Consultant in management si afaceri
Redactare strategii dezvoltare locala si proiecte de finantare
In Romania, o mare problema a mediului corporatist este aceea ca majoritatea companiilor au o cultura organizationala bazata pe cresterea eficientei economice a activitatii, eficienta sociala a acesteia fiind total uitata uneori.
Din cand in cand, unele organizatii non-guvernamentale au ocazia sa reaminteasca partenerilor ce inseamna CSR (corporate social responsibility=responsabilitate sociala corporatista). Deoarece unele companii, in special cele de marime mica si medie(desi nici cu cele mari nu mi-e rusine), nu prea stiu ce ar trebui sa contina sau cum ar trebui formulat un program de CSR, va voi scrie in continuare un astfel de model. Modelul este pentru un program destinat studentilor si proaspetilor absolventi si presupune realizarea de cursuri de catre o companie in parteneriat cu o universitate (sau mai multe) si un ONG (pentru sustinerea societatii civile). Sa vedem:
Model campanie CSR:â€Centrul de dezvoltare a abilitatilor manageriale si de comunicare a tinerilorâ€
Viziunea proiectului : « Trebuie sa stii sa perseverezi pentru a ajunge la echilibru .»
Misiunea proiectului : Prin acest proiect, compania Infinity participa direct la rezolvarea unei probleme identificata in ultimii ani – gradul scazut de angajare al absolventilor de studii superioare si lipsa aptitudinilor manageriale si de comunicare a acestora. Oferirea sansei studentilor in an terminal din cadrul facultatilor de a deprinde abilitati practice de comunicare si initiere a unei afaceri personale duce la diminuarea ratei ridicate a somajului intalnita in regiunea xxx.
Obiectivul proiectului :dezvoltarea abilitatilor manageriale si de comunicare a studentilor din cadrul facultatilor cu profil zzz din regiunea de dezvoltarea xxx prin :
– Dezvoltarea competentelor manageriale
– Dezvoltarea disponibilitatilor si competentelor de lucru in echipa
– Dezvoltarea competentelor de comunicare
– Cresterea constientizarii problematicii dezvoltarii competentelor proaspetilor absolventi
– Incurajarea antreprenoriatului
Obiective specifice:
– Dezvoltarea competentelor manageriale a studentilor se va face prin training-uri specializate, asistenta si consultanta in afaceri.
– Dezvoltarea competentelor de lucru in echipa a studentilor se va realiza prin organizarea unor studii de caz pe care studentii vor trebui sa le rezolve fiind organizati in companii fictive si prin traininguri specializate.
– Dezvoltarea competentelor de comunicare a studentilor se va face prin traininguri specializate.
– Cresterea constientizarii problematicii dezvoltarii competentelor proaspetilor absolventi – de catre factorii de decizie din cadrul universitatilor de profil, din cadrul Ministerul Educatiei si Cercetarii societatii civile.
– Incurajarea antreprenoriatului in randurile absolventilor universitatilor de profil zzz si a studentilor in ani terminali ai acelorasi universitati,somerilor cu studii universitare prin instruirea in domeniul initierii si gestionarii afacerii.
Justificarea necesitatii implementarii proiectului
Punctul de pornire in elaborarea acestui proiect il constituie problemele cele mai importante identificate in Regiunea de Dezvoltare xxx:
– Rata somajului inalta printre absolventii universitatilor cu profil zzz
– Gradul de ocupare scazut
– Grad scazut de dezvoltare a abilitatilor practice in domeniul comunicarii
– Grad scazut de dezvoltare a abilitatilor manageriale
– Valorificarea insuficienta a oportunitatilor
– Sistem informational slab dezvoltat la nivel personal.
Activitatile proiectului
Activitatile sunt prevazute a avea loc intr-o perioada de 3 luni si sunt structurate in trei etape:
I.Organizarea centrului de dezvoltare a abilitatilor manageriale si de comunicare – 2 saptamani;
II.Elaborarea materialelor necesare in cadrul activitatilor de training si consultanta – 4 saptamani;
III.Instruirea si consultanta beneficiarilor – 6 saptamani;
Activitatile din cadrul etapei I cuprind:
1.1. Pregatirea a xxx sali de curs pentru sustinerea trainingurilor si dotarea acestora cu mobilier adecvat si cu tehnica de prezentare (calculatoare si videoproiectoare,etc.).
1.2. Stabilirea cursurilor si trainingurilor ce vor fi sustinute si organizarea grupurilor de lucru ce vor asigura indeplinirea termenilor de livrare a rezultatelor.
Activitatile din cadrul etapei II cuprind:
2.1.  Elaborarea setului de materiale de instruire pentru cursurile de „Start-up businessâ€
2.2. Elaborarea setului de materiale de instruire pentru formarea abilitatilor de comunicare a beneficiarilor
2.3.  Elaborarea setului de materiale de instruire pentru formarea abilitatilor manageriale a beneficiarilor
2.4. Elaborarea materialelor de promovare a proiectului
2.5.  Elaborarea paginii Web a proiectului
Activitatile din cadrul etapei III cuprind:
3.1. Campanii de promovare si constientizare
3.2. Formarea abilitatilor manageriale
3.3. Formarea abilitatilor de comunicare
3.4Â Â Â Servicii de asistenta si consultanta a tinerilor pentru initierea si gestionarea afacerii
Partenerii programului de responsabilitate sociala al companiei Infinity sunt :
Oferta de cursuri din cadrul centrului contine:
-„initierea in afaceriâ€;
-TIC;
-managementul strategic al unei intreprinderi;
-contracte si clauze contractuale;
-strategii de marketing;
-managementul proiectelor;
Fiecare cursant va putea opta pentru unul sau mai multe cursuri,in functie de propriile necesitati si cunostinte.
