Avantajele deschiderii unui magazin online

0

online_shoppingMagazinele online reprezinta un model de afacere profitabila, in special in ultima perioada, prezentand numeroase avantaje atat pentru antreprenorii care aleg aceasta posibilitate, dar si pentru consumatori de asemenea. Mai ales daca e vorba de produse ce nu necesita o urgenta imediata, clientii prefera sa acceseze un site si sa isi aleaga de acolo decat sa se deplaseze la cel mai apropriat magazin clasic. Acest lucru este preferat si de cei care locuiesc in mediul rural si nu au posibilitatea de a cumpara anumite lucruri de la magazinele din localitatea respectiva.

Ce presupune deschiderea unui magazin online?

Un magazin online ar putea fi vazut ca un site in care un antreprenor are posibilitatea de a-si prezenta oferta si de o comercializa catre publicul larg. Site-ul trebuie pus foarte bine la punct, structurat pe categorii si subcategorii pentru a facilita accesul clientilor. De asemenea, informatii complete trebuie oferite pentru fiecare produs in parte, impreuna cu specificatii si bineinteles, cu pretul. Trebuie definite si modalitatile de plata si de distribuire, precum si perioada necesara pentru livrarea produselor si costul acesteia.

In legatura cu afacerea in sine, aceasta necesita un plan de afaceri solid, care sa includa toate amanuntele referitoare la piata pentru produsul vizat, contractele cu furnizorii, modalitatile de promovare si de publicitate. Pentru aceasta din urma, te poti folosi de retele de socializare, foarte ajutatoare in asemenea scopuri. Am citit un articol interesant in care se compara deschiderea unui magazin online cu cea a unuia clasic. Ar trebui sa arunci o privire.

Avantaje

Printre beneficiile de care te poti bucura cand gestionezi o astfel de afacere se numara:

  • poti fi la dispozitia clientilor oricand, zi si noapte, intrucat magazinele online nu se inchid niciodata;
  • te adresezi unui public mult mai larg, clienti din orice tari pot accesa oferta ta si pot si cumpara, de asemenea;
  • cheltuielile pentru deschiderea unui astfel de magazin sunt mult mai mici decat in cazul unui magazin clasic – costurile legate de chirie, intretinere, angajati, sisteme de alarma si paza sunt evitate;
  • nu e necesar sa ai stocurile pline. Cand ai o cerere destul de mare pentru un anumit produs, il poti comanda de la furnizor si apoi il livrezi clientilor respectivi;
  • promovarea poate fi specializata, fiindca o poti indrepta numai catre cei pe care ii consideri potentiali clienti;
  • poti pentra mai usor alte piete;
  • realizarea de statistici privind numarul de vizitatori sau alte lucruri legate de vanzari pot fi usor de accesat, cu ajutorul diferitelor programe precum Google Analytics;
  • daca asiguri un flux constant de vizitatori si deci un trafic mare, poti genera un profit extra din publicitate, prin plasarea de reclame pe site.

Si consumatorii au partea lor de avantaje, dupa cum urmeaza:

  • economisesc timp, nu mai este nevoie sa faca un drum pana la magazin si sa colinde printre raioane pentru a gasi ceea ce cauta;
  • un magazin online ii ajuta sa faca mai usor comparatii intre produse, folosindu-se de diverse filtre de sortare, precum pretul sau calitatea;
  • au posibilitatea de a salva anumite produse in cosul de cumparaturi pentru a le cumpara mai tarziu.

Majoritatea magazinelor online s-au dezvoltat foarte mult datorita aparitiei programelor de afiliere. Citeste aici despre marketing-ul afiliat!

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.