru efectuarea sarcinii scade, implicarea la fel, va creste confuzia iar managerul castiga si a doua runda in obtinerea titlului visat.

3. Un manager nesuferit nu spune nicioadata angajatilor DE CE trebuie sa faca ceea ce trebuie sa faca. In primul rand, nu are de ce sa o spuna: angajatului ii face placere sa fie o rotita in angrenajul unei organizatii, ii place sa apese pe un buton de 15 ori pe zi, nestiind nici la ce foloseste, nici cui si nici daca are sau nu vreo importanta daca apasa doar de 14 ori, sau chiar si de 13, 12, 11…

Iar in al doilea rand, ca sa devii manager-nesuferit trebuie neaparat sa ii ajuti pe subordonati sa se simta frustrati, insignifianti, mici robotei fara personalitate ori capacitatea de a intelege lucruri atat de complicate cum sunt procesul tehnologic, organizarea si functionarea unei companii etc.

4. Un manager-nesuferit nu da niciodata angajatilor FEEDBACK. Angajatii nu au nevoie sa stie daca au facut bine sau rau ceea ce au facut. E o tehnica foarte eficienta prin care un angajat poate fi tinut intr-o usoara stare de confuzie, in care nu se poate evalua pe sine sau munca sa, nu stie cand greseste – si poate continua sa o faca, si nici cand face bine – si se poate opri.

Regula numarul 4 are si o forma derivata mai sofisticata:

– Un asemenea manager nu da FEEDBACK POZITIV, asigurandu-se ca angajatul se simte neapreciat, devalorizat si demotivat.

5. Un manager-nesuferit nu impartaseste nicioadata subordonatilor sai aspecte legate de VIZIUNEA, VALORILE si OBIECTIVELE companiei pentru care lucreaza.

Aceasta strategie il ajuta pe manager sa il mentina pe angajat la nivelul unui simplu salariat, a carui singura imagine despre compania unde lucreaza e legata de imaginea fluturasului de la sfarsit de luna. In acest fel, gradul de fidelitate al angajatului este invers proportional cu marimea salariului oferit de concurenta.

Acestea sunt doar cateva dintre recomandarile noastre in privinta devenirii unui manager-nesuferit. Lipsa informatiilor de tipul CE, CUM, DE CE, FEEDBACK si VIZIUNE, VALORI, OBIECTIVE sunt primul pas catre promovarea in postul mai sus amintit.

Storyteller – Robert Blaga

Web-site: http://robertblaga.ro

Sursa: 3ner.ro

Share.

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.