7 moduri prin care liderii de proiect de succes comunica

0

comunicare-proiectTocmai ai fost promovat si ocupi functia de Lider de proiect. Acum ai un birou doar al tau, o echipa, un buget si o data-limita … precum si mari asteptari din partea celorlalti care abia asteapta sa vada cum conduci echipa spre succes. Ai idee ce stil de leadership va functiona pentru echipa ta? Va fi nevoie sa schimbi abordarea pe care o foloseai inainte, incepand chiar cu modul in care comunici?

Boris Groysberg crede ca un leadership eficient nu se mai invarte in jurul unor discursuri stralucitoare si indemnuri eroice. In schimb, acelasi scriitor, precum si co-autorul cartii „Talk Inc.”, Michael Slind, sustin ca cu cat ajungi mai sus intr-o organizatie, cu atat mai mult trebuie sa te angajezi in discutii cu alti oameni, mai degraba decat sa le pretinzi supunere.

Mai jos sunt 7 modalitati prin care liderii de proiect de succes isi sporesc eficienta, prin modul in care comunica.

1. Adu la viata scopul proiectului. Oricine poate scrie despre scopul si obiectivele proiectului … o gramada de cuvinte pompoase care arata bine pe hartie. Nu trebuie sa comunici mereu scopul proiectului decat daca transformi acele valori in actiuni concrete. Echipa ta invata astfel ca ceea ce conteaza cu adevarat sunt actiunile tale, de zi cu zi, si nu doar niste status-uri la sedintele saptamanale.

2. Spune mai putine, pune mai multe intrebari. Daniel H. Pink, in cartea „To Sell Is Human”, sustine ca atunci cand vrei sa convingi un coleg de echipa, intrebarile pot fi mult mai puternice decat declaratiile. Motivul: ajungi astfel mult mai usor la sufletul si mintea persoanei respective. Ii faci sa se gandeasca la raspunsul ideal – si apoi la toti pasii necesari pentru a ajunge acolo. Adesea poti face asta, intr-un mod mai simplu, doar punand intrebarea: „Cum am putea ajunge acolo? / Cum am putea face asta?

3. Acorda-ti suficient timp pentru a cunoaste echipa. A fi un bun ascultator este o calitate de baza pe care fiecare lider de proiect trebuie sa o aiba. Cand asculti cu atentie, castigi increderea echipei, lucru crucial pentru succesul proiectului. Este o vorba in lumea public speakingului, care suna cam asa: „Cu cat audienta ta vorbeste mai mult, cu atat se va crea impresia ca ei au invatat de la tine„. Lasa-ti colegii sa vorbeasca 80% din timp si vei vedea cum va creste productivitatea echipei.

4. Creeaza un mediu in care lucrurile sunt duse la indeplinire. In orice proiect, exista o mare diferenta intre proiectele care sunt duse la pana la capat si finalizate, in timpul si bugetul alocate … si proiectele care par sa nu se mai termine niciodata. Scapa de toate obstacolele, lauda oamenii care isi fac treaba bine si la timp si consolideaza ceea ce este cu adevarat important.

5. Vorbeste cu oamenii din experienta ta pentru a fi inteles. Cand esti lider de proiect, nu te vezi suficient cu membrii echipei tale. De aceea, trebuie sa iti propui sa petreci ceva mai mult timp fata in fata cu persoanele cu care duci proiectul la capat. Vorbeste despre ceea ce simti, din postura de lider de proiect. Astfel, colegii tai vor vedea si o alta parte a ta si te vor cunoaste mai bine.

6. Nu le stii pe toate, asa ca … obisnuieste-te cu ideea. Membrii echipei tale sunt experti, tu devii un generalist, asta se intampla de fapt. Ca si lider de proiect, asteapta-te sa inveti constant. Punctele tale forte sunt experienta, perspectivele asupra proiectului si judecata personala. Cand trebuie sa iei o decizie in ceea ce priveste proiectul, asigura-te ca ai luat in calcul toate parerile colegilor tai si ca toata lumea a avut de invatat ceva din conversatiile pe tema respectiva.

7. Fa-i pe oamenii din echipa ta sa simta ca ei sunt cei mai buni. Ce poti face tu, in calitate de lider de proiect, pentru a ridica moralul echipei tale – in moduri care sa genereze, cu adevarat, o mai buna performanta? Tu poti transmite un scop clar definit al proiectului, poti pune mai multe intrebari, poti spune povesti … toate acestea, sa stii, ii pot face pe colegii tai sa simta ca fac parte din cea mai buna echipa!

Sursa: Project-management.learningtree.com

Share.

Leave A Reply