Juriul competitiei a motivat decizia de a acorda Marele Premiu companiei Berlin prin „eficienta actului de vanzare, calitatea strategiei de marketing, ritmul de dezvoltare a afacerii din ultimii doi ani ÅŸi prin faptul ca aceste performante au fost obtinute intr-un mediu puternic concurential”.
Mitexim Dorohoi si-a consolidat statutul de detinator al celei mai bune strategii de marketing, obtinand pentru a treia oara consecutiv premiul la aceasta categorie a competitiei.
De asemenea, Admir Botosani a castigat, al treilea an la rand, premiul pentru eficienta in categoria sa (magazine de pana la 100 mp), dovedindu-si inca o data suprematia la acest capitol.
Castigatorul de anul trecut al Marelui Premiu, Paco Focsani, a obtinut premiul pentru cea mai buna strategie de marketing in categoria magazine peste 100 mp, impiedicand astfel pe Berlin Barlad in realizarea recordului absolut, acela de a castiga toate premiile posibil de obtinut de catre un candidat.
Castigatorul Marelui Premiu a fost recompensat de Metro Cash & Carry Romania cu un voucher de cumparare in valoare de 10.000 de euro valabil in reteaua magazinelor sale. Castigatorii premiilor au primit cate un voucher de cumparare in valoare de 2.000 de euro, valabil in reteaua magazinelor Metro Cash & Carry, iar castigatorii mentiunilor au primit cate un voucher de cumparare in valoare de 500 de euro, valabil, de asemenea, in magazinele Metro Cash & Carry.
In plus, castigatorul Marelui Premiu a fost recompensat de Romcar Motors, membra a Grupului Tiriac Auto, cu un drive test de doua saptamani cu un autovehicul din portofoliul sau de modele comercializate pe piata romaneasca.
Gala Premiilor Comertului Traditional, editia a patra, organizata miercuri 20 mai, la Grand Ballroom a hotelului Mariott din Bucuresti, s-a desfasurat intr-o atmosfera destinsa, potentata de prezentarea spirituala a maestrului Toni Grecu, aplaudat de cei aproape 200 de participanti.
Partenerii revistei Piata si ai companiei Metro Cash & Carry Romania in organizarea Premiilor Comertului Traditional si a Galei au fost companiile Unilever, Nordic Import Export, Kraft Foods, Delaco, Bunge Romania si Grupul Tiriac Auto.
Partenerii media ai concursului si ai Galei au fost HotNews, Radio Romania Actualitati, AdPlayers, Sincron, Business Standard, Ziare.ro, Observator Bacau, Buna Ziua Iasi, Monitorul de Sibiu si Gazeta de Sud.
Iata palmaresul complet al editiei a patra a Premiilor Comertului Traditional:
1. Marele Premiu: Berlin Barlad
Motivatia Juriului: pentru eficienta actului de vanzare, pentru calitatea strategiei de marketing, pentru ritmul de dezvoltare a afacerii din ultimii doi ani, pentru ca aceste performante au fost obtinute intr-un mediu puternic concurential
2. Premiul pentru cel mai eficient comerciant din categoria 0-100 mp: Admir Botosani
Motivatia Juriului: pentru ca, in anul 2008, a realizat vanzari in valoare de 122.601 lei/ mp si 219.062 lei/ angajat
3. Mentiune pentru cel mai eficient comerciant din categoria 0-100 mp: Agromipa Ludus
Motivatia Juriului: pentru ca, in anul 2008, a realizat vanzari in valoare de 96.917 lei/ mp si 146.380 lei/ angajat
4. Mentiune pentru cel mai eficient comerciant din categoria 0-100 mp: Myhu & Ama Onesti
Motivatia Juriului: pentru ca, in anul 2008, a realizat vanzari in valoare de 95.407 lei/ mp si 396.664 lei/ angajat
5. Premiul pentru cel mai eficient comerciant din categoria 100,1-200 mp: Berlin Barlad
Motivatia Juriului: pentru ca, in anul 2008, a realizat vanzari in valoare de 94.166 lei/ mp si 411.075 lei/ angajat
6. Mentiune pentru cel mai eficient comerciant din categoria 100,1-200 mp: Ruxir Market Bucuresti
Motivatia Juriului: pentru ca, in anul 2008, a realizat vanzari in valoare de 57.486 lei/ mp si 281.547 lei/ angajat
7. Mentiune pentru cel mai eficient comerciant din categoria 100,1-200 mp: Regalo Glacial Fagaras
Motivatia Juriului: pentru ca, in anul 2008, a realizat vanzari in valoare de 33.728 lei/ mp si 274.040 lei/ angajat
8. Premiul pentru cea mai buna strategie de marketing in categoria 0-100 mp: Mitexim Dorohoi
Motivatia Juriului: pentru cea mai complexa strategie de marketing si in special pentru proiectele: „Clientul anului”, „Teenager”, „Nordic 2 – proaspat si bun” si „Doar parerea ta conteaza”
9. Mentiune pentru cea mai buna strategie de marketing in categoria 0-100 mp: Admir Botosani
Motivatia Juriului: pentru diversitatea tehnicilor de marketing folosite si orientarea sa catre dezvoltarea serviciilor oferite consumatorilor
10. Mentiune pentru cea mai buna strategie de marketing in categoria 0-100 mp: Coral Petcom Bucuresti
Motivatia Juriului: pentru orientarea sa catre construirea unei relatii aparte cu clientii si pentru eficienta dovedita a acestei strategii de marketing in contextul concurentei directe cu un supermarket si un hipermarket apartinand de doua mari lanturi internationale.
11. Premiul pentru cea mai buna strategie de marketing in categoria 100,1-200 mp: Paco Prod Serv Focsani
Motivatia Juriului: pentru diversitatea si originalitatea actiunilor de marketing si pentru orientarea sa catre consolidarea brandului de magazin
12. Mentiune pentru cea mai buna strategie de marketing in categoria 100,1-200 mp: Berlin Barlad
Motivatia Juriului: pentru cel mai mare numar de promotii proprii (peste 500) si cel mai mare numar de produse aflate in promotii organizate de furnizori (peste 8.000)
13. A doua mentiune nu se acorda
14. Premiul pentru cel mai bun magazin specializat: Berlin Barlad
Motivatia Juriului: pentru gradul relativ ridicat de specializare (46%), pentru eficienta specializarii (vanzari de peste 68.000 lei/mp) si pentru importanta acordata raionului care confera specializarea (preparate din carne).
Web-site: www.revista-piata.ro