Upcycling – un nou concept experimentat intr-un atelier din Iasi

0

Making a bag – UPSIDE DOWN from Fondante Media on Vimeo.

Upside Down este un proiect iesean inovator constand in fabricarea de produse noi din materiale recuperate ca bannere stradale, camere de cauciuc de la bicicleta si resturi de materiale textile. Cateva dintre accesoriile realizate in atelier sunt genti, portofele, mape pentru evenimente, huse de laptop, tableta si coperte de carti sau de agende.

Ideea acestui proiect de mediu a pornit din India, unde unul dintre fondatori a lucrat si a facut voluntariat. Impresionata de cat de creativi sunt indienii si de cum deseurile pot primi o noua viata, a decis sa se intoarca in Romania pentru a promova acest concept.

In anul 2012, prin participarea la competitia de antreprenoriat social, Social Impact Award, organizata de Impact HUB Bucharest, Upside Down a castigat un premiu care a permis implementarea primilor pasi ai proiectului. Un an mai tarziu, in 2013, s-a castigat un alt premiu la competitia Idei din Tara lui Andrei, organizata de Petrom Romania. Aceasta a venit ca un pas important in cresterea proiectului.

Avand la baza conceptul de UP-cycling, Upside Down urmareste creearea de produse care ajuta mediul inconjurator si ii informeaza pe oameni sa faca alegeri responsabile la cumparaturi. Upcycling reprezenta procesul de transformare a unor materiale recuperate, a caror utilitate s-a incheiat, in alte produse.

Inainte de a fi incinerate sau aruncate, Upside Down colecteaza bannere stradale, camere de cauciuc de la bicicleta si resturi de materiale textile care trec printr-un proces de productie din 3 etape:

  1. Taierea materialelor recuperate la dimensiuni usor de lucrat
  2. Curatarea si igienizarea acestora cu o solutie profesionala de curatare
  3. Coaserea materialelor si crearea de produse neconventionale.

Acum, ne orientam catre companiile interesate sa devina responsabile fata de mediul inconjurator si cel social sau care isi doresc sa achizitioneze produse mai speciale, care pot fi personalizate cu logo-ul sau mesajul companiei.

Colaboratorii nostri provin din medii variate de activitate, de la spatii de lucru comun la firme de training, publicitate outdoor si de organizare de evenimente. Dana Dobrescu, Communications Manager – Unilever South Central Europe, unul dintre colaboratorii nostri spune:

„Upside Down, in sine, este o poveste. Un proiect initiat de spirite tinere, inimi pasionate si determinare. Produsele lor au primit feedback pozitiv de la colegii si partenerii nostri si au venit ca raspunsul perfect la nevoia noastra de a gasi idei noi si neconventionale. Mai mult, cand partenerul tau urmeaza aceeasi misiune ca si tine – sustenabilitatea – putem spune ca este inceputul unei frumoase prietenii.”

Pentru mai multe detalii, va invitam sa accesati site-ul www.upside-down.ro, respectiv pagina de facebook (www.facebook.com/upsidedownro).

Share.

Leave A Reply