12 decembrie 2006
In cadrul evenimentului Antreprenor in Romania din 16-17 noiembrie a fost efectuat studiul "Cum isi aleg IMM-urile furnizorii" pentru a identifica modul in care este evaluata relatia cu un furnizor, directia politicilor de achizitie si strategiile de dezvoltare.
Atunci cand iau decizia de alegere a unui furnizor acestia sunt orientati in primul rand spre criterii precum intelegerea nevoilor companiei lor, calitatea produselor, anuntarea prompta a unei probleme, etica in afaceri, relatii cu perspective pe termen lung si oferirea de solutii inovatoare. Cheia din partea furnizorului poate fi data de reactie la nevoile IMM-urilor, actiune, tact, sinceritate si bun simt.
"Produsele din anul trecut ne aduc dolarii anului trecut. Ca sa vindem acum trebuie sa venim cu produse noi. Sa inovam. Dar cel mai important este sa inovam la nivelul modelului de business. Adica modul cum facem afaceri." sublinia Codrut Iancu, Territory Services Leader IBM, in cadrul unei prezentari.
La polul opus se afla criterii precum: elaborarea de planuri strategice pentru firma, orarul de functionare sau proximitatea furnizorului.
In cea mai mare proportie (94%), antreprenorii se orienteaza spre ideea de cel mai bun raport calitate pret atunci cand aleg un produs si nu inspre cele mai mici preturi sau spre o marca de renume la un pret mai ridicat. Filozofia de la care pleaca este ca sunt prea saraci pentru a cumpara lucruri ieftine si in consecinta achizitioneaza cel mai bun lucru pe care si-l permit cu banii pe care ii au.
Cand vor sa afle mai multe despre un serviciu sau produs 82% din respondenti apeleaza la internet, 61% la presa de specialitate si 38 % la prieteni.
Viitorii antreprenori acorda incredere sporita recomandarilor prietenilor, antreprenori cu experienta. Astfel, un client multumit poate aduce noi clienti unui furnizor serios.
O delimitare clara apare intre presa de specialitate, pozitionata in topul surselor de informare si presa generala sau reclama TV aflate pe ultimele locuri ale clasamentului.
Potrivit studiului publicatiile economice cu cele mai utile informatii pentru IMM-uri sunt Capital cu 53% din mentiuni, Ziarul Financiar cu 16% si Banii Nostri cu 11%.
Atunci cand se gandesc la o viitoare sursa de finantare cei mai multi opteaza pentru un credit bancar (42%) sau aport propriu (32%). Accesarea unui imprumut in conditii avantajoase devine o realitate odata cu orientarea bancilor catre IMM-uri. Viitorii antreprenori gasesc o alternativa viabila in banii prietenilor sau cunoscutilor pentru planurile lor.
Cei mai multi antreprenori si-au inceput afacerea cu o suma sub 3000 de euro. Viitorii antreprenori estimeaza un necesar intre 3000 si 9000 de euro pentru a pune in practica ideile lor. Asistam la o maturizare a pietei si o crestere constanta a pragului minim de intrare in afaceri.
Studiul "Cum isi aleg IMM-urile furnizorii" a fost realizat pe un esantion de 258 de persoane format din antreprenori (56%) si viitori antreprenori (44%) prin autocompletarea unui chestionar in timpul evenimentului "Antreprenor in Romania" organizat de Webway.
Mai multe informatii pot fi regasite pe eAntreprenor.
Sursa: Redactie Plandeafacere.ro, 12 decembrie 2006