Oferta de traininguri contine:
-public speaking;
-tehnici de negociere;
-managementul echipei;
-managementul timpului;
-dezvoltare personala;
-comunicare sociala;
Fiecare cursant va putea opta pentru unul sau mai multe cursuri, in functie de propriile necesitati si cunostinte.
Graficul activitatilor proiectului
Resurse alocate pentru implementarea proiectului
Locatia desfasurarii proiectului: xxx Sali in cladirile y,z,w din orasul ….. .
Echipament disponibil:
* Resurse materiale oferite de coordonator+parteneri (laptop etc.)
Rezultate anticipate
Indicatori de realizare imediata
Materiale elaborate
– 1 Set de materiale didactice pentru cursul …………….
– 1 Set de materiale informative pentru asistenta studentilor si proaspetilor absolventi
– 1 Set de materiale de instruire pentru formarea abilitatilor de comunicare
– 1 Set de materiale de instruire pentru formarea abilitatilor manageriale
– 1 Set de materiale consultative în initierea afacerii
– 1 Pagina web cu toate resursele elaborate disponibile.
Indicatori de rezultat
Beneficiari
* Xxx studenti din centrul universitar y;
* Xxx studenti din anul universitar;
* Xxx reprezentanti ai mediului de afaceri;
Impactul asupra beneficiarilor
Impactul asupra studentilor in ani terminali si a proaspetilor absolventilor consta in posedarea de cunostinte si deprinderi practice necesare angajarii sau demararii unei afaceri personale. Beneficiarii vor sti cum sa identifice si sa formuleze o idee de afacere, sa valorifice oportunitatile de finantare. Vor deprinde, de asemenea, abilitati privind managementul echipei si comunicarea interpersonala, ce vor constitui reale aptitudini atat din punct de vedere profesional, cat si personal.
Managementul proiectului
Echipa proiectului este formata din reprezentanti ai:
-coordonator:………..
-partener I:……………
-partener II:………….
In functie de activitatile proiectului echipa va fi constituita la randul ei din 2 grupuri:
Primul grup va fi responsabil de pregatirea materialelor si de conducerea cursurilor .
Al doilea grup va conduce training-urile si va acorda asistenta si consultanta persoanelor dornice sa initieze o afacere proprie.
Date statistice privind grupul tinta
– Studenti care isi continua studiile                                                                Â
– Formatori si consultanti in afaceri                                                              ….. persoane
– Persoane care urmeaza invatamantul superior                                        ….. persoane
Complementaritatea cu alte programe/proiecte
Proiectul de fata este complementar cu Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane. Activitatile de instruire a studentilor in ani terminali si a proaspetilor absolventi,a somerilor cu studii universitare ce doresc sa initieze o afacere contribuie la cresterea competitivitatii acestora pe piata interna a Uniunii Europene si la dezvoltarea mediului de afacere local si regional.
Proiectul dezvolta si completeaza proiectele realizate in cadrul POSDRU prin:
– Programe speciale de formare a abilitatilor manageriale si de comunicare a studentilor in ani terminali si a proaspetilor absolventi;
– Programe speciale de business training;
– Programe de instruire si asistenta pentru studenti si proaspeti absolventi in vederea demararii afacerii proprii;
Abordare regionala
Proiectul se orienteaza spre una din cele mai subdezvoltate regiuni a Romaniei: Regiunea de Nord – Est. Problematica acestei regiuni este data de : cel mai scazut grad de ocupare, cel mai scazut indice de dezvoltare, cel mai scazut grad de atractivitate investitionala. ReieÅŸind din aceasta, proiectul propune pentru aceasta regiune solutii complexe pentru dezvoltarea principalului domeniu de activitate prin: curs comun pentru toti studentii de la specialitatile rurale din regiune, instruire si asistenta pentru studentii in ani terminali si proaspetii absolventi.
Partenerii implicati in acest proiect sunt reprezentativi pentru Regiunea zzz si au capacitate mare de diseminare a rezultatelor la nivel regional si multi-regional.
De asemenea, in echipa proiectului vor participa reprezentanti ai instituţiilor publice si societatii civile din regiune. Ei vor participa la elaborarea şi aplicarea strategiilor de dezvoltare in cadrul proiectului.
BUGETUL PROIECTULUI
Cheltuielile pentru bugetul programului de responsabilitate sociala al companiei Infinity au calculate luandu-se in considerare cursul valutar al Bancii Nationale a Romaniei in vigoare in data de zz/ll/aaaa de ………. RON pentru 1 Euro.
Sursa: Finantare.ro