Ce cuprinde un plan de comunicare?

0
maini_legateDupa cum este cunoscut, comunicarea in cadrul proiectului, este responsabilitatea numarul 1 a managerului de proiect. Fara o comunicare eficienta, implementarea proiectului poate esua. De aceea, este absolut necesar ca managerul sa elaboreze acest plan al comunicarii pentru ca toti cei implicati in proiect sa realizeze ca sunt importanti si care este rolul lor in cadrul proiectului.

Un plan de management al comunicarii eficient este factorul-cheie in implementarea proiectului cu succes, asadar un manager trebuie sa-si pastreze membrii de echipa aproape. Planul prevede oferirea de informatii stakeholderilor despre stadiul in care se afla proiectul si cum sunt folosite resursele pentru ca obiectivele sa fie atinse. De asemenea, documentele importante, calendare si procedurile folosite pot fi publicate intr-un loc in care stakeholderii pot avea acces. Totodata, in acest plan ar trebui incluse:

  • Toti stakeholderii interni sau externi.
  • O matrice de comunicare cu roluri si responsabilitati.
  • O descriere a managerului de proiect si un sistem de update cu privilegii in ceea ce priveste accesul.
  • Tipurile de rapoarte ce vor fi folosite.
  • Stadiul si frecventa intalnirilor din proiect.
  • Revizuiri ale managementului (design, buget, inchidere).

Cei interesati pot vizualiza cum arata un astfel de plan. Stabilirea acestor asteptari si responsabilitati de la inceputul proiectului si aprobarea lor de catre client ofera atat managerului cat si clientului un instrument de referinta pentru restul proiectului.

Sursa: pmtips.net
Share.

Leave A Reply