Trei probleme fundamentale. Inaintea mult cunoscutului Aurel Vlaicu, inventator si pionier al aviatiei romane si mondiale, fratii Wright au calcat pe urmele lui Sir George Cayley si au redus problema dezvoltarii unui aparat capabil de zbor, la trei obstacole sau trei probleme fundamentale :
1. Aparatul are nevoie de supratete portante sau aripi.
2. Aparatul are nevoie de o metoda pentru a-l putea balansa si controla.
3. Aparatul are nevoie de un mijloc de propulsie.
Majoritatea dintre primele experimente au fost focusate doar pe una sau alta dintre cele trei probleme notate aterior. Suplimentar, pentru a permite o flexibilitate mai mare in cautarea solutiilor pentru cele trei probleme, nu era luat in considerare designul final inca de la inceput.
Fratii Wright au recunoscut ca fiecare dintre cele trei provocari trebuiau sa fie abordate cu succes pentru a permite construirea unui avion functional. Ei au considerat ca problemele ce tin de aerodinamica si propulsie vor fi mai usor de rezolvat. Drept urmare, eu si-au concentrat atentia pe cum sa mentina balansul si controlul aparatului de zbor.
Continuarea in Nr. 9 a Revistei Romane de Managementul Proiectelor.
2 comentarii
Cititi textul acesta:
[b]Fratii Wright = impostorii cu care se mindresc Statele Unite[/b]
http://forum.softpedia.com/topic/964594-fratii-wright-impostorii-cu-care-se-mindresc-statele-unite/
Fratii Wright au mintit ca au zburat in 1903, 1904 si 1905. Prima data cind i-a vazut cineva ridicindu-se de la sol a fost in August 1908 in localitatea franceza Le Mans.
Avionul din 1903 al fratilor Wright era instabil, avea motorul prea slab si elicele de anul 1908! Fratii Wright au mintit in legatura cu decolarile lor din 1903-1905. Au zburat in Franta abia in 1908 cu motor frantuzesc marca Bariquand et Marre, elice frantuzesti si folosind toata experienta de zbor acumulata la nivelul lui 1908.
vezi:
http://wright-brothers.wikidot.com