Planificarea afacerii pentru 2014

0

grafic_3DFinalul de an este un moment bun pentru evaluare si planificare atat la nivel personal cat si la nivelul intregii afaceri. Este momentul in care tragi linia si vezi ce ai realizat in anul care tocmai se termina, ce obiective ai atins si ce tinte ai ratat, dar mai ales este momentul in care iti faci un plan pentru anul care urmeaza.

Este important sa faci aceasta evaluare si sa iti pui pe hartie obiectivele si planurile pentru anul urmator. Acestea vor fi ca o harta pentru desfasurarea afacerii tale pe parcursul urmatoarelor 12 luni.

Asa ca, acum este momentul perfect sa va acordati un pic de timp pentru a va gandi la afacerea voastra si sa va faceti un plan pentru anul urmator!

1. Retrospectiva anului trecut

  • Ce obiective ai avut pentru 2013?
  • Ce obiective ai atins in 2013?
  • Ce obiective nu ai atins in 2013?
  • Care au fost acele lucruri care au functionat foarte bine anul trecut?
  • Ce nu a functionat?
  • Care produs sau serviciu a general cel mai mare profit?
  • Care produs sau serviciu a generat cel mai mic profit?
  • Exista anumite aspecte pe care ti-ai fi dorit sa la faci altfel?

In functie de specificul afacerii tale pot aparea multe alte intrebari. Acesta retrospectiva este importanta pentru ca te ajuta sa intelegi ce a functionat in afacerea ta si ce nu, in anul care a trecut. In functie de rezultatele acestei evaluari vei vedea daca sunt lucruri pe care trebuie sa le continui si in 2014 sau daca trebuie sa mai faci anumite schimbari.

Este important in aceasta etapa sa va implicati toata echipa pentru a avea o imagine de ansamblu cat mai clara asupra anului care s-a terminat.

2. Planificare pentru 2014

  • Care sunt principalele obiective pentru 2014?
  • Intentionezi sa iti cresti vanzarile sau vrei sa le mentii la acelasi nivel?
  • Intentionezi sa te extinzi?
  • Vrei sa testezi alte strategii? Care anume?
  • Intentionezi sa faci rebranding?
  • Vrei sa iti schimbi strategia de marketing?
  • Vrei sa lansezi produse/servicii noi?

Lista de intrebari pe care poti sa ti le adresezi este practic infinita, dar este important sa iti clarifici scopurile si obiectivele pentru anul urmator si sa iti definesti directiile de dezvoltare. Asigura-te ca obiectivele stabilite sunt SMART, pentru a fi usor de pus in practica si de monitorizat.

La fel ca in cazul obiectivelor personale este esential sa le scrii si sa le pastrezi undeva la vedere pentru ca altfel risti sa uiti ce anume ti-ai propus sa realizezi. In plus, trebuie sa le faci cunoscute si echipei cu care lucrezi, in asa fel incat toata lumea sa lucreze sustinut la atingerea lor.

Chiar daca pe parcursul unui an se pot schimba multe (si este si normal sa fie asa), rolul acestui demers este acela de a-ti oferi un instrument util menit sa te motiveze si sa te ajute sa-ti dezvolti afacerea in 2014. Este important sa stii unde vrei sa ajungi pentru a-ti stabili cea mai buna cale de a ajunge acolo.

Mult succes!

Un material plandeafacere.ro. Toate drepturile rezervate.

Share.

Leave A Reply