Acestea pot include produse complementare in oferta lor. Astfel, beneficiaza de un instrument foarte puternic de marketing, care le diferentiaza oferta de cea a concurentilor, prin oferirea unui produs suplimentar fata de competitori, si in plus, au noi centre de profit pentru business-urile lor.
Brokerul de asigurari Gras Savoye, cel mai mare de pe piata franceza, are expertiza capatata pe piata franceza, dar si internationala, de a putea identifica noile oportunitati de business si a completa oferta de business a companiilor cu noi produse de asigurare care vin in sprijinul clientilor bancilor, retailerilor, companiilor de comunicatii sau companiilor distribuitoare de utilitati.
In acest sens, Gras Savoye a invitat institutii bancare de renume, institutii financiare si distributori sa participe la o conferinta pe aceasta tema, la care au fost prezenti doi specialisti Gras Savoye Paris, Magaly Simon si Anne Caroline Thabault.
Magaly Simon si Anne Caroline Thabault au prezentat propunerea Gras Savoye impreuna, ilustrandu-si prezentarea cu studii de caz foarte interesante.
Despre contextul romanesc, Laurent Charlier, director general al Gras Savoye Romania declara: Gras Savoye va sta la dispozitie pentru implementarea in Romania a unor produse inovatoare, originale si adaptate contextului romanesc printr-un savoir-faire dezvoltat de-a lungul a 50 de ani de activitate in acest domeniu atat in Franta cat si la nivel international. Cunoastem deja cateva povesti de succes si ramanem extrem de optimisti deoarece vedem un real potential de dezvoltare a acestui tip de produse de asigurari.
Distribuirea de produse de asigurare este o solutie pentru a creea noi centre de profit. Pentru compania care se decide sa adopte acest sistem, beneficiile sunt clare : cresterea loialitatii clientilor, castigarea unei cote de piata sporite si cresterea veniturilor pe client.
Monica Ciobanu, responsabila cu dezvoltarea produsului la GSR a indicat faptul ca, dupa experienta ultimilor trei ani de dezvoltare intensa atat in domeniul cardurilor, cat si in cel al imprumuturilor si al vanzarii de produse de uz casnic, produsele de asigurare conexe sunt un mijloc excelent de fidelizare a clientilor, creand o sursa de venituri suplimentare.
A completa oferta cu o asigurare sau o asistenta pentru clienti, are doua avantaje majore : pe planul marketingului, putem vorbi de o diferentiere a ofertei, care astfel, se detaseaza de oferta concurentei, iar pe plan financiar, veniturile companiei cresc semnificativ, intrucat numarul de produse vandute simultan este mai mare. Mecanismul, pentru care Gras Savoye are solutia, este crearea unui produs nou, conectat cu domeniul principal de activitate al companiei. De exemplu o companie ce activeaza in sectorul telefoniei mobile poate oferi asigurarea telefonelor mobile in caz de furt, pierdere sau deteriorare.
Magali Simon a declarat: Marja de profit a distribuitorului pe acest tip de produse se incadreaza, in general, intre 30% si 75 %, in functie de natura produsului, in masura in care sunt sunt respectati factorii cheie.
Cateva exemple a unor produse de acest gen sunt asigurarea telefonului mobil, asigurarea laptop-ului, protejarea cardului de credit sau debit (pierderea cheilor sau documentelor, folosirea frauduloasa a cardului, asigurarea cumparaturilor achizitionate cu cardul, garantia extinsa, asigurarea cel mai bun pret, asigurarea tranzactiilor pe internet), asigurarea protectia facturilor curente.
Unele din aceste produse sunt inexistente pe piata si, de asemenea, inedite. Este cazul produsului protectia facturilor curente, care garanteaza, in cazul unor incidente neplacute (pierderea locului de munca sau o incapacitate de munca), rambursarea tuturor facturilor casei.
Implementarea unui astfel de produs nou, are un traseu care presupune mai multe etape : in primul rand analiza de piata (pentru a determina tendintele pietei si nevoile clientilor), conceperea ofertei si stabilirea pretului (tot ceea ce tine de determinarea produsului si de stabilirea nivelului sau de pret), modalitatea de distributie (determinarea strategiei de vanzari si traininguri), serviciul de asistenta post vanzare call center (etapa care asigura raspunsul la solicitarile clientilor) si, nu in ultimul rand, etapa de reporting strans legata de cea de control (monitorizarea atenta a programului). In fiecare din aceste etape, Gras Savoye aduce o valoare adaugata.
