1. Cum veti castiga cota de piata? Planul trebuie sa defineasca consumatorul tinta si modul in care veti marketa, vinde si distribui produsele sau serviciile. Furnizati informatii complete despre dimensiunea pietei in functie de zona geografica si alti factori definitorii pentru consumatorii tinta. Identificati apoi principalii concurenti si explicati modul in care firma dumneavoastra va castiga suficienta cota de piata pentru a se putea dezvolta.
2. Cine va conduce compania? Investitorii sau creditorii vor sa fie siguri ca banii lor vor fi pe maini bune, ceea ce inseamna ca echipa de management trebuie sa aiba suficienta experienta pentru a insufla incredere in actiunile lor viitoare. Vorbiti despre punctele forte ale angajatilor de baza, punand accent pe experienta si povestile lor de succes, apoi detaliati rolul fiecaruia in activitatea firmei.
3. De cati bani veti avea nevoie? Multe startup-uri subestimeaza suma de care vor avea nevoie pentru a sustine afacerea pana in momentul atingerii unui cash-flow stabil, iar firma devine profitabila. Asigurati-va ca aveti bani suficienti pentru a plati salariile, chiria spatiilor de lucru si acoperirea oricaror altor cheltuieli curente, pentru a perioada de 1-2 ani. Unul dintre motivele principale pentru esecul multor afaceri este tocmai subestimarea costurilor initiale.