Ce taxe se elimina in 2017?

0

taxe-eliminate-si-modificate-din-2017-reinvent-consultingProiectul de lege privind eliminarea unor taxe si tarife, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, propune anularea mai multor taxe nefiscale.

Actul care prevedea anularea anumitor taxe trebuia sa intre in vigoare din momentul publicarii in Monitorul Oficial. Insa vineri, 6 ianuarie 2017, actul a fost promulgat prin decret de catre presedintele Klaus Iohannis, ceea ce inseamna ca nu mai este nevoie de asteptarea publicarii sale in Monitor pentru implementare. Astfel, ea va intra in vigoare incepand cu 1 februarie 2017.

Taxe anulate persoane fizice:

•    Eliminarea timbrului de mediu;
•    Eliminarea taxei pentru cazierul fiscal si cel judiciar;
•    Gratuitatea publicarii anunturilor de pierderi acte sau schimbari de nume in Monitorul Oficial;
•    Taxa pentru apostilarea si supralegalizarea actelor oficiale;
•    Taxa suplimentara pentru eliberarea pasapoartelor;
•    Abrogarea taxelor incluse in Legea nr. 117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru. Aici se includ: inregistrarea, la cerere, in actele de stare civila a schimbarii numelui si sexului; preschimbarea actelor de identitate pentru cetateni romani, precum si inscrierea mentiunilor privind schimbarea domiciliului sau a resedintei cetatenilor romani; taxa de examinare pentru obtinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile si subcategoriile A, A1, B, B1 si B+E; eliberarea sau viza anuala a permiselor de vanatoare, etc.;
•    Eliminarea taxelor consulare si de cetatenie. Ex: inregistrarea cererii de eliberare a unei carti de identitate sau a unei carti electronice de identitate; eliberarea unui pasaport; legalizarea semnaturii de pe un inscris sub semnatura privata, etc;
•    Eliminarea taxelor pentru eliberarea permiselor de pescuit sportiv/ recreativ.

In plus, aceeasi reglementare va duce la eliminarea taxei pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar sau aplicarea apostilei pe actul oficial administrativ.

In raport cu Casa Nationala de Pensii Publice se vor anula tarifele, respectiv comisioanele procentuale de pana la 3% la efectuarea oricaror operatiuni financiare, cu exceptia platii pensiilor si a altor tranzactii privind asigurarile sociale.

In ceea ce priveste serviciile publice si taxele pentru prestarea de servicii din aceasta sfera, se vor elimina taxele pentru:
•    Eliberarea unui pasaport electronic, a unui pasaport simplu temporar sau a altui document de trecere a frontierei, procurarea unui act judiciar sau extrajudiciar, la cererea unor persoane fizice sau juridice straine, eliberarea de adeverinte, etc. ;
•    Acordarea sau redobandirea cetateniei romane;
•    Supralegalizarea sigiliilor si semnaturilor de pe un act oficial;
•    Identificarea unei persoane pe teritoriul Romaniei.

Taxe anulate persoane juridice:

Principalele taxe care se vor anula odata cu noua lege si care vizeaza persoanele juridice, precum si PFA, II si IF se refera in principal la taxele legate de procedurile de la Registrul Comertului:

•    Gratuitate la infiintarea societatilor;
•    Eliminarea taxelor percepute pentru inscrierea de mentiuni.

La acestea se adauga si alte taxe :

•    Inregistrarea cererilor privind furnizarea unor date din Registrul national de evidenta a persoanelor, precum si din Registrul national de evidenta a permiselor de conducere si certificatelor de inmatriculare;
•    Aplicarea apostilei pe actul oficial administrativ, la solicitarea persoanelor juridice si in cazul reprezentarii titularului actului de catre un avocat.

O alta taxa importanta ce va fi abrogata odata cu noile reglementari pentru persoane fizice si juridice deopotriva este taxa radio-TV. Cheltuielile radioului si ale televiziunii nationale vor fi achitate si sustinute de bugetul de stat, incepand cu acest demers legislativ. Aceste institutii vor putea sa obtina in continuare venituri din alte activitati conexe: publicitate, donatii, sponsorizari.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting activeaza de peste 10 ani pe piata de consultanta juridica, fiscala si comerciala, oferind servicii complete de business : infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM,  serviciul de gazduire de sedii sociale. si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail  [email protected]. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

Sursa: www.reinventconsulting.ro

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.