Ca sa atragem oamenii trebuie sa-i gasim pe cei mai buni si sa-i ajutam sa devina grozavi

0

hr-ziua-2--2-Discutiille despre alinierea filosofiei de HR la planificarea tacticilor de business ale organizatiilor au continuat in a doua zi a conferintei „HR Business Strategist”, care a avut loc pe 24 februarie, la Hotel Radisson Blu din Bucuresti.

In a doua zi a evenimentului s-au abordat teme precum: mapping for millennials, sharing economy, organizational culture sau career planning.

Speakerii primei sesiuni de discutii au fost: ROB VEERSMA, Global Director Training and Development, Gazprom International Netherlands, AURELIA FLOREA, Human Resources & Procurement Director, Miele, STELIAN BOGZA, Co-Founder, BenefitOnline, ANDREEA DOBRE, Deputy HR Manager, Marionnaud si SERGIU TAMAS, Head of Human Resources Corporate, NTT Data Romania.

Invitatul special al evenimentului, ROB VEERSMA, a vorbit despre cat de important este ca organizatiile sa investeasca in angajati: „Sunt oameni care au rezultate bune in urma training-urilor, unii invata ceva dar nu pun in practica, iar altii nu evolueaza deloc. In ciuda riscurilor care exista, training-ul este esential deoarece s-a dovedit ca ajuta la cresterea productivitatii companiilor. S-a dovedit ca organizatiile care au investit 57% in dezvoltarea angajatilor, si-au marit veniturile cu 37%.”

AURELIA FLOREA, Human Resources & Procurement Director, Miele, a oferit detalii despre investitia in tineri si parteneriatul pe care Miele l-a realizat intre universitate, industrie si politic: „In industra electronica nu este usor de gasit oameni. Ne-am gandit ce sa facem, astfel incat sa aducem ingineri electronisti in companie. Ca departament de HR trebuie sa fii atat de creativ astfel incat sa-i mentii motivati atat pe cei tineri, cat si pe angajatii mai vechi. Ne-am dorit sa avem o viziune comuna cu universitatea, industria si politicul, asa ca am gandit o structura, am identificat strategia si ne-am propus un plan de actiune. Ne-am impartit in trei grupuri la nivel regional si fiecare am avut aceleasi obiective. Ne-am concentrat pe calitatea resursei umane si am cautat sa ne adresam elevilor de la licee pentru a-i incuraja sa mearga la facultati de electronica. In acest sens, am organizat workshop-uri in mai multe licee din tara.

STELIAN BOGZA, Co-Founder, BenefitOnline, a vorbit despre libertatea oferita angajatorilor de a-si alege beneficile si cat de mult conteaza acestea: „Beneficile flexibile satisfac nevoile unice si in schimbare ale fiecarui angajat. Beneficile trebuie sa fie relevante, sa dea sentimentul de control, transparenta si echitabilitate, fara duplicare. In anul 2016, cadourile, vacantele si tansportul s-au numarat in topul beneficilor pentru angajati.”

ANDREEA DOBRE, Deputy HR Manager, Marionnaud, a povestit cum compania a dezvoltat proiecte in functie de nevoile angajatilor: „Majoritatea angajatilor nostri sunt din generatia Y, asa ca am dezvoltat proiecte in functie de necesitatile oamenilor, concentrandu-ne mai mult pe zona de digital, apreciere si diversitate. Incurajam o atmosfera distractiva la locul de munca, iar pentru asta am implementat gamefication. In urma acestei metode de diversitate, am pierdut 60%  din angajati, pentru ca nu s-au adaptat acestui stil de lucru. Cu toate acestea, am angajat ulterior din ce in ce mai multi tineri care s-au identificat cu aceasta adaptare. Am mers mai departe cu acesti oameni si astfel compania a trecut printr-o schimbare in bine.”

SERGIU TAMAS, Head of Human Resources Corporate, NTT Data Romania, a vorbit despre relatia dintre manager si angajati: „50% dintre angajati se simt amenintati de liderul lor si resimt acest lucru mai mult decat recompensa. Ca sa atragem oamenii trebuie sa-i gasim pe cei mai buni si sa-i ajutam sa devina grozavi. Pentru asta trebuie sa apelam la obiective strategice precum: evaluarea succesului individual raportat la obiectivele companiei, conversatiile frecvente pentru a identifica provocarile si pentru a te constientiza cu privire la nevoi, investirea in engagement.”

Cea de-a doua sesiune de discutii i-a avut ca speakeri pe: OANA PIPER, Human Resources Manager, SupremiaGrup, MIHAI GAVAN, HCM Sales Director, TotalSoft , GABRIELA NITA, Human Resources Manager, Altex Logistic & Distribution si ANDREEA ILINCA, Human Capital Manager, Global Employer Services, Deloitte Romania.

OANA PIPER, Human Resources Manager, SupremiaGrup, a explicat ca trebuie gasit un echilibru intre ce sunt angajatii ca indivizi si rolul lor in companie: „Am investit 30.000 in invatarea tehnicilor de management individual, iar astazi 30% dintre angajati isi cunosc valorile individuale. Mai mult, urmatorul pas pe care ni l-am propus sa-l facem este armonizarea intre valorile individuale si cele organizationale.”

„Implementarea unui plan de cariera in organizatii este important. 87% dintre organizatiile care au aplicat aceasta metoda sustin ca au crescut retentia angajatilor. Implementarea se poate realiza prin sustinerea top managementului, a middle managementului si al polilor de influenta.”, a afirmat MIHAI GAVAN, HCM Sales Director, TotalSoft.

GABRIELA NITA, Human Resources Manager, Altex Logistic & Distribution, a vorbit despre cultura organizationala: „Cultura organizationala aduce avantaje companiilor precum: libertate, atitudine pozitiva, apreciere, munca in echipa. Daca creezi o cultura a increderii, vei avea angajati loiali. Daca cineva iti da incredere, te face sa fii de incredere. Increderea duce la performanta.”

ANDREEA ILINCA, Human Capital Manager, Global Employer Services, Deloitte Romania, a dezvaluit cum poti sa transformi o strategie in Total Rewards: „Conceptul Total Rewards nu se refera doar la renumeratie, ci si la aspectele tangibile si intangibile dintr-o organizatie. Feedback-ul, coaching-ul, dezvoltarea carierei, managementul performantei, mobilitatea, dezvoltarea profesionala, sunt doar cateva dintre elementelele care pot duce la evolutie. Interactiunea cu oamenii este ceea ce duce la succesul modelului Total Rewards. De asemenea, se recomanda comunicarea cu angajatii pentru a afla ceea ce isi doresc pe anumite zone si pentru a identifica ce elemente pot functiona mai bine.”

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.