Scolile de business nu va invata cum sa interactionati cu oamenii. Acolo puteti invata ceea ce nu stiati despre managementul organizational, regulile pentru angajati, consiliere in achizitii, vanzari sau despre leadership. Dar cum poate fi invatata sau predata empatia?
Cum si unde poate un antreprenor sa invete mai multe despre sentimentele oamenilor: intr-o sala de curs sau lucrand direct in mediul in care se regasesc oamenii?
Imaginati-va ceva asemanator serialului TV „Lie To Me”, unde trebuie sa fiti atenti la expresiile faciale pentru a putea recunoaste si diferenta satisfactia si neimplinirea sau dintre adevar si miciuna. Multi dintre noi nu am putea reusi asa ceva niciodata in viata, pe cand sunt si norocosii care au aceasta calitate in sange, iar ei sunt cei mai potriviti oameni pentru a face afaceri.
Un alt exemplu elocvent este modul in care veti determina pe cine veti avea ca aliat si pe cine ca dusman. Nu stim sa existe scoli de business care sa va invete elementele de baza, precum a incepe o discutie cu „tu” in loc de „eu” si care sa se exeze pe beneficiile pentru client, in loc de beneficiul personal. Modul corect de a vinde ceva incepe prin a asculta mai intai si, abia apoi a incerca sa rezolvi sau sa acoperi problema interlocutorului. Din pacate, in prea putine scoli se invata astfel de elemente.
Scolile de business nu pot gestiona cum trebuie diferenta dintre bine si rau. Desi toate scolile se bazeaza pe etica in aria lor curiculara, este destul de dificil ca etica sa si functioneze, mai ales din cauza unor puncte de vedere diferite si ale unor constrangeri socio-politice.
Citeste tot articolul pe Entreprenoria.com