Povestea lui Bogdan Pitigoi, partenerul lui Ion Tiriac in vanzarea masinilor de lux

0

bogdan pitigoiLa cei 44 de ani Bogdan Pitigoi este unul dintre cei mai cunoscuti afaceristi din Iasi si unul dintre cei mai de succes. Desi firma care este asociata cu numele afaceristului, Tester Casa Auto Iasi, se ocupa de domeniul auto, Bogdan Pitigoi este cunoscut si ca unul dintre prosperii afaceristi care au investit in imobiliare.

Fiu de avocat si absolvent de Drept, miliardarul iesean Bogdan Pitigoi are pielea tabacita de afaceri in ultimii 17 ani. A inceput afacerile in urma cu 20 ani, student fiind, cu distributie pe segmentul alimentar. A intrat apoi pe segmentul auto, in 1999, pentru marcile grupului Tiriac, si a ajuns la o cifra de afaceri, pe Tester Casa Auto Iasi, de 58 de milioane euro, pe 2009 (24 de milioane euro la sfarsitul anului trecut).

Alte doua noi businessuri s-au adaugat, in timp ce afacerile cu masini s-au extins la zece marci distribuite in total: productia de confectii si imobiliarele. Bogdan Pitigoi se pregateste acum, contra curentului, sa inaugureze un mall de business in Iasi, cum ii place sa-l numeasca, primul de acest tip din Moldova. „Va fi un loc in care omul de afaceri sa gaseasca absolut tot ceea ce ii trebuie, ca logistica si chiar timp de relaxare”, explica Pitigoi.

Este unul dintre cei mai mari dealeri auto din Moldova, partener cu Ion Tiriac in vanzarea masinilor de lux. A confectionat o afacere cu haine de business, impreuna cu niste prieteni din copilarie, din care s-a nascut, in urma cu cinci ani, brandul Sense. Cu prietenii sai, familia Chiriac, s-a orientat catre afacerile cu automobile populare (Dacia si Nissan), care l-au ajutat sa reziste crizei. A cumparat terenuri in Iasi, folosindu-le pentru a construi cladiri de birouri, showroomuri si depozite. Tatal sau, Lucian Pitigoi, un celebru avocat din Iasi, l-a invatat sa faca afaceri, ajutandu-l la mijlocul anilor ’90 sa-si deschida o retea de distributie de produse de larg consum. Asa s-au desfasurat anii sai de ucenicie. Obiectivul sau este sa ramana prima optiune a clientilor din Iasi pentru marcile pe care le reprezinta.

Bogdan Pitigoi a pasit cu precautie pe terenul afacerilor imobiliare. N-a urmat exemplul lui Tiriac, care a suferit profund in acest domeniu, potrivit „Forbes 500 Miliardari”, care l-a plasat pe locul sase, in scadere cu patru locuri fata de anul 2008. Pitigoi a inceput sa cumpere terenuri inca din 1994. In prezent, are in jur de 25 de hectare, toate in Iasi. Recunoaste ca nu se pricepe la speculatii imobiliare, de aceea a preferat sa investeasca in spatii de birouri, depozite si showroomuri. Acum se pregateste sa construiasca pe 10.000 de metri patrati un centru de afaceri modern, cu o arhitectura futurista, adresat microintreprinderilor, IMM-urilor, dar si companiilor mari. Conceptul este nou si deja starneste controverse printre prietenii si competitorii lui Pitigoi.

Acum doi ani firma Caremil Roman, societate la care Bogdan Pitigoi este asociat cu familia Chiriac, a imbracat lotul feminin al Romaniei pentru Jocurile Olimpice de la Beijing. Un contract care s-a ridicat la 150.000 de lei, incheiat intre Caremil si Comitetul Olimpic si Sportiv Roman. Influenta lui Tiriac a fost determinanta in aceasta afacere.

Milionarul se declara o persoana multumita. Isi aduce aminte de vorbele mamei sale si zambeste: „Uite ce mare noroc ai avut si cum te-a ajutat Dumnezeu sa ai o meserie pe care sa o faci cu pasiune! Ai ajuns sa faci ce ti-a placut tie dintotdeauna”. Ii place sa petreaca timpul liber alaturi de familia sa si sa practice sporturile care il pasioneaza. Placerile sale sunt automobilismul, motociclismul, schiul, tenisul si excursiile. In incercarea de a se descrie, declara: „Sunt pasionat de caii-putere atat datorita faptului ca am fost campion de karting in copilarie, cat si prin prisma afacerilor pe care le conduc”.

Crede ca afacerea proprie si voluntariatul reprezinta mixul spre care orice student preocupat de viitorul sau ar trebui sa incline. Este de parere ca in partidele politice insa tinerii o duc prost. „Tinerii sunt tinuti in vitrina, pentru a se arata cat de mult sunt preocupate partidele de problemele generatiilor care vin. In realitate, ei nu primesc functii in organismele de conducere, nu iau parte la mecanismul de decizie, sunt schimbati rapid atunci cand dau semne ca au idei necorespunzatoare cu linia promovata de seniori. Din pacate, tinerii o duc prost in partidele politice, iar pentru a promova, ceea ce se intampla destul de rar, trebuie sa capete protectia unui senior caruia ii copiaza felul de a actiona, crezand ca asta este singura sansa de a avea succes in cariera politica”, spune Bogdan Pitigoi.

Omul de afaceri pare sa fie destul de mandru de realizarile sale. Pe plan financiar, ascendenta a fost posibila si cu ajutorul tatalui sau, dupa cum recunoaste. Isi incepe activitatea din dorinta de a oferi ceva nou pe piata, dar si din pasiune pentru automobile. Este un om care crede in potentialul tinerilor si ii indeamna sa actioneze in atingerea propriilor teluri.

Milionarul este o persoana care se poate adapta la schimbarile pietei. Sustine ca „Daca vrei sa ai succes trebuie sa te reinventezi, sa fii diferit” iar o astfel de atitudine impreuna cu optimismul l-au ajutat in a trece peste criza. A privit criza ca pe o experienta interesanta.

Sursa: Sociology of Richness

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.