De la idee, la proiect, la avion

2

Wright_Brothers_in_1910Trei probleme fundamentale. Inaintea mult cunoscutului Aurel Vlaicu, inventator si pionier al aviatiei romane si mondiale, fratii Wright au calcat pe urmele lui Sir George Cayley si au redus problema dezvoltarii unui aparat capabil de zbor, la trei obstacole sau trei probleme fundamentale :

1. Aparatul are nevoie de supratete portante sau aripi.
2. Aparatul are nevoie de o metoda pentru a-l putea balansa si controla.
3. Aparatul are nevoie de un mijloc de propulsie.

Majoritatea dintre primele experimente au fost focusate doar pe una sau alta dintre cele trei probleme notate aterior. Suplimentar, pentru a permite o flexibilitate mai mare in cautarea solutiilor pentru cele trei probleme, nu era luat in considerare designul final inca de la inceput.

Fratii Wright au recunoscut ca fiecare dintre cele trei provocari trebuiau sa fie abordate cu succes pentru a permite construirea unui avion functional. Ei au considerat ca problemele ce tin de aerodinamica si propulsie vor fi mai usor de rezolvat. Drept urmare, eu si-au concentrat atentia pe cum sa mentina balansul si controlul aparatului de zbor.

Continuarea in Nr. 9 a Revistei Romane de Managementul Proiectelor.

Share.

2 comentarii

  1. Avionul din 1903 al fratilor Wright era instabil, avea motorul prea slab si elicele de anul 1908! Fratii Wright au mintit in legatura cu decolarile lor din 1903-1905. Au zburat in Franta abia in 1908 cu motor frantuzesc marca Bariquand et Marre, elice frantuzesti si folosind toata experienta de zbor acumulata la nivelul lui 1908.

    vezi:
    http://wright-brothers.wikidot.com

Reply To Grigore Eftimie Cancel Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.