Antreprenorul trebuie sa inteleaga ca lumea iubeste campionii, nu antreprenorii

0

business-challenge-31Care sunt principalele dificultati pe care le intalnesc IMM-urile in procesul de dezvoltare? Ce beneficii au in comparatie cu concurenta si cum le pot exploata? Cum trecem de la business challenge la fast growing in cadrul companiilor antreprenoriale si cum echilibram cresterea rapida cu sustenabilitatea? Sunt cateva dintre intrebarile la care am gasit raspuns in cadrul evenimentului BUSINESS CHALLENGE, care a avut loc la Hotel Radisson Blu.

In prima sesiune de discutii, speakerii invitati au fost: CLAUDIU VRINCEANU, Secretar de Stat, Ministerul Economiei, Comertului si Relatiei cu Mediul de Afaceri, MIRELA IOVU, Vicepresedinte, CEC Bank, CRISTIAN PARVAN, Secretar General, Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania si ALEXANDRU COVRIG, CEO, TerraBisco.

CLAUDIU VRINCEANU, Secretar de Stat, Ministerul Economiei, Comertului si Relatiei cu Mediul de Afaceri, a vorbit despre metodele prin care companiile cu potential de crestere din Romania pot fi ajutate.

„Discutam despre competitivitate si exista o strategie economica proaspata Romania competitiva, care propune 90 de masuri si analizeaza 17 domenii cheie pentru economia noastra. Romania Competitiva este o linie rosie a guvernarii si o mostenire pentru viitor, o strategie. Incercam sa lasam ceva in urma fara sa ne mai concentram pe „quick things”. Romania Competitiva are si un buget in spate si urmareste cresterea productivitatii. Foarte multe dintre masurile sale se adreseaza sustinerii IMM-urilor”, a declarat CLAUDIU VRINCEANU.

„Sigur ca trebuie sa sustinem start-up-urile, dar statisticile arata ca 17% dintre IMM-uri cresc si ca au potential de crestere. Trebuie sa vedem cum putem sustine acesti potentiali campioni”, a mai punctat CLAUDIU VRINCEANU.

CRISTIAN PARVAN, Secretar General, Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR), si-a inceput prezentare citand un studiu realizat de Ninma Sanandaji, Presedinte European Centre for entrepreunership si Per Stromback editor Netopia.eu.

Printre concluziile studiului se numara:

•    UE ramane una dintre zonele cele mai competitive la nivel mondial.
•    Cresterea economica a zonei UE este la cel mai redus nivel in ultimele 21 luni.
•    Cresterea economica a zonei UE este inferioara timp de mai multi ani  cresterii economice globale.
•    La inceputul anilor 2000 UE realiza 30% din  productia mondiala; in 2015,  realiza  mai putin de 25%.
•    UE necesita reforme rapide pentru pentrua  asigura  o  crestere  economica  in  perioada urmatoare.
•    In 2005 in Forbes 500 erau 34% companii din UE, in 2015 ( 10 ani!),  acestea  reprezinta  doar  28%.
•    „Cerem o sansa pentru IMM urile inovative, atractive chiar pentru achizitii  internationale ( IT) si o plafonare, cu risc de inchidere pentru companii cu activitate strict  locala/regionala. Cele mai efectate sectoare sunt: comert,  constructii, productie de tehnicitate redusa. Este necesara integrarea  in  lanturi de productie cu alte companii  din  UE si cresterea gradului de  integrare locala a unor produse”, a concluzionat CRISTIAN PARVAN.

•    MIRELA IOVU, Vicepresedinte, CEC Bank, a vorbit despre concentrarea bancii pe sprijinirea IMM-urilor.
•    „75 % dintre clientii persoane juridice ai CEC BANK sunt IMM -uri. Soldului creditelor persoane juridice , inclusiv IMM-uri, a crescut pe parcursul anului 2015 fata de 2014 , cu 20%. Soldul creditelor acordate beneficiarilor de proiecte din Fonduri Europene este de 6.096 mil lei, iar valoarea granturilor incasate urmare acestor finantari a fost de 11.264 mil lei”, a explicat MIRELA IOVU.

•    ALEXANDRU COVRIG, CEO, TerraBisco, si-a intitulat interventia „Identitate IMM in mediu competitiv”. El a pus accentul pe autenticitate.
•    „Lumea actuala este „flamanda”  dupa  trasparenta,  dupa real,  dupa povesti  personale.  Social Media  ii  ajuta  pe consumatori  sa isi exprime  sinele  autentic. Acest fenomen  ii  face sa isi doreasca sa primeasca acelasi tip  de raspuns.  Inclusiv de la firme si branduri. Pentru  o firma mica,  aceasta este o oportunitate”, a punctat ALEXANDRU COVRIG.

