Managementul costurilor – prima tema a seminarului din data de 9 aprilie

0

managementul_costurilorSe vorbeste despre necesitatea reducerii / ajustarii costurilor firmei, ca urmare a reducerii vanzarilor intr-o piata din ce in ce mai incerta. Insa pentru ca aceste masuri imediate de reducere / ajustare a costurilor sa fie eficiente pe termen mediu si lung, trebuie sa se dezvolte si un sistem de management al costurilor.

Pentru desfasurarea oricarei activitati se consuma resurse si implicit se inregistreaza costuri, iar aceste costuri trebuie sa fie sustinute din venituri. Avand in vedere ca in aceasta perioada de instabilitate a mediului economic veniturile sunt imprevizibile, trebuie acordata o atentie deosebita controlului costurilor.

Cum, cand si cat reducem costurile firmei?

In ce consta un sistem de management al costurilor?

Iata cateva subiecte pe care le voi prezenta si modera la seminarul organizat pe data de 9 aprilie la Bucuresti.

Alte subiecte propuse pentru dezbateri:

1.Intelegerea notiunilor de baza privind finantele firmei, in vederea asigurarii unei comunicari eficiente cu specialistii din departamentul financiar-contabil.

Studiu de caz:

Analiza a doua tranzactii comerciale (achizitie si vanzare) sub aspectul implicatiilor financiare din punct de vedere al veniturilor, cheltuielilor si profitabilitatii, incasarilor si platilor, creantelor si datoriilor, premiselor de echilibru financiar.

2.Abordarea situatiilor financiar-contabile ale firmei din punct de vedere managerial

Studiu de caz:

Comparatie intre contabilitatea manageriala vs. contabilitatea financiara.

Tipuri de raportari si beneficii manageriale.

3.Analiza costurilor din punct de vedere managerial.

Studii de caz:

Abordarea manageriala a balantei contabile de venituri si cheltuieli: structura, continut, semnificatie.

Analiza costurilor cu resursele consumate pentru activitati comerciale si non-comerciale.

Clasificarea costurilor fixe si variabile si determinarea pragului de rentabilitate.

4.Masuri de optimizare si management al costurilor.

Studii de caz:

Ajustarea costurilor in corelatie cu dinamica activitatii firmei si a mediului de afaceri.

Masuri de optimizare a costurilor; De unde reducem? Cum si cand? Care sunt implicatiile asupra afacerii?

Organizarea contabilitatii manageriale a costurilor si controlul acestora cu ajutorul tablourilor de bord.

Detalii organizatorice aici. 

Sursa: Finantare.ro

Share.

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.