Importanta dezvoltarii unui brand puternic inca de la lansarea business-ului

0

brandAutor: Sigla si Lozinca

De ce trebuie sa investesc in brand inca de la inceput? Este o intrebare frecvent intalnita pe care o adreseaza antreprenorii sau la care macar se gandesc. Cei mai multi sunt reticenti sa investeasca resurse financiare in brand inca de la inceputul lansarii business-ului deoarece sunt aspecte pe care le pot considera mai importante si in care pot aloca bugetele.

Sunt cateva etape importante prin care un antreprenor trebuie sa treaca inainte de a ajunge la investirea bugetelor in branding. Inainte de toate trebuie sa isi puna la punct un plan de business, bazat pe un produs sau serviciu diferit de ce ofera piata si dezirabil de catre consumator. Trebuie sa studieze cu mare atentie piata, sa faca o analiza atat din punct de vedere dinamica cat si contextul competitional in asa fel incat sa isi stabileasca pozitionarea dorita in piata cu o mai mare usurinta, lucru care il va ajuta sa se diferentieze ulterior.

Este important ca inca de la inceput sa fie setate punctele de diferentiere care vor da personalitate brand-ului si ii vor contura o imagine in ochii consumatorilor. Poate ca acesta este punctul cel mai dificil pentru ca trebuie cautate cu adevarat acele aspecte care va fac diferiti si dezirabili, acestea fiind cele care vor da personalitate brand-ului si care vor atrage consumatori loiali. Este un proces care dureaza, insa, cu cat veti aprofunda si veti cauta sa gasiti cu adevarat puncte de diferentiere, cu atat mai usor va va fi ulterior.

Dupa ce aveti toate premisele setate si puteti face o descriere a personalitatii, viziunii si valorilor brand-ului, puteti incepe sa investiti in dezvoltarea acestuia. Dat fiind ca acum v-ati familiarizat cu adevarat cu competitia si ceea ce diferentiaza propriul business de acestia, puteti dezvolta un brand care sa il faca dezirabil. Parcurgand pasii de mai sus va va fi mult mai usor sa construiti o identitate de brand relevanta, care sa surprinda valorile si personalitatea brand-ului.

Este adevarat ca este important produsul pe care il oferim si ca trebuie sa convingem consumatorii prin produse si servicii de calitate, insa, nu este suficient. Brand-ul, felul in care impachetam produsul nu este deloc de neglijat, el fiind cel care impinge produsul la raft si care il favorizeaza in procesul de selectie. Un brand bine construit ne asigura trial, incercarea produsului, in timp ce produsul de o calitate sustinuta confirma asteptarile si ne asigura repetarea cumpararii si fidelizarea consumatorilor. Cu aceasta raspundem si la intrebarea adresata la inceputul articolului, fara un brand care sa il sustina si care sa il faca sa fie usor de remarcat la raft, produsul poate sa nu ajunga la consumator in asa fel incat sa treaca in etapa de fidelizare, pentru ca nu il va determina pe consumator sa il incerce.

Cum sa ma asigur ca aleg cea mai buna solutie vizuala pentru brand-ul meu?
Dupa ce v-ati clarificat care sunt cele mai importante atribute ale produsului, care va diferentiaza de competitori, pasul urmator este gasirea partenerului care sa rezoneze cu viziunea de business si sa poata transpune intr-un logo personalitatea brand-ului pe care ati gandit-o si conturat-o anterior.
3 intrebari la care trebuie sa raspunda brand-ul si logo-ul create, ca sa ne asiguram ca alegem solutia cea mai buna:

Surprinde spiritul brand-ului?

Se diferentiaza de competitori?

Transmite cu usurinta domeniul sau industria in care activeaza?

In cele din urma, asigurati-va ca alocati un buget suficient crearii brand-ului. Este mai bine sa investiti bugetul in mai putine activitati, dar care sa fie bine implementate si relevante si care sa ajute brand-ul sa se faca remarcat, decat sa il disipam in cat mai multe directii, fara rezultate remarcabile in niciuna dintre ele.

Inca un lucru care poate influenta considerabil imaginea de brand este felul in care sunt transpuse cuvintele in layout. Fiecare tip de font ales transmite anumite trasaturi de brand. Daca doriti sa va asigurati ca fontul folosit transmite imaginea de brand dorita, atunci parcurgeti cu atentie ebook-ul „Cum sa alegi fonturile perfecte pentru brand-ul tau”.

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.