•    Invitatii celei de-a doua sesiuni au fost: CRISTIAN CONSTANTINESCU, Founder, Noriel & Founding Partner, Go4Ventures, ALEXANDRU COVRIG, CEO, TerraBisco, SEBASTIAN ANGHEL, Director Vanzari, Multi Data Soft, MIHAI ROTARU, CEO, Clever Taxi, ADRIAN ANTOHI, General Manager, Depanero, CIPRIAN STANCU, Founder, Republica Bio si DEMIS GHINDEANU, Co-Founder, Pony Car Sharing.

•    CRISTIAN CONSTANTINESCU, Founder, Noriel & Founding Partner, Go4Ventures, a vorbit despre antreprenoriatul in Romania.
•    „Sustine astazi Romania dezvoltarea start-upurilor? Raspuns: NU, eu nu am vazut absolut nici un program de sustinere a start-upurilor cu real impact. Solutie: legislatie fiscala care sa favorizeze investitiile in start-upuri”, a declarat CRISTIAN CONSTANTINESCU.

•    El a dat exemplul unor initiative din afara tarii cu impact real: SEIS in UK, oferind facilitati fiscale investitorilor in companii start-up early stage (angel investor, venture capital), 50% din investitie poate fi redusa din impozitul pe venit-> target angel investors. EIS in UK facilitati fiscal pentru fonduri de investitii venture capital. Facilitati fiscale privind taxele platite de angajatori pentru primii angajati intr-o companie nou creata.

•    SEBASTIAN ANGHEL, Director Vanzari, Multi Data Soft, a vorbit despre Digital Transformation si IMM-urile de la transformare la sansa.
„Daca ne dorim o crestere sustenabila este nevoie si de standardizarea proceselor de afaceri, administrarea lantului de distributie, sisteme IT moderne, informatii in timp real, decizii rapide, o administrare foarte buna a resurselor si colaborare in cadrul echipei„,  a declarat SEBASTIAN ANGHEL.

MIHAI ROTARU, CEO, Clever Taxi, a facut o introducere a companiei punctand principalele realizari ale acesteia.
„CleverTaxi este cea mai mare aplicatie de taxi din Romania, cu o echipa de 25 de persoane si 600.000 de utilizatori in 20 de orase. A fost prima aplicatie de taxi din Romania. Credem ca am schimbat misiunea intr-o companie in cautare de scop. Cea mai mare provocare pe care poti sa o ai este sa te trezesti cu o competitie noua, nu cu una pe care o cunosteai. Asta ne-a facut sa ne schimbam planurile so sa ne concentram pe cel mai bun serviciu”, a declarat MIHAI ROTARU.

ADRIAN ANTOHI, General Manager, Depanero, a vorbit de asemenea despre povestea de success a companiei sale. In 5 ani Depanero a ajuns cel mai mare service electro-IT din Romania.
In 2011, compania avea 62.000 de clienti iar estimarea pentru acest an este de 600.000 de clienti. Veniturile au fost in primul an de 1,2 milioane de euro, iar pentru acest an estimam 8,1 milioane de euro. Am inceput cu 30 de angajati, iar in prezent avem 300. Compania a avut o dezvoltare organica, sustenabila„, a explicat ADRIAN ANTOHI.

CIPRIAN STANCU, Founder, Republica Bio si DEMIS GHINDEANU, Co-Founder, Pony Car Sharing, a vorbit despre alegerea de a fi antreprenor.
„Corporatia inseamna raspunsuri, antreprenoriatul inseamna intrebari. Cand esti angajat intr-o corporatie trebuie sa raspunzi. Cand esti antreprenor trebuie sa-ti pui intrebari bune pentru a avea raspunsuri corecte. Este foarte important sa-ti pui intrebarile potrivite. Antreprenorul trebuie sa inteleaga ca lumea iubeste campionii, nu antreprenorii. Nimeni nu este interesat de looseri. Daca reusesti si te promovezi bine oamenii vor fi interesati de tine„, este de parere CIPRIAN STANCU.

DEMIS GHINDEANU, Co-Founder, Pony Car Sharing, a vorbit despre provocarile businessului sau.
Am avut ideea de a face car sharing. Ne-am gandit ce ne trebuie si cum sa facem sa comunice aplicatia cu masina. Ne-am apucat de programare inhouse. Am facut un test pe Facebook despre cum privesc oamenii ideea de car sharing. Intr-o luna de zile am strans primii 300 de  early-adopters. Baza de utilizatori a crescut constant si a depasit pragul de 1000 pe luna”, a explicat DEMIS GHINDEANU.

Share.

Leave A Reply