Gradinita

0

Descrierea generala a pietei
Piata este in acest caz nelimitata. Copiii vor merge intotdeauna la gradinita; noutatea este insa reprezentata de cresterea ponderii unitatilor de invatamant prescolar private in dauna celor publice. Acesta este cea mai importanta modificare structurala a pietei, in paralel cu diversificarea serviciilor oferite de diversi prestatori, in conformitate cu cresterea cerintelor clientilor.

Modificare in comportament este data de nevoia parintilor de a isi sti copii in siguranta si de a le oferi cele mai bune sanse in viata prin intermediul unei educatii de elita. Acest aspect a dus si la o mare diversificare a ofertei educationale in cadrul gradinitelor private.

Clientii
Clientii sunt persoanele care au copii cu varste in general cuprinse intre 3 si 6 ani, persoane ocupate, cu un venit peste medie, care nu au timp in cursul zilei sa aiba grija de copii, dar sunt preocupati de educatia acestora si care incearca sa gaseasca o alternativa la sistemul de gradinite de stat. Acestia sunt de obicei persoane tinere, educate, cu venituri peste medie.

Cerintele clientilor sunt tot mai diversificate. Pe langa supravegherea copiilor, parintii solicita o serie de servicii suplimentare, printre care, in primul rand, invatarea unei limbi straine, apoi deprinderea unor cunostinte de baza in utilizarea computerelor, practicarea unor sporturi, initierea si dezvoltarea unor aptitudini (muzica, dans, pictura), sau derularea de jocuri educative, de logica, atentie si perspicacitate.

In acelasi timp, clientii pot solicita diverse servicii cum ar fi servirea uneia sau mai multor mese (in raport cu perioada de timp petrecuta de cei mici in cadrul unitatii), program prelungit, transportul la si de la gradinita, vizitari de muzee si expozitii, excursii tematice, plimbari in parcuri si gradini. De asemenea orice gradinita trebuie sa asigure asistenta medicala.

Diversitatea si calitatea acestor servicii diferentiaza gradinitele private de cele de stat.

Concurenta
In mediul urban si in special in orasele mari, gradinitele particulare si in special cele in limbi straine au inceput sa apara si sa se dezvolte. O categorie aparte o constituie cele care se adreseaza copiilor unor persoane straine care locuiesc permanent / temporar in Romania (ex: gradinita franceza, libaneza, chineza, etc).

Nu trebuie omise nici gradinitele publice, dar acestea pierd teren, deoarece nu inregistreaza mari progrese in modul de derulare a procesului educational, fata de cele private, in cadrul carora inovatia si adaptarea la nou reprezinta preocupari curente. In plus, in cadrul gradinitelor private grupele de copii sunt mai mici fata de cele de stat, ceea ce ofera posibilitatea educatorilor de a se ocupa mai bine de fiecare copil din grupa.

De asemenea, un motiv extrem de frecvent pentru care parintii opteaza pentru o gradinita sau alta il reprezinta localizarea, in sensul ca multi aleg o gradinita situata cat mai aproape de casa.

Unul dintre cele mai importante elemente urmarite de parinti este acela al sigurantei, de aceea multe gradinite private au investit in sisteme de supraveghere video cu ajutorul carora parintii au posibilitatea sa vada ce fac copii lor prin intermediul Internetului.

Pentru a face o mai buna analiza a concurentei utilizati utilizati template-urile Matricea de analiza comparativa a concurentilor si Analiza competitivitatii.

Promovarea
Canalele de promovare utilizate pot fi: ziarele locale si cele de anunturi, afise, postere, pliante. Acestea din urma se pot distribui prin intermediul cabinetelor medicale de pediatrie, in parcuri si locuri de joaca, in malluri, etc.

O politica promotionala bine structurata si eficient administrata poate genera rezultate extrem de favorabile.

Si in cazul gradinitelor, avand in vedere ca acopera o nevoie atat de sensibila pentru parinti: aceea de a-si sti copilul in siguranta, una dintre cele mai bune modalitati de promovarea sunt recomandarile parintilor care au copii inscrisi deja.

De asemenea este util un website de prezentare, care sa contina descrierea locatiei in care gradinita isi desfasoara activitatea, descrierea serviciilor, testimoniale din parte parintilor care au copiii deja inscrisi.

In acelasi timp se pot face oferte promotionale pentru familiile cu mai multi copii, in situatia in care isi inscriu toti copii la gradinita dumneavoastra.

Costurile de inceput
Foarte important in cazul unei gradinite este spatiul in care se va desfasura activitatea, fiind de preferat o casa care sa aiba si curte in care copii sa poata iesi pentru diferite activitati. Cladirea trebuie sa aiba avizul Directiei de Sanatate Publica, iar spatiul sa fie corespunzator numarului de copii pentru care vrea sa deschida grupele respective. Marimea incaperilor decide numarul de copii avand in vedere ca este nevoie de 6 metri cubi de aer pentru un copil.

Costurile cu inchirierea unei astfel de locatii variaza in functie de suprafata imobilului si localizarea acestuia.

