Florin Andronescu are 56 de ani si este inginer de profesie. Dupa ce a absolvit, in anul 1982, Facultatea Electrotehnica din Bucuresti, a lucrat, pana in decembrie 1989, in domeniul de automatizari telecomunicatii din cadrul IMSAT.
Imediat dupa revolutie, a sesizat ca intreprinderile de stat aveau nevoie de birotica, iar la sugestia unor prieteni care nu au cerut plata in avans a bunurilor, a inceput sa importe. Acea perioada a fost cea in care omul de afaceri si-a descoperit „talentul de vanzator”. Adauga si ca la acele timpuri era mul mai simplu. Omul de afaceri este cunoscut ca fiind antreprenorul care dezvolta business-uri pentru a le vinde. La sfarsitul anilor ‘90 infiinteaza Flanco Import Export (Flanco este acronimul pentru Florin Andronescu Company). „Am avut bani atat de la parinti, cat si personali pe care i-am pus la bataie. Lucrurile se derulau cu o viteza ametitoare la acea vreme. Toate lumea voia. Existau in intreprinderile de stat bugete de investitii care trebuiau consumate pana la sfarsitul anului pentru ca altfel le pierdeau si luau tot ce se putea lua”, isi aminteste omul de afaceri. Importa aparatura, telefaxuri, centrale telefonice, computere, centrale telefonice, computer la acea vreme, din Austria. La inceput avea doar un contabil si un avocat. In 1992 a deschis primul magazin Flanco. Pe piata tocmai incepuse distribuirea televizoarelor color. Tot din acea perioada dateaza si inceputul colaborarii cu producatorul de televizoare NEI, pentru ca doi ani mai tarziu sa ajunga sa ruleze jumatate din productia companiei. Dezvoltarea afacerii in acea perioada se facea pe intuitie, pe simt comercial, „cine statea sa faca business planuri?” . „Aparitia primului magazin de electronice Flanco pe Mosilor, in acel vad comercial foarte bun, facea ca televizoarele sa se vanda din camion. Se faceau cozi de dimineata”, mai spune Andronescu, care in acea perioada statea destul de mult in magazin. Piata cerea pentru ca era lipsa de „orice”, astfel ca a aparut si concurenta pentru ca „nimeni nu te lasa sa te desfasori de unul singur”. In timp, cei de la care cumparau produsele au permis un pret bun pentru compania Flanco. In 2006 a avut loc fuziunea dintre Flanco si Flamingo si pentru Andronescu finalul unei afacerii inceputa cu 16 ani in urma si crescuta pana la o valoare de 70 milioane de euro. Cele mai recente investitii ale sale sunt reteaua de clinici private Sandor si brokerul de credite Kiwi Finance. Un alt proiect este un broker de asigurari de sanatate Sanas. Printre investitiile personale pe care le aminteste se numara cele in imobilele pe care a cheltuit 4 milioane de euro in ultimii doi ani..
Motivul pentru care el si sotia sa- Doris Andronescu- au ales sa investeasca in clinica privata Sanador este observatia ca „Unul din cinci romani se adreseaza acum sistemului privat”. Mizand pe propriile observatii si responsabilitatea mai ridica a romanilor fata de propriul job, propria familie, cei doi au reusit sa dezvolte acest business.
Se pare ca singurul care nu a fost inca dat spre vanzare, ei luand in calcul varianta de a vinde un pachet minoritar de actiuni, doar in cazul in care nu ar mai putea sustine financiar proiectul. Ulterior, singurul actionar al clinicii ramane Dorin . Este de parere ca acest proiect este unul pentru care sa investeasca si a ales s ail pastreze. Insa implicandu-se si sotul sau-Florin , acesta a avut de castigat experienta in sistemul de servicii private in domeniu sanatatii. In anii de cand este implicat in acest business, a invatat foarte multe despre afacerile din domeniul serviciilor medicale private, care nu se compara cu alte businessuri. El ar putea fi acum un „adviser” pentru alti investitori, rol pe care insa nu si-l doreste. „O clinica nu vinde produse obisnuite, vinde servicii complexe. Din acest motiv, structura costurilor este foarte diferita de a unui business obisnuit, la fel si structura veniturilor. Din perspectiva unui investitor, diferentele sunt mari.
Cunoscutul antreprenor alege mai multe domenii de activitate si alege sa le vanda ulterior. Alege sa faca acest lucru din dorinta acestuia de a schimba continuu. Multe companii au fost dezvoltate de acesta in ideea vanzarii. „Evident ca toate sunt facute pentru exit. Nu mi-am propus niciodata sa fac o afacere care sa dainuie vesnic cu mine la comanda si in proprietatea mea”, explica. Iar argumentul sau e simplu: ” Orice antreprenor care isi traieste businessul cativa ani de zile ajunge la un grad de saturatie, de oboseala in businessul respectiv, in care nu mai vede nimic nou si provocator. Trebuie sa-ti dai seama ca acest moment va veni la un moment dat si trebuie sa te pregatesti din timp sa iesi”, spune . De aici se deduce atractia fata de noi domenii de fiecare data. Este instigat de noi orizonturi si cred ca se dovedeste ca acesta este unul dintre factorii care au contribuit la marirea averii familiei. Tot mizand pe noi investitii si noi domenii de activitate, acesta este lucrul care l-a adus in top 300 Capital. Sotia sa a ales sa se dedice unui singur proiect- clinica privata Sanador. Ea are si contributii caritabile la diferite campanii de binefacere. Este membru voluntar al Fundatiei „Copii Sanatosi”, ocupand functia de Prim Vicepresedinte al Consiliului Director. De profesie este medic si a dorit intotdeauna sa dezvolte ceva de durata. Face parte din generatia de medici care a „apucat si conditii mai proaste”. Este de parere ca o femeie are success in afaceri cu responsabilitate, „seriozitate si Dumnezeu sa o ajute”. Diferenta dintre ea si sotul ei este astazi sesizabila: in timp ce Florin alege sa dezvolte afaceri pe care sa le vanda, ea ramane devotata aceluiasi domeniu si incearca ascendenta in sistemul de sanatate privat.
Averea sa este avaluata la 17-18 milioane de euro
Sursa: Socioloy of Richness