TEAM BUILDING – intre empiric si stiintific

0

Despre team building se poate vorbi in multe feluri, in functie de ce anume intelege fiecare dintre cei implicati intr-un astfel de demers. Conteaza mai putin scopul initierii unui astfel de demers. Mai important este modul in care fiecare intelege ce anume presupune un team building.

De multe ori sau mai bine zis, pentru cei mai multi, team building-ul presupune o intalnire a angajatilor unui departament intr-un cadru deosebit de cel zilnic, intalnire in timpul careia se desfasoara activitati comune, oarecum impuse de manager/director.

Atitudinea angajatilor este, in principal, de respingere si de neincredere in reusita demersului. Ceea ce atrage totusi la un team building astfel organizat este perspectiva petrecerii catorva zile in locuri deosebite, pe banii companiei.

De ce un astfel de demers este sortit esecului? Ma gandesc ca orice activitate se impune ca urmare a exprimarii si definirii foarte clare a unei nevoi, se subsumeaza unui scop bine precizat, se planifica si se organizeaza astfel incat sa permita atingerea obiectivelor propuse.

Asa cum spuneam in numarul anterior, team building-ul se bazeaza pe desfasurarea de exercitii structurate si reprezinta o interventie asupra unei echipe, interventie care contine o serie de reguli si prevederi pentru un comportament specific.

Nu intotdeauna activitatile alese sunt in masura sa atinga scopurile propuse prin organizarea team building-ului. Un program de interventie de acest tip trebuie sa fie personalizat si adecvat nevoilor fiecarei echipe si presupune o pregatire minutioasa, planificare si debriefing, pentru a constientiza si fixa beneficiile experientei traite prin situatia structurata.

Nu cred ca sunt multe companii care sa doreasca un team building doar pentru a crea un mediu armonios de lucru. Experienta ne arata ca un grup de prieteni nu este mai eficient decat o echipa bine consolidata.

De aceea, pentru a vorbi de eficienta, este recomandat ca programele de interventie la nivelul echipei sa fie bine structurate si corect aplicate. Altfel, compania nu va realiza o investitie in oameni, ci o cheltuiala.

Sursa: Business-point.ro

Share.

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.