Cele mai bune decizii de business din toate timpurile

0

Forbes SEE Growth SummitCele mai bune decizii de business sunt cele care, desi pe moment pot psrea controversate, fac pe termen lung diferenta intre companiile de succes si cele mediocre.

Cand a ales, in urma cu mai bine de o suta de ani, sa dubleze salariile angajatilor, Henry Ford a facut cea mai buna decizie de business din toate timpurile, pentru ca aceasta i-a permis sa atraga in companie talentele de care avea nevoie si sa-si asigure o clasa de muncitori eficienti, afirma cel mai cunoscut consultant in strategii de crestere, Verne Harnish, in cartea sa „The greatest business decisions of all time”.

Harnish a alcatuit o lista cu 18 decizii de management, devenite legendare si al caror rezultat s-a dovedit a fi de mare succes. Printre acestea figureaza si decizia de a-l readuce la conducerea Apple pe Steve Jobs, care fusese concediat in urma cu mai bine de zece ani din compania pe care o fondase sau decizia luata de Sam Walton, fondator al lantului de magazine Wal-Mart, care in 1962, a anuntat ca vrea sa stabileasca intalniri regulate cu toti angajatii, sambata dimineata, timp de doua ore si jumatate, in fiecare weekend, sustinand ca cei care nu sunt dispusi sa lucreze in weekend nu au ce cauta in retail.

O mare parte din succesul actual al gigantului sud-coreean Samsung se datoreaza si deciziei managerilor sai din urma cu mai bine de doua decenii de a-i trimite pe cei mai buni dintre angajatii sai sa dezvolte operatiunile din intreaga lume, devenind o companie globala.

Cel mai bun manager din toate timpurile, cum a fost considerat Jack Welch, nu putea lipsi din aceasta ierarhie, prin decizia sa de a infiinta Crotonville, un centru de training de cel mai inalt nivel, in care s-au format sute de lideri care au ales „calea General Electric”.

Traim vremuri de mare incertitudine, iar un lucru esential pe care l-ar putea face sefii companiilor este sa-si aleaga oamenii potriviti alaturi de ei, sustine Jim Collins – cel care a scris prefata cartii lui Verne Harnish. Iar acest lucru presupune, uneori, „sa le ceri acelor oameni grozavi pe care i-ai adus la bord sa te ghideze in domeniile din afara ariei tale de expertiza”.

Despre cum au reusit aceste decizii sa faca istorie si, mai ales, despre cum pot deciziile de business bune sa propulseze afacerile unei companii, va vorbi, in detaliu Verne Harnish, in cadrul evenimentului SEE Growth Summit, organizat in premiera, la Bucuresti, pe 9 iunie, la JW Marriott.

„Growth Summit ofera mai multe idei practice, aplicabile, pe minut decat orice alt eveniment de management din lume”, potrivit editorilor editiei americane a revistei Fortune.

Afla mai multe detalii despre SEE Growth Summit la [email protected] sau pe www.seegrowthsummit.com

Share.

Leave A Reply