7 greseli de management de proiect pe care CIO le fac

0
CIOCIO (Chief information officer) este cel care se ocupa cu identificarea strategiilor potrivite pentru implementarile IT, care se transforma in proiecte si programe. Capacitatea unei companii de a implementa si executa aceste eforturi, care sunt de multe ori foarte mari si vizibile, este ceea ce face diferenta intre succes si esec.
Mai jos sunt cateva greseli comune pe care CIO le fac frecvent, dar si solutii recomandate pentru evitarea lor:

1. Esueaza in comunicarea eficienta

Multi CIO nu iau in considerare conectarea proiectelor IT la strategia globala de afaceri. Mai mult, ei uita sa vorbeasca despre valoarea unui proiect IT pentru companie in ansamblu.

Sfat:
Raspunde la aceste intrebari: de ce luam aceasta initiativa? care sunt schimbarile asteptate?

2. Strategii neadecvate pentru managementul schimbarii

CIO trebuie sa recunoasca faptul ca proiectele sunt initiative ale schimbarii. Nu e vorba de schimbarea unor ecrane intr-un call center, de exemplu, ci, mai degraba, de schimbarea obiceiurilor de munca ale indivizilor, lucru care poate duce la esecul noii initiative. Managerii IT trebuie sa inteleaga de ce s-a creat ceva nou, in special in cazurile in care se putea lucra foarte bine si cu vechea versiune.

Sfat:
Fa-i pe managerii de proiect sa fie incantati de schimbare, explicandu-le contextul in care aceasta se realizeaza; recunoaste ca acceptarea schimbarii inseamna timp.

3. Lipsa de timp pentru planificare, dar insistenta asupra unui plan cuprinzator

Directorii IT cer, de multe ori, o programare sau un buget exact care se bazeaza pe informatii irelevante intr-un proiect. Este, de fapt, un joc de’a soarecele si pisica pe care managerii de proiect si directorii il joaca, dubland numerele deoarece se asteapta ca cifrele sa fie taiate cu macar 30%.

Sfat:
Acorda suficient timp pentru planificare si creaza asteptari realiste pentru managerul tau.

4. Dorinta de a cunoaste un numar exact pentru timp si cost

Directorii IT intelepti cer un interval de timp si de costuri. Un proiect bine planificat ia in calcul cele mai bune si cele mai rele scenarii. Planul tau ar trebui sa reflecte cele mai importante 10 riscuri si costuri suplimentare asociate pentru fiecare risc potential in parte. Pe scurt, managementul riscurilor este aici cheia in luarea deciziilor.

Sfat:
Cere o estimare care ia in considerare, in primul rand, riscurile.

5. Memorie selectiva

Cu toate ca CIO au un plan de evaluare a riscurilor, sunt adesea surprinsi atunci cand trebuie sa plateasca costuri aditionale.

Sfat:
Respecta-ti angajamentele luate. Daca managerul de proiect iti prezinta cel mai mare risc, iar acest risc apare totusi, finanteaza-l.

6. Incercarea de a fi mereu in top si de a sti totul

Directorii IT au avansat in functie din anumite motive. Detin know-how-ul tehnologic. Dar un CIO are nevoie si de aptitudini suplimentare. El trebuie sa stie sa deleaga si sa puna intrebarile potrivite managerilor de proiect sau de program.

Sfat:
Cultiveaza-ti talentul tau, astfel incat sa poti apela la cunostintele celorlalti oricand e necesar.

7. Speranta nu e o strategie

Managerii de proiect au tendinta sa adopte scenariul cel mai bun dintre toate, ignorand realitatea. Daca vei intreba 10 manageri de proiectele lor vei afla ca, „in afara unor mici probleme pe ici pe colo, echipa va pune totul cap la cap si il va duce pana la urma la indeplinire”.

Sfat:
Cere update-uri in mod constant si rapoarte cu status-ul proiectului, pentru ca astfel se pot identifica si rezolva problemele din timp.

Share.

Leave A Reply