Daca e sa fim sinceri, nu ai inceput realizarea de aplicatii mobile doar ca sa te distrezi. Aplicatia ta este o afacere si tu vrei sa faci bani cu ea insa exista atatea posibilitati de monetizare incat nu stii pe care s-o alegi. Afla ca este unul dintre primii pasi pe care trebuie sa-i faci atunci cand vrei sa dezvolti o aplicatie. In plus, clientii tai trebuie sa stie de la inceput ce fel de software vor descarca. Asa ca citeste mai departe si afla cum sa iti transformi aplicatia mobila intr-o afacere de succes.
Freemium
Acest model este cel mai popular printre jocurile pe mobil si nu numai. Este de asemenea si cel mai profitabil, cu 76% dintre profiturile inregistrate de App Store fiind achizitii direct din aplicatie. Un joc sau o aplicatie freemium este oferita gratuit catre descarcare, insa cu functii si optiuni limitate. Pentru a accesa varianta premium sau doar unele functii, utilizatorul va trebui sa plateasca. Acest model de monetizare incurajeaza utilizatorii sa iti descarce aplicatia dar in acelasi timp iti va oferi si ocazia de a-i demonstra calitatea.
O singura plata
Acest model implica un cost initial pentru descarcare, insa restul update-urilor si optiunilor din viitor vor fi gratuite. Daca vrei sa lansezi o astfel de aplicatie, ea trebuie sa fie destul de captivanta incat utilizatorul sa vrea sa plateasca pentru ea fara a fi incercat-o in prealabil. In plus, nu vei mai primi niciun ban in plus de la utilizatorii deja existenti iar daca vrei sa ai un venit constant, va trebui sa cauti mereu noi clienti.
Plata la descarcare si la adaugarea de functii noi
Acest tip de monetizare a devenit popular destul de recent insa nu fara doza inevitabila de critici. De ce? Pentru ca multor utilizatori nu li se pare corect sa plateasca o data pentru descarcare si sa mai scoata bani din buzunar si pentru fiecare functie nou adaugata. E destul de riscant sa construiesti o aplicatie bazata pe un astfel de model de monetizare insa daca ai un plan concret si o propunere de valoare irezistibila, iti poate merge din plin.
Aplicatii gratuite dar cu reclame
In timp ce toate optiunile de mai sus necesita o oarecare plata din partea utilizatorului, acest model este complet gratuit. Multe aplicatii folosesc acest tipd de monetizare si planul functioneaza bine, mai ales daca ele prezinta reclame care nu sunt agresive si care nu intrerup activitatea utilizatorului. Cu toate acestea, nu vei face bani decat daca reusesti sa obtii un numar mare de descarcari in mod constant asa ca alege acest model doar daca aplicatia ta presupune utilizarea pentru o lunga perioada de timp in fiecare zi.
In final, desi exista atatea metode de monetizare care chiar functioneaza, secretul sta in tranzactiile repetate din partea clientilor existenti si atragerea de noi utilizatori. Asa ca nu te teme sa investesti si in cercetari de piata, marketing si promovare.