Gras Savoye are o buna cunoastere a pietei, are Key Success Factors (KSF), dispune de un model economic, si de o strategie care a reusit deja.
Gras Savoye poate ajuta la adaptarea la normele legale, la optimizarea costurilor retelei, si contribuie la satisfactia clientilor.
Ofertele trebuie sa fie gandite si construite pentru o subscriere usoara, cu un efort minim pentru client si o procedura simpla pentru forta de vanzari. Gras Savoye poate ajuta orice companie sa isi construiasca oferta pentru un astfel de produs, bazandu-se pe experienta acumulata in acest domeniu in Franta.
Anne Caroline Thabault a ilustrat aceste explicatii prin mai multe studii de caz asupra unor produse ce pot fi oferite complementar. Primul studiu de caz avea ca subiect protectia facturilor curente (bill protection), oferita in Franta de diversi furnizori de utilitati sau de institutii financiare.
Contextul economic actual scoate la iveala faptul ca oamenilor le este teama ca isi vor pierde standardul de viata. In zilele noastre, cele trei mari preocupari sunt : pierderea locului de munca (36%), costurile vietii, (31%), sanatatea si tratamentele medicale (26%). Pentru evenimentele neplacute care pot surveni, cum ar fi pierderea jobului sau o incapacitate temporara de munca din cauza unui accident, bill protection, in varianta de baza ofera acoperirea cheltuielilor generale (telefon fix, telefon mobil, electricitate, asigurari), iar alte asigurari, extinse, acopera si cheltuielile de transport (carburant, plata taxelor de autostrada, asigurarea masinii, abonamentele de metrou sau autobuz), precum si cheltuielile de inchiriere (in cazul locuintei cu chirie).
In ce priveste studiul de caz despre asigurarile complementare ce pot fi oferite cu un card de credit, Gras Savoye are deja un catalog conceput, care contine produsele ce pot fi atasate cardului de credit si pretul acestora. Tot procesul este astfel facilitat si mult mai rapid. Tarile in care Gras Savoye a implementat produse atasate unor carduri de credit sunt Croatia, Germania, etc.
Al treilea studiu de caz a abordat folosirea internetului. In 2008, 56% din caminele franceze erau conectate la internet. 40% din cei care folosesc internetul au cumparat ceva in ultimul trimestru al lui 2008. In timpul procesului de cumparare, s-au identificat trei feluri de temeri : daca pierd sau deteriorez notebook-ul ? Daca pierd sau deteriorez modemul de internet ? Daca ceea ce comand pe internet nu este livrat ?
Astfel, pe langa niste produse considerate acum clasice deja, cum ar fi furtul sau deteriorarea produsului ce ajuta la comunicare (computer sau modem internet), Gras Savoye a adaugat produse inovantoare: asigurarea de livrare a produselor si asigurarea datelor pierdute.
Anne Caroline Thabault declara: Acest produs, care raspunde perfect temerilor utilizatorilor se vinde ca optiune si se bucura de un real succes, ceea ce e demonstrat si de faptul ca a ajuns la un grad de penetrare de 50 %.
A completa oferta de produse si servicii creeaza in primul rand un nou centru de profit, in legatura directa cu domeniul de activitate principal al companiei si reprezinta un plus pentru clientii companiei, pentru forta de vanzari si pentru imaginea companiei. Toate acestea pot fi realizate cu ajutorul unui specialist binecunoscut, Gras Savoye, care are in mana toate atuurile pentru a reusi in acest domeniu.
Despre Gras Savoye
Gras Savoye este cel mai mare broker de asigurari din Franta. Cifra de afaceri a fost de 541,6 milioane de euro in 2008. Gras Savoye are 300 de birouri in 100 de tari. Gras Savoye are 25 de ani experienta in 20 de tari de pe 3 continente, si se poate lauda cu mai mult de 52 de milioane de persoane asigurate in Europa. In Romania, Gras Savoye este prezent din aprilie 1997.
Pentru orice alte informatii suplimentare, nu ezitati sa ma contactati: [email protected], sau 0724229024.
Web-site: http://www.btlmediacom.ro