12 septembrie 2008
Agentia de publicitate BTL Design a organizat, la Hotel J. W. Marriott, conferinta "Energii Curate pentru o Dezvoltare Durabila".
In cadrul conferintei, s-au discutat teme ca folosirea de biocombustibili in industrie si transporturi, potentialul eolian si solar al Romaniei, potentialul hidroenergetic al Romaniei, rolul energiei produse de hidrocentrale si microhidrocentrale in cadrul sistemului energetic national, certificatele verzi ca mecanism de stimulare a productiei de energie electrica din surse regenerabile de energie. Nu in ultimul rand, s-au abordat finantarile destinate proiectelor de energie regenerabila.
Partenerii conferintei au fost SAER, Eximbank si Apele Romane, iar parteneri expozanti au fost Contherm SRL si Keston.
Oamenii de afaceri germani sunt foarte dornici de a investi in energia eoliana in Romania. Pentru a studia aceste oportunitati, ei au fost prezenti la evenimentul organizat de agentia BTL Design, "Energii curate pentru o dezvoltare durabila".
In contextul crizei de energie, si pe fundalul cresterii ingrijoratoare a pretului petrolului, energiile neconventionale sunt o alternativa demna de luat in considerare, cu atat mai mult cu cat acestea sunt prietenoase pentru mediu.
In sesiunea de deschidere, Nicolae Idu, seful Reprezentantei Comisiei Europene in Romania, a declarat: "Uniunea Europeana si intreaga omenire se afla la o rascruce in ce priveste consumul de energie. Sursele energiilor regenerabile sunt localizate in interiorul Uniunii, si acest lucru asigura imbunatatirea securitatii prin reducerea dependentei de resursele de energie importate."
Idu a subliniat ca energiile regenerabile sunt un element cheie in ce priveste dezvoltarea durabila, iar Comisia europeana si-a asumat obiectivul de a prezenta o propunere pana in 2010, legata de energiile alternative.
Ovidiu Ioan Silaghi, ministru al IMM-urilor, Comertului, Turismului si Profesiilor Liberale, prezent la eveniment, a povestit: "Chiar ieri discutam cu o companie din Austria, care doreste sa faca investitii in Romania, dar printre primele intrebari puse este cea legata de sursele de energie."
Orientarea catre sursele de energie alternativa este ferma si dorim sa incurajam acest domeniu, a afirmat ministrul. "Industria noastra este consumatoare de energie. Energia pe care o importam este scumpa, iar cea pe care o producem nu este suficienta si nu reusim sa acoperim cresterea economica a Romaniei cu energia produsa. Dorim sa incurajam acest domeniu, care ne este necesar."
Lucia Ana Varga, secretar de stat la Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile (MMDD), a afirmat: "Fiecare dintre dumneavoastra doriti sa dezvoltati o afacere curata. Ministerul Mediului este cel care va da sprijin legislativ pentru acest lucru, dar va spune si unde si cum puteti sau nu puteti dezvolta aceste afaceri."
Trebuie sa ne dezvoltam durabil, sa tinem cont ca aceste investitii sunt cele care cu siguranta vor reduce poluarea, si vor creea energia de care avem nevoie pentru dezvoltare. MMDD a stabilit o strategie pentru dezvoltare durabila, si in cadrul acestei strategii, sunt stabilite clar directiile de dezvoltare a energiilor verzi.
Lucia Ana Varga a detaliat: "Daca veti promova afaceri din domeniul energiilor regenerabile, de exemplu microhidrocentrale, trebuie sa stiti ca exista scheme de amenajare, impuse de directivele europene.
De asemenea, este important pentru dvs sa stiti care zone din Romania se preteaza la afaceri eoliene sau la afaceri cu radiatii solare. Ministerul Mediului are menirea de a stabli unde se amplaseaza eolienele, pentru a nu fi pe traseul de migrare al pasarilor, si a nu afecta biodiversitatea."
Gabriel Balan, din partea Ministerului Economiei si Finantelor a explicat ca: "Uniunea Europeana s-a vazut nevoita sa fie atenta la sectorul energiilor regenerabile, care are meritul de a reduce emisiile de gaze cu efect de sera. Astfel, s-a produs reorientarea politicilor energetice a tarilor importatoare de energie. Noua politica energetica a UE are trei obiective: cresterea securitatii alimentarii cu energie, cresterea competitivitatii in domeniul energiei si protejarea mediului."
"Eximbank s-a implicat si continua sa se implice in realizarea obiectivelor care asigura protectia mediului, printr-o gama de produse specifice, de finantare si de garantare, pe care le punem la dispozitia dumneavoastra", a spus Sanda Popescu, economist sef la Eximbank.
Conferinta s-a desfasurat in doua sesiuni de discutii: solutii de energii curate pentru acoperirea cererii accelerate in domeniul gazelor si petrolului, folosirea resurselor regenerabile in producerea de energie, tehnologii de producere a energiilor verzi, finantarea produselor din domeniul energiei regenerabile.
Profesorul Nicolae Olariu, presedinte la Asociatia Patronala Surse Noi de Energie- Sun E, a prezentat sistemele fotovoltaice si integrarea in cladiri a acestora. Un alt domeniu de mare interes se refera la dezvoltarea rurala, si se refera la sisteme energetice locale.
Marian Turbatu, de la Asociatia Eoliana Romana, a prezentat cateva aspecte despre piata de energie eoliana.
"Daca luam numai capacitatile instalate, sunt nu mai mult de 15 centrale eoliene in Romania. Toate au fost montate centrale la mana a doua. Nu exista inca o centrala noua in Romania."
In Germania nu exista ajutoare de stat. Exista obligativitatea distribuitorului sa preia intreaga capacitate produsa la un pret fix pe o durata de timp. "Energia inseamna independenta", a adaugat Marian Turbatu.
Evenimentele din domeniul mediului au fost demarate de catre BTL Design in 2007 prin organizarea unei conferinte internationale impreuna cu Comisia Internationala Pentru Protectia Fluviului Dunarea (ICPDR) si Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile.
Puteti sa gasiti orice alte detalii, ca si fotografii de la evenimentele trecute, la www.btldesign.ro.
Pentru orice alte informatii:
Gabriela Malcinschi
Tel: 0724229024
E-mail: [email protected], [email protected]
Despre BTL Design
Din 2003, BTL Design este specializat in promovarea B2B si este cel mai mare organizator de evenimente de afaceri in tara.
Are deasemenea o oferta variata de servicii: publicitate "below the line", publicitate neconventionala, realizare de strategii complexe de comunicare si relatii publice, oferirea de suport logistic pentru organizarea unor intalniri societatea civila – administratie publica (factori politici, sociali, mediu de afaceri), organizarea unor evenimente speciale (conferinte, mese rotunde, workshop-uri), elaborarea mapelor de presa, concepere conferinte, seminarii, gestionarea relatiilor cu mass-media (interviuri, realizarea de poze, articole).
Aria de activitate a societatii se extinde in functie de cerintele fiecarui client. BTL Design realizeaza campanii publicitare care au efecte imediate, corelate cu ajutorul acordat clientilor pentru realizarea obiectivelor pe termen lung.
Sursa: Plandeafacere.ro, 12 septembrie