Entrepreneurship Academy – Academia de Antreprenoriat

0

absolvireProiectul ” Entrepreneurship Academy” este o initiativa a organizatiei studentesti AIESEC Constanta, sub umbrela programului Business School si are ca scop dezvoltarea spiritului antreprenorial in randul tinerilor din mediul universitar constantean. Proiectul va avea loc in perioada 22 februarie – 16 aprilie 2009 in localitatea Constanta.

Proiectul implica 35 de tineri si 15 companii locale si nationale si va avea o componenta teoretica si una practica.

What’s in it for you?
Pregatire teoretica a participantilor la program

Se va desfasura in perioada 22 februarie – 16 aprilie, in cadrul weekendurilor, prin pregatire pe teme care ii vor ajuta pe participanti sa isi creeze propriul plan de afacere. Acestia vor asista la traininguri sustinute de traineri specializati, care le vor oferi atat baza teoretica necesara cat si studierea unor cazuri concrete.

– Programul va incepe cu modulul Start-Up-ul unei afaceri & Dezvoltare Personala, in care tinerii participanti vor constientiza care sunt aptitudinile necesare unui antreprenor si vor invata sa-si realizeze o evaluare personala.
– In urmatorul modul Business Plan, tinerii vor dobandi cunostintele necesare pentru crearea planului de afaceri si vor incepe sa isi contureze ideea de afacere
– Prin Modulul de Management si Resurse Umane acestia vor afla cum se conduce o firma, care sunt stilurile de management, aspecte legate de managementul calitatii si si de asemenea cum se face un plan de alocare a resursei umane pe activitati, recrutarea personalului, sisteme de selectie, motivarea angajatilor, integrarea si toate celelalte sisteme specifice unei afaceri pe care un antreprenor trebuie sa le implementeze.
– Modulul de Marketing si CSR le va oferi participantilor informatii despre planuri de vanzari si relatii publice. Vor avea loc simulari de vanzare si activitati pentru dezvoltarea abilitatilor de creativitate, negociere, gandire analitica. Participantii vor cunoaste conceptul de CSR si antreprenoriat social si vor vedea exemple concrete de aplicabilitate a lui. Tinerii vor incepe sa isi construiasca propria strategie de responsabilitate sociala fiind integrata planului de afaceri.
– In modulul Finante tinerii vor afla cum isi pot administra eficient resursele financiare, cum se realizeaza un buget realist, cum pot accesa un fond nerambursabil pentru afacerea lor si cum pot include dezvoltarea durabila in cadrul afacerii lor
– In ultimul modul intitulat Concurs de proiecte, participantii vor primi feedback pe planurile de afaceri de la partenerii proiectului.

Stagii de practica

Timp de 4 saptamani, pe parcursul stagiilor de practica la companiile partenere, tinerii vor pune in aplicare cunostintele dobandite in cadrul modulelor teoretice.

Stagiile de practica se vor desfasura de-a lungul perioadei de pregatire, incepand cu 2 martie cand cei 35 de participanti vor fi impartiti in 7 echipe a cate 5 membri. Fiecare echipa va lucra la un proiect de dezvoltare a unei companii partenere.

Echipele vor avea fiecare cate un facilitator,membru AIESEC, care va mentine legatura atat cu studentii cat si cu compania. Companiile partenere vor sustine financiar costurile unui stagiu de practica international prin programul eXchange pentru 7 dintre participantii cu cele mai bune rezultate.

Interactiunea tinerilor cu mediul de afaceri prin antreprenori de succes

Va cuprinde organizarea celor 3 evenimente desfasurate pe parcursul proiectului. Evenimentul de deschidere, „Opening Event” va avea loc pe 25 februarie si va avea ca scop facilitarea interactiunii dintre partile implicate in proiect.

Cel de-al doilea eveniment, ELL („Entrepreneurship Living Library”), de pe 19 martie, are la baza discutii pe anumite subiecte alese, sub forma unor mese rotunde intre participanti si reprezentantii companiilor.

Evenimentul se va desfasura sub forma prezentarii unei biblioteci de oportunitati din perspectiva mediului de afaceri local, dar si a antreprenorilor de succes din Constanta. Toate temele vor fi sub umbrela subiectului central al evenimentului: antreprenoriatul social. In ultimul eveniment, „Cocktail Event”, pe 15 aprilie, va avea loc premierea castigatorilor si celebrarea intregului proiect.

What’s your way to success?

Castigatorul celui mai bun plan de afaceri va beneficia de sprijinul AIESEC si a companiilor partenere pentru implementarea acestuia. Printre premiile oferite, 5 dintre participantii alesi conform evaluarilor realizate de-a lungul proiectului, vor avea sustinere privind cheltuielile pentru un stagiu de practica.

Ideea de afaceri cu cea mai buna politica de responsabilitate sociala va fi de asemenea premiata si sustinuta din partea AIESEC.

Cum te inscrii in proiect?

Primul pas este sa completezi formularul de aplicare, la care atasezi CV-ul si ni-l trimiti pe adresa: [email protected]

Urmatorul pas este sa vii la interviu si sa ne cunosti intre 21-22 februarie.

Aplica acum (nu maine, nu poimaine), antreprenorule!”

Proiect finantat cu sprijinul Comisiei Europene.

*Aceasta publicatie reflecta numai punctul de vedere al autorului si Comisia nu este responsabila pentru eventuala utilizare a informatiilor pe care le contine.

Sursa: Plandeafacere.ro

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.