![manager_coupat](https://www.managementul-proiectelor.ro/wp-content/uploads/2011/11/manager_coupat.jpg)
- Intreaba-te daca circumstanta in care iei decizia s-a ivit o singura data sau de mai multe ori.
- Determina care este scopul deciziei tale.
- Incepe cu ce este corect si nu cu ce este acceptabil.
- Da curs deciziei tale si realizeaza un plan eficient de implementare.
Pasul 1: Intreaba-te daca circumstanta in care iei decizia este una ce s-a ivit o singura data sau de mai multe ori.
- Un conflict ce s-a ivit o singura are nevoie de un tratament diferit in comparatie cu ceva care a aparut in mai multe randuri.
- Dificultatea consta in a face diferenta intre cele doua.
- Fara date nu poti arata frecventa cu care se iveste o problema.
Pasul 2: Determina care este scopul deciziei tale.
- Inainte sa iei in considerare conditiile in care va fi luata decizia, trebuie sa stabilesti care este scopul ei.
- De ce iei aceasta decizie si care va fi impactul?
Pasul 3: Incepe cu ce este corect si nu cu ce este acceptabil (cateodata acest lucru poate cere un compromis).
- Orice decizie presupune un compromis.
- Incepe intotdeauna cu cel mai bun caz pe care l-ar putea genera decizia luata si fa un compromis doar daca este necesar.
- Daca incepi cu un compromis nu te vei mai putea intoarce la cel mai bun caz.
Pasul 4: Da curs deciziei tale si realizeaza un plan eficient de implementare.
- Ultimul pas este probabil si cel mai dificil.
- In cazul in care nu gasesti o cale sa adopti decizia luata, toata munca ta va fi in zadar.
Tu ce tehnica folosesti cand iei decizii?