Visul de a avea propria afacere este unul care se regaseste in gandurile fiecaruia din noi, insa dupa ce au fost puse bazele ei, cum o promovam?
Care metode sunt cele mai eficiente pentru a atrage atentia clientilor sau potentialilor parteneri de afaceri fara a costa prea mult?
Mai jos vom incerca sa prezentam succint cateva dintre metodele promitatoare pentru promovarea afacerii unui proaspat antreprenor.
Foloseste fiecare hartie, document, in orice format, fizic sau electronic ca mijloc pentru promovarea afacerii. Daca intreprinzatorul are carte de vizita, este un pas bun. Astfel isi poate lasa cartea de vizita fiecarei persoane cu care intra in contact. Aceste carti de vizita trebuie sa fie si ele cu un mesaj care sa atraga atentia asupra afacerii, un logo, un slogan, orice.
Fiecare document trimis in numele firmei, trebuie sa contina un antet, precum si sloganul, logo-ul si datele de contact ale firmei.
Scrierea articolelor cu subiecte legate de propria afacere. Ideal ar fi ca articolele despre afacere, cu referire la activitatea desfasurata sau chiar angajati, sa fie publicate in format fizic sau electronic de catre publicatii de specialitate. Nici cele locale cu caracter general, insa, nu sunt de evitat. Orice publicitate este publicitate binevenita.
Trimiterea comunicatelor de presa. Aceasta metoda este una excelenta pentru a face cunoscuta afacerea si evenimentele demne de luat in considerare de public. Este important ca informatiile transmise sa fie folositoare pentru clientela sau parteneri. Informatiile care se preteaza unei astefel de promovari: lansarea unor noi produse, sponsorizari, organizarea unor evenimente, tot ce ar putea pune intr-o lumina pozitiva afacerea.
Social Media. Deja este cunoscut faptul ca Facebook-ul, YouTube-ul, Twitter-ul si alte retele de socializare au invadat viata de zi cu zi a tot mai multor persoane. Fiecare persoana, fizica sau juridica, are un cont pe cel putin unul din aceste site-uri de socializare. Recomandarile de pagini, pagini de prezentare, promotii, concursuri, si altele, sunt metode fara cost de a promova o afacere.
Obiecte promotionale de daruit. Nimeni nu refuza un cadou gratuit, oricat de mic ar fi acesta, fie un discount, fie un pix, un calendar. Daca spre exemplu, in apropierea unui magazin, unor potentiali clienti le este oferita posibilitatea de a primi un cadou daca viziteaza locatia, nu ii va costa nimic sa treaca pragul magazinului. Exista posibilitatea ca un produs, o oferta, sa le atraga atentia si sa se intereseze mai departe de cadoul primit.
Prezentari publice. Daca este vorba de conferinte, lansari de publicatii, dezbateri, seminarii, nu trebuie sa se piarda oportunitatea de a tine un speech prin care sa se promoveze cumva, sau doar sa aminteasca de afacerea detinuta. Este un mediu propice de a lua contact cu persoane din domeniul afacerilor cu care s-ar putea colabora.
In concluzie, o strategie de marketing este esentiala in succesul unei afaceri, fie ea mica, medie sau mare. Totul este ca promovarea sa fie creativa si cat mai atractiva pentru toate categoriile de potentiali clienti sau parteneri.
Mai multe despre marketingul afacerii tale poti citi AICI si AICI
Un material PlandeAfacere.ro. Toate drepturile rezervate.
Articol publicat pe pagina web www.planeafacere.ro in cadrul proiectului InGenius Start-up Xpress! Program de antreprenoriat responsabil in regiunea Sud-Muntenia cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014 – 2020