Reteta de viitor a succesului in afaceri

0

De-a lungul vremii, a devenit din ce in ce mai evident pentru majoritatea oamenilor de afaceri de pretutindeni ca o astfel de reteta – nu exista!

Succesul in afaceri va constitui din ce in ce mai mult, intr-un orizont de timp relativ apropiat, un atribut asociat organizatiilor adaptative.

Flexibilitatea si capacitatea de anticipare si analiza a fenomenelor dinamice specifice mediului extern al organizatiei vor fi de natura sa incline puternic balanta in directie performantei, performanta in absenta careia organizatiile nu vor putea supravietui.

O strategie formulata cu claritate, o echipa manageriala alcatuita din elite, produse si servicii de inalta calitate sunt principalele cerinte ce pot sa conduca spre obtinerea unei mase critice generatoare de avantaje competitive atat in prezent cat si in viitor.

Referindu-ne la viitor, va invit sa aruncam o privire asupra a ceea ce, foarte probabil, este pe cale sa ni se intample tuturor.
Astfel, potrivit unui studiu realizat de Economist Intelligence Unit in 2006, studiu ce vizeaza tendintele mondiale de evolutie ale economiei, industriei si domeniului corporatist pana in 2020, vom fi martorii unor schimbari accelerate la nivel global.

Aceste schimbari masive vor rezona profund, la nivelul societatii in ansamblu, fenomen cunoscut sub termenul generic de globalizare.
Specializarea va fi trendul definitoriu al activitatii companiilor. Produsele si serviciile vor deveni din ce in ce mai personalizate.

Colaborarea in interiorul si in exteriorul companiilor se va largi si se va adanci, ca si colaborarea in interiorul echipelor, vizand secventele functionale si de timp. Clientii vor avea asteptari din ce in ce mai ridicate iar pentru a le putea satisface, companiile vor pretinde, la randul lor, din ce in ce mai mult de la furnizori. In consecinta, abilitatile de relationare vor putea fi privite ca resurse premium.

Controlul costurilor va fi crucial. Presiunea asupra preturilor si competitia acerba a costurilor scazute sunt doi dintre factorii de risc cei mai insemnati carora companiile vor trebui sa le faca fata. Automatizarea si imbunatatirea proceselor vor continua sa fie punctul central al atentiei in multe companii. Dar vanatoarea de avantaje competitive va mari, de asemenea si concentrarea asupra imbunatatirii performantei si productivitatii muncitorilor specializati.

Tehnologia va ajuta muncitorii specializati sa poata lucra din ce in ce mai bine, multumita noilor unelte de comunicare si a noilor strategii de colaborare. Vor fi puse in aplicare noi moduri de a stoca, filtra si recupera informatii si date nestructurate. Instrumentele suport decizionale vor mari si intensifica abilitatile si performantele lucratorilor specializati.

In scopul asigurarii eficientei interactunilor, organizatiile vor tinde sa devina mai plate si mai putin ierarhizate. Angajatilor li se va asigura o autonomie sporita in elaborarea deciziilor si li se va asigura posibilitatea de a participa si de a se implica din ce in ce mai activ la elaborarea si planificarea obiectivelor companiei. Procesele vor fi externalizate catre cei care le vor putea indeplini la cel mai ridicat nivel.

Concluzionand, putem spune ca, in anii care vor urma, companiile de pretutindeni vor fi supuse unor tendinte centrifuge manifestate in cele mai diverse moduri. Toate aceste forte vor eroda, in special structurile inadaptate noilor provocari ce se vor manifesta la nivel planetar. Pentru Romania, deocamdata, doar intelegerea superficiala a realitatilor economice prezente si viitoare risca sa devina un fenomen de eroziune profunda in adevaratul sens al cuvantului.

Sursa: Business-point.ro

Share.

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.