Primul pas in lumea afacerilor

0

11 septembrie 2007

Obtinerea actelor de infiintare a unei afaceri este o adevarata proba de rabdare pentru cei care vor sa intre in afaceri.

Primul pas in infiintarea propriei firme incepe la Registrul Comertului si anume rezervarea numelui societatii. Disponibilitatea numelui si rezervarea lui dureaza o zi, dupa care viitorul afacerist trebuie sa aiba o discutie prealabila cu unul dintre consultantii juridici angajati la Registrul Comertului. De aici vin primele informatii referitoare la actele necesare pentru infiintarea societatii comerciale.
Este nevoie de cazierul fiscal, eliberat de Directia Generala a Finantelor Publice Judetene, cazierul judiciar si copii dupa actele de identitate.

Tot pentru dosarul initial de la Registrul Comertului mai este nevoie de o dovada de depunere a capitalului social la orice banca preferata de client. Suma minima este de 200 de lei.

Dupa obtinerea chitantei mai trebuie facut un drum la Registrul Comertului pentru a lasa o copie. Dupa primirea tuturor actelor de inregistrare a firmei trebuie sa se faca deschiderea efectiva a contului firmei.

Daca afacerea presupune deschiderea unui spatiu pentru publicul larg, de genul unui magazin sau restaurant, situatia se complica.
In functie de domeniul de activitate, trebuie obtinute o serie de avize. Daca este nevoie de acordul inspectorilor de la Autoritatea pentru Sanatate Publica. Urmeaza acordul pompierilor, al Garzii de Mediu si, in unele cazuri, al  Autoritatii Sanitar-Veterinare.

In plus, mai este nevoie de o cerere de aprobare a spatiului de functionare, adresata primarului.

Cei care vor sa scurteze cel putin jumatate din stresul si timpul petrecut la ghisee pot apela la firmele private care se ocupa cu infiintarea societatilor comerciale, iar in schimbul unui comision pot sa obtina aprobari si chitante in locul dumneavoastra.

Sursa: Iasinet, 10 septembrie 2007

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.