1. Nu va puteti astepta ca planul dumneavoastra sa fie pe placul tuturor. Tinand cont de acest aspect, incercati sa alegeti un singur model de business si sa va concentrati asupra unui singur domeniu de activitate si a unei singure probleme sau nevoi din piata. In caz contrar, riscati sa neglijati aspectele cu adevarat importante, punand in pericol nu numai viitorul firmei, dar si sansele de a obtine finantare.
2. Daca cel care citeste planul de afaceri s-a plictisit dupa primele doua pagini, atunci e clar ca este nevoie de o abordare noua. Este important sa captati intreaga atentie a cititorului inca de la primul capitol si sa ii pastrati interesul pana la sfarsit.
3. Oricat de tentant ar fi sa prezentati potentialul unor castiguri generoase, estimarile financiare prea optimiste ii pun pe ganduri pe investitori. Mai rau, sumele mari ii vor face adeseori pe acestia sa creada ca nu cunoasteti cu adevarat situatia din piata si cat de greu va fi sa castigati cota de piata. Nu faceti promisiuni daca nu sunteti absolut sigur ca le veti putea respecta.