De asemenea este necesara dotarea spatiului cu mobilier specific, echipamente, materiale didactice. Pretul unei mese specifice pentru activitatea de gradinita variaza intre 125 lei si 450 lei, pretul unui scaun intre 50 lei si 128 lei, in timp ce pretul materialelor didactive variaza intre 15 lei si 600 lei, in functie de tipul si complexitatea acestora.

Pentru a putea face o comparatie cat mai corecta intre furnizori utilizati Matricea de analiza comparativa a furnizorilor.

Pentru a vedea care sunt materialele didactice obligatorii pentru o gradinita, consultati Normativul de dotare minimala pentru invatamantul prescolar O.M. 3262/15.02.2006.

In ceea ce priveste partea de alimentatie este de preferat incheierea unui contract cu o firma de catering care sa livreze masa pentru copii, iar valoarea contractului se negociaza in functie de numarul copiilor si tipul de mancare livrat.

Pentru a avea o mai buna centralizare a costurilor, utilizati matricea Costuri Start-up. Pentru a avea o evidenta cat mai buna a incasarilor si platilor, utilizati template-ul gratuit Fluxul de numerar.

In aceasta etapa va puteti usura semnificativ munca utilizand o aplicatie Excel pentru planuri de afaceri, un soft creat special pentru antreprenori si pentru care nu aveti nevoie de cunostinte de contabilitate extinse pentru a putea profita de avantajele lui.

Pregatire si calificare
Personalul implicat in activitatile de zi cu zi ale unei gradinite trebuie sa indeplineasca o serie de criterii. Acestea trebuie sa fie in primul rand pasionate, devotate muncii pe care o desfasoara, dar si sa aiba o personalitate adecvata unei asemenea munci (rabdare, tact, intelegere) avand in vedere categoria careia i se adreseaza.

In acelasi timp, directorul gradinitei trebuie sa aiba gradul II didactic si sa fie angajat cu norma de baza.

Pentru multe din aceste persoane satisfactiile morale ale muncii se apropie sau chiar primeaza in fata celor materiale.

Majoritatea personalului didactic care activeaza in cadrul acestor institutii are studii de specialitate, respectiv liceul pedagogic sau studii superioare pedagogice. Personalul este format din educatoare si institutori. Cadrele didactice din invatamantul prescolar trebuie sa aiba norma de baza in unitatea respectiva.

Cadrul legal
O.M. nr. 4464/7.09.2000 – Regulamentul de organizare si functionare a invatamantului prescolar
O.M. 3262/15.02.2006 – Normativ de dotare minimala pentru invatamantul prescolar
O gradinita particulara poate imbraca fie forma unei societati comerciale inregistrata la Registrul Comertului, fie a unei fundatii sau asociatii non-profit. Codul CAEN pentru gradinita este 8510 – Invatamant prescolar
Gradinitele se infiinteaza cu acordul obligatoriu al inspectoratelor scolare, in conditiile legii, pe baza unei documentatii de evaluare. Criteriile de evaluare se refera la domeniile fundamentale de organizare si functionare: personal didactic, continut, baza materiala si activitate financiara.
Acreditarea gradinitei este data de Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar – ARACIP, institutie aflata in subordinea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.
Procesul de acreditare cuprinde doua faze:
– Prima este autorizarea de functionare provizorie care constituie actul de infiintare a unitatii de invatamant;
– A doua este acreditarea, care acorda unitatii respective toate drepturile ce decurg din Legea Invatamantului, pentru care se depune documentatia la ARACIP la cel mult doi ani de la absolvirea primei promotii/primului ciclu de scolarizare a unitatii de invatamant autorizate”
Dupa acreditare, organizatiile furnizoare de educatie se supun procedurii de evaluare periodica.

Informatii suplimentare
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului
Str. General Berthelot nr. 28-30, sector 1, Bucuresti
Tel: (021) 310.42.20
www.edu.ro

ARACIP – Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar
Str. Spiru Haret nr. 12, et. I, cam. 35-46, Bucuresti, sector 1, Cod 010176
Tel.: 021.3104213
Fax: 021. 3192096
E-mail [email protected]

www.plandeafacere.ro – informatii cu privire la realizarea unui plan de afacere
www.finantare.ro – informatii cu privire la surse de finantare
www.intreprinzatori.ro – idei de afaceri si modele de reusita
www.managementulproiectelor.ro – informatii si instrumente cu privire la managementul proiectelor

Descarca "Gradinita" in format PDF
120.1 KiB
Details...


Matricea de analiza comparativa a furnizorilor
Matricea de analiza comparativa a furnizorilor

Matricea-de-analiza-comparativa-a-furnizorilor.xlsx
19.4 KiB
Details...

Matricea de analiza comparativa a concurentilor
Matricea de analiza comparativa a concurentilor

Matrice-de-analiza-comparativa-a-concurentilor.xlsx
19.3 KiB
Details...
Analiza competitivitatii
Analiza competitivitatii

Analiza competitivitatii.docx
1.2 MiB
Details...
Costuri START-UP
Costuri START-UP

Costuri start-up.xls
53.0 KiB
Details...

Consultanta

Share.

Leave